Кашуба Людмила Володимирівна

Kashubaкандидат педагогічних наук, доцент

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О.С. Пушкіна, факультет педагогіки та методики початкового навчання, вчитель початкових класів (1983)

Кам’янець-Подільський національний унверситет ім. Івана Огієнка, факультет спеціальної педагогіки та психології, вчитель-дефектолог (2008)

Аспірантура (13.00.03 – корекційна педагогіка) Інституту спеціальної педагогіки Національної Академії наук України (м. Київ, 2009)

Напрями наукової та професійної діяльності: актуальні питання спеціальної освіти, інноваційні технології в логопедії; формування соціально-економічної компетентності молодших школярів із інтелектуальними порушеннями; ТРВЗ-педагогіка; НЛП-технологія, психотерапевтичне спрямування спеціальних методик по роботі з аутичними дітьми; проблеми дуальної освіти в спеціальній освіті; новітні технології підготовки конкурентноздібних здобувачів вищої освіти.

Тема кандидатської дисертації: "Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами образотворчого мистецтва" (2009)

Транслітерація імені: Kashuba Liudmyla

ORCID iD:  0000-0002-4569-3205

Профілі: Google ScholarWeb of Science

Відзнаки: Грамота Міністерства освіти та науки України (2005), Грамота Кіровоградського міського відділу освіти (2004), Грамота Кіровоградського обласного відділу освіти (2004), Грамоти Львівського національного університету ім. Івана Франка, Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка, Університету розвитку людини «Україна» (м. Київ), Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова (м. Київ).

Дисципліни, які викладає: «Логопедія з практикумом», «Основи логопедії», «Неврологічні основи логопедії», «Невропсихопатологія та клініка інтелектуальних порушень», «Основи культури мовлення спеціального педагога», «Спеціальна методика роботи з дітьми із інтелектуальними порушеннями»,«Інклюзивна освіта», «Спеціальна методика української мови»

Публікації: автор біля 90 публікацій (наукові та навчально-методичні), зокрема наукові праці, опубліковані у вітчизняних і міжнародних рецензованих фахових виданнях, з них 1 монографія, 7 навчально-методичних посібників, 2 навчальні посібники для ВНЗ, рекомендовані вченою радою університету.

Основні  публікації

Монографії:

  1. Peculiarities of using fine art in the development of coherent speech of students with mental and physical disorders / Liudmyla Kashuba  //  Within the sphere of inclusions issues. Polish and Ukrainian scientific experience exchange. – Siedlce : Wydawnictwo UPH w Siedlcach, 2015. – C. 53-61.

Навчально-методичні посібники:

  1. Програми варіативної складової для 1-4 класів. – Тернопіль: Мандрівець, 2016. – С. 67-74. (гриф МОН)
  2. «Цікава економіка»: Навч. посібн. 2 клас / О. Жихарєва, Л. Кашуба, О. Романушко – Тернопіль: Мандрівець, 2016.  –  76 с. (гриф МОН).
  3. «Цікава економіка»: Навч. посібн. 3 клас / Л. Кашуба. – Тернопіль: Мандрівець, 2017.  –  78 с. (гриф МОН).
  4. Розвиваємо творче мислення молодших школярів : [Навч.-методичн. посібник] / Л. Кашуба, С. Дмітрієва. –Львів: малий видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2017.  – 98 с.
  5. Профорієнтація осіб з високим рівнем аутизму на фермі :  [Навч. посібн.] / К. О. Островська, Л. В. Кашуба, І. П. Островський. – Львів: Триада плюс, 2017.  – 48 с.
  6. Стратегія розвитку творчості молодшого школяра за технологією ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких задач). Навчально-методичний посібник / С. Дмитрієва, Л. Кашуба. – К.: «Слово», 2020. – 108 с.
  7. Ігротерапія в корекції мовленнєвих порушень. Навчально-методичний посібник / Х. Барна, Л. Кашуба, О. Лабенко. – Харків: ФОП Озеров Г.В., 2021. – 180 с.

Навчальні посібники для ВНЗ, рекомендовані вченою радою університету:

  1. Інклюзія в дошкіллі: навчання та виховання дітей із психофізичними вадами : Навчально-методичний посібник / Н. Тарапака, Л. Кашуба. – К. : ТОВ «СІТІПРІНТ», 2016. – 140 с.
  2. Особливості корекційно-відновлювальної допомоги дорослим з афазією / Л. В. Кашуба // Психолого-корекційний практикум травм війни. Навчальний посібник. / За ред. І.В. Сулятицького, К.О. Островської, В.І. Осьодло. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. – С.281-291.

Публікації у журналах, що входять до міжнародних науково-метричних баз Scopus, Web of Science, Copernicus:

  1. Новий погляд на формування соціально-економічної компетентності молодших школярів із інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзії / Л. В. Кашуба // Науковий часопис. – Вип.18. – К., 2018. – С.49-56
  2. Поліфункціональна підготовка студентів педагогічних факультетів до навчання дітей із інтелектуальними порушеннями / Л. В. Кашуба // Логопедія. – Вип. 17. – К., 2018. – С. 28-35.
  3. Формування економічної компетентності дітей у процесі наступності (заклад дошкільної освіти – початкова школа) / Л. В. Кашуба, О. А. Черешнюк //  Збірник наукових праць «Професійна освіта:  методологія, теорія та технології». – Вип 7. – Переяслав-Хмельницький, 2018. – С. 123-139.
  4. READINESS OF FUTURE SPECIAL TEACHERS TO FORMATION OF SOCIAL AND ECONOMIC COMPETENCE OF PERSONS WITH psychophysical disorders / L. Kashuba // Warshava, 2018. – S. 31-34
  5. Методичні основи навчання елементам комп’ютерної графіки молодших школярів із легким ступенем порушення інтелектуального розвитку / В. Вдовенко, Л. Кашуба // Наукові записки / Ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. Випуск 190. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С. 85-90 
  6. Щодо професійної підготовки майбутніх вчителів-логопедів / Л. Кашуба, О. Лабенко // Наукові записки. Серія: Філологічні науки. – Випуск 193. – Кропивницький: ЦДПУ, 2021. – С. 224-230.
  7. Особливості корекції з подолання фонетико-фонематичних порушень у дітей із заїканням  / Х. Барна, Л. Кашуба  // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : збірник наукових праць: вип. 10 / за ред. В. М. Синьова, О. В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський : ПП Медобори-2006, 2021. – С.

Наукові публікації у фахових виданнях України:

  1. Економічна   соціалізація молодших дітей в умовах євроінтеграції / Людмила Кашуба, Надя Чабан, Олена Черешнюк // Вісник Львівського університету. – Серія педагогічна. – Випуск 30.  –  Львів, 2016.  – С. 33-42.
  2. Лінгводидактичні аспекти розвитку мовлення молодших школярів із ЗПР / Людмила  Кашуба, Іванна Сухоцька // Вісник Львівського університету. – Серія педагогічна. – Випуск 30.  –  Львів, 2016.  – С. 54-62.
  3. Професіограма як теоретична модель особистості логопеда / Л. В. Кашуба // Становлення особистості дитини в умовах сучасного розвитку суспільства: соціально-педагогічний, психологічний, корекційний і методичний аспект : Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції 13-14 квітня 2017 року. – Полтава : ТОВ «АСМІ», 2017. – С. 124-129.