Номінації Всеукраїнського фестивалю-конкурсу виконавців-музикантів

1.«Виконавець-інструменталіст» (для виконавців-музикантів інструментальних жанрів)

  1. категорія А – соло;
  2. категорія В – малі форми (дуети, тріо, квартети);
  3. категорія С – ансамблі, оркестри.

У номінації оцінюється виконання конкурсантом будь-якого із запропонованих завдань:

  • виконання конкурсантом програми педагогічного репертуару з 2-х інструментальних творів, (не більше 7 хвилин);
  • виступ учнів класу/колективу (не більше 7 хвилин).

Для участі у номінації необхідно надати: програми виступів (виконавський репертуар, програми виступу учнів/колективів) із зазначенням хронометражу.

Загальні критерії оцінювання: рівень володіння музичним інструментом, чистота інтонації та музичний стрій (інструментально-смичкові інструменти), складність репертуару та інструментовки, володіння динамічною палітрою звука, музикальність, артистичність, художня трактовка музичного твору, творча індивідуальність для окремих виконавців.

 

2.«Виконавець-вокаліст» ( для виконавців-музикантів вокальних жанрів)

  1. категорія А – соло;
  2. категорія В – малі форми (дуети, тріо, квартети);
  3. категорія С – ансамблі, хорові колективи.

У номінації оцінюється виконання конкурсантом будь-якого із запропонованих завдань:

  • виконання конкурсантом програми з 2-х вокальних творів (не більше 7 хвилин);
  • виступ учнів класу/колективу (не більше 7 хвилин);

Для участі у номінації необхідно надати: програми виступів (вокальний репертуар, програми виступу учнів/колективів) із зазначенням хронометражу. Запис фонограми «мінус» повинна бути на СD диску в форматі аудіо СD, з якісним звучанням.

Загальні критерії оцінювання: виконавська майстерність, музикальність, художня інтерпретація музичного твору, чистота інтонації та якість звучання, краса тембру і сили звука, сценічна культура, складність репертуару, відповідність репертуару виконавським можливостям та віковій категорії виконавця.

 

3. «Моя методика»

У номінації оцінюється виконання конкурсантом будь-якого із запропонованих завдань:

  • презентація фрагменту уроку з уявним класом за навчальною або авторською програмою з використанням сучасних методів навчання, відповіді на запитання (не більше 15-20 хвилин);
  • відеопрезентація фрагменту відкритого уроку за навчальною або авторською програмою з використанням сучасних методів навчання, відповіді на запитання (не більше 15-20 хвилин).

Для участі у номінації необхідно надати: план-конспект запропонованого фрагменту уроку та відеоматеріал цього фрагменту.

Загальні критерії оцінювання: педагогічна та методична майстерність, ефективність поєднання в професійній діяльності традиційного та інноваційного підходів до інтерпретації змісту навчального матеріалу, наявність авторських методик, запровадження сучасних інноваційних музично-педагогічних технологій та інтерактивних методів і прийомів навчання.

 

4. «Композиторська діяльність виконавця-музиканта»

На фестиваль-конкурс можуть бути представлені твори будь-яких жанрів: малих (п’єси, прелюдії, пісні, романси) та великих (сонати, сонатини, варіації, сюїти) форм, написані для сольних інструментів, інструментальних ансамблів, голосу або хору із супроводом, хору без супроводу, цифрових (комп’ютерних) інструментів; твори в популярних естрадних стилях, джазові композиції та композиції, створені за допомогою комп’ютера.

Конкурсанти забезпечують живе звучання своєї музики, виконання композитором власних творів (участь зі своїми виконавцями).

Для участі у номінації необхідно надати: програму, до якої входить 2-3 твори (тривалість – не більш 7–10 хвилин). Нотний текст конкурсних творів необхідно надати журі у день презентації (у 4-х екземплярах).

Загальні критерії оцінювання: оригінальність музичного твору, стильова та жанрова відповідність, художня цінність твору, сценічна культура виступу, майстерність інтерпретації інтонаційно-образного змісту музичного твору.

 

5. «Інноваційна та культурно-просвітницька діяльність в галузі музичного мистецтва»

Презентація ініціативи, а саме: культурно-просвітницьких та конкурсних творчих проектів, лекторських циклів музично-просвітницького характеру; інновацій, творчості, ініціативи у роботі з молоддю, пошук нових форм і методів роботи в сучасних навчально-освітніх закладах; інтеграційних підходів у використанні різних музично-педагогічних технологій; методичні розробки та рекомендації для молодих фахівців тощо. Презентація ініціативи усна. Можуть використовуватися аудіо, відео та фотовізуальні матеріали.

Для участі в номінації необхідно надати: опис творчої ініціативи у письмовому вигляді; листи-відгуки про запровадження творчих проектів; перелік технічного обладнання.

Загальні критерії оцінювання: актуальність творчої ініціативи, конкурентоспроможність творчої ідеї, креативність розв’язання поставленої проблеми, реальність реалізації творчої ініціативи, соціально-значимий ефект культурно-просвітницького заходу.

 

6. «Художньо-творчий проект»

У номінації учасник демонструє власний проект.

Орієнтовні теми проектів: «Пори року в творчості композиторів різних епох» (П.Чайковський, Й.Гайдн, І.Шамо та ін.), «Джаз і сучасність», «Єлисаветградські варіації», «Мюзикл і не тільки», «Українська пісня у творчості М.Леонтовича», «Казка в музиці», «Образи природи в музиці».

Теми власних проектів можуть пропонуватися самим учасником. Бажано ілюструвати виступ власним виконанням (вокальним, інструментальним).

Вікові категорії:

  1. категорія А (7-10 років) — 5 хв.
  2. категорія B (11-14 років) — 8 хв.
  3. категорія C (15 та більше років) — 10 хв.
  4. категорія D (викладачі музично-теоретичних дисциплін) — 10-15 хв.

Загальні критерії оцінювання: цікавий підбір матеріалу; оригінальність, креативність, творчий підхід; орієнтація в музичних стилях і жанрах; сценічна культура (артистизм, виразність мови); використання інших видів мистецтва (поезія, хореографія, образотворче мистецтво); виконавська майстерність, образність та емоційність власного виконання (вокальне, інструментальне).

 

7. «Акомпанемент та імпровізація»

У номінації оцінюється: креативність у виборі гармонічних функцій, належність стильовим та фактурним особливостям, чистота інтонування, навички імпровізації, сценічна культура. Номінація включає такі творчі завдання:

  1. Підбір акомпанементу до популярної пісні (української, зарубіжної, естрадної) або інструментальної композиції, за власним вибором. Виконання її на інструменті з фаху з транспозицією в декількох тональностях; підбір акомпанементу до заданої мелодії; підбір акомпанементу до гами (гармонізація гами різними функціями) з елементами імпровізації.
  2. Імпровізація (на інструменті з фаху). Орієнтовний перелік завдань (за вибором членів журі): імпровізація мелодії на заданий акомпанемент, на заданий ритм та на віршований текст; імпровізація музичної композиції у формі періоду; імпровізація п'єси вільної форми, наприклад: «Прелюдія», «Музичний момент», «Фантазія», «Музична мініатюра» (за власним вибором); імпровізація мелодії до певної фігураційної фактури, наприклад: Бах-Гуно «Ave Maria»; жанрова імпровізація з трансформуванням музичного тексту, наприклад: вальс, менует, марш; імпровізація на запропонований переглянутийвідео-ролик (довільної форми), імпровізація на популярну тему з репертуару композиторів минулого та сучасності та інше.

Загальні критерії оцінювання: креативність у виборі гармонічних функцій, відповідність стильовим та фактурним особливостям, чистота інтонування, навички імпровізації, сценічної майстерності.