Міжнародний проєкт «Центри сертифікації викладачів: інноваційні підходи до досконадості викладання» (UTTERLY): підсумки роботи за 2021-2022 н.р.

Підсумовуючи результати роботи міжнародного проєкту University Teachers’ Certification Centres: Innovative Approach to Promotion Teaching Excellence (UTTERLY) у 2021 – 2022 навчальному році, зазначимо основні етапи, котрі ведуть нашу команду до основної мети – створення Центру сертифікації викладачів та підвищення якості вищої освіти в Україні.

14 грудня 2021 року к.ф.н., доц. Іваненко Н.В. (менеджер проєкту) та д.ф.н., проф. Подопригора Н.В. провели методичний семінар на тему «Залучення кращих європейських практик та освітніх інновацій для вдосконалення викладацької майстерності» для професорсько-викладацького складу університету імені Володимира Винниченка з питань підвищення якості вищої освіти, де поділилися досвідом, набутим під час стажування в м. Байройт, Німеччина. Колеги розповіли про досвід західних університетів у запровадженні гібридного навчання, про особливості роботи з цифровими навчальними ресурсами, про програму ІТ-тьюторів та інші новації, котрі значно поліпшили б освітній процес будь-якого вищого навчального закладу в умовах карантину чи воєнного часу, де більша частина освітнього процесу відбувається дистанційно.

f1

f2

Наступний методичний семінар-обмін досвідом на тему «Вдосконалення викладання: стратегія та модель» був організований 5 січня 2022 учасниками проєкту к.п.н., доц. Степаненко А.-А.В. та к.п.н., ст.в. Близнюковою О.М., котрі перебували на тижневому стажуванні у Львові. На семінарі було окреслено тенденції розвитку вищої освіти в контексті Teaching Excellence.

f3 

f4

f5

З лютого по червень 2022 відбувалися тренінги з професійного розвитку науково-педагогічних працівників, організовані Львівським національним університетом імені Івана Франка. Теми модулів були вельми актуальними:

  • «Soft Skills компетенції викладача вищої освіти»,

  • «Інформаційні технології в освітньому процесі»,

  • «Можливості викладача при використанні платформи Moodle»,

  • «Педагогічна інноватика. Професійний (науковий) бренд викладача».

За результатами проходження модулів видавалися сертифікати.

У квітні 2022 мав відбутися третій етап стажування учасників проєкту в Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines, Франція. У зв’язку з неможливістю більшості учасників долучитись до заходу, було прийняте рішення про проведення серії онлайн тренінгів, що дозволило охопити значно більшу аудиторію (до 70 учасників). 20-22 квітня провідний науковець західного університету проф. Ян Борм (Jan Borm), науковий менеджер LATMOS Алан Саркісян (Alain Sarkissian) та Еда Аяйдін, докторант (Eda Ayaydin) представили блок лекцій зі спільної тематики «Дослідження природи Арктики студентами-політологами». Учасникам тренінгів були представлені етапи підготовки дослідження, критерії відбору, підготовка до реалізації проекту, дослідницькі дії, аналіз результатів та висвітлення в науковій літературі та підсумкових роботах студентів. Темою одного з тренінгів стала діяльність сертифікаційних центрів викладачів університетів. Освітні пакети таких центрів спрямовані на підвищення кваліфікації викладачів із залученням цифрових ресурсів, з урахуванням специфіки роботи вузів та підрозділів викладачів, а також професійної мобільності викладачів.

f6

f7

f8 

f9

У травні – червні 2022 ініціативна група проєкту мала можливість прослухати ще кілька лекцій професора Яна Борма, присвячені західній літературі: British Travel Literature, Jean Malaurie, Arctic anthropogeographer and humanist, "Terre Humaine" by Jean Malaurie.

f10 

Попереду ще багато роботи. Сподіваємося, що учасники проєкту к.ф.н., доц. Кібальнікова Т.В. та викл. Верещак Ю.М. матимуть нагоду відвідати останній етап стажування в Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines, Франція. Це дасть нам можливість сформулювати критерії роботи центру сертифікації викладачів і позитивно вплинути на якість вищої освіти в Україні.

Інформацію надано
к.ф.н., доц. Кібальнікова Т.В.,
викл. Верещак Ю.М.