Ми пропонуємо заняття у двох групах:
Група 1. Для тих, хто вивчатиме українську з нуля.
Група 2. Для охочих удосконалити свій рівень володіння мовою.
Які можливості ви отримаєте:
Восьмий педагогічний клас, який на початку 1881 року відкрився в Єлисаветградській жіночій гімназії, започаткував педагогічну освіту в нашому регіоні. Випускниці цього класу ставали вчительками початкових шкіл чи займалися «вільною практикою», тобто гуверненством. Таким чином підготовка вчителів початкової школи, яка зараз здійснюється в ЦДПУ імені Володимира Винниченка, має свої давні традиції протяжністю понад 140 років.
Початкова освіта є важливою складовою сучасної системи загальної середньої освіти.
Сучасний період розвитку суспільства, оновлення всіх сфер його соціального і духовного життя потребує якісно нового рівня освіти, який має відповідати міжнародним стандартам та національним особливостям. Тому в центрі уваги – професіоналізм кожного вчителя, його особисті якості, адже в сукупності із умовами навчання вони мають сприяти набуттю дитиною навчального і соціального досвіду, формувати в учня активність, творчість, почуття відповідальності на основі наданого вибору. Саме такі завдання ставить перед собою кафедра дошкільної та початкової освіти у підготовці фахівців за спеціальністю 013 Початкова освіта, які отримають професійну кваліфікацію «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти».
Вагомий науковий потенціал, інноваційні технології, новаторські ідеї, які реалізовує колектив кафедри, дають йому змогу крокувати в ногу з часом i утримувати лідерські позиції серед закладів вищої освіти.
Компетентність професорсько-викладацького колективу, відповідальне ставлення до праці, наполегливі зусилля, безкорисливість незмінно забезпечують якісну підготовку сучасних, висококваліфікованих, креативних фахівців за спеціальністю 013 «Початкова освіта».
Важко знайти в Кіровоградській області заклад загальної середньої освіти, позашкільний заклад освіти, у яких би не працювали наші випускники. Диплом випускника за спеціальністю «Початкова освіта» є показником професіоналізму, креативності та працелюбності.
У ЦДПУ імені Володимира Винниченка є всі передумови для надання освітніх послуг за першим (бакалаврським) та другим (магістерським) рівнем спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка.
Основними цілями Освітньої програми спеціальності 013 Початкова освіта є набуття здобувачами вищої освіти здатності розв’язувати складні спеціалізовані завдання початкової освіти, що передбачає застосування теорій та методів психолого-педагогічних наук. ОП орієнтована на глибоку професійну підготовку сучасних фахівців для початкової школи.
В ОП передбачено нормативні та вибіркові дисципліни, різні види практичної підготовки зі спеціальності, що забезпечує формування загальних і фахових компетентностей, соціальної та академічної мобільності студентів, особистісно-професійний розвиток майбутніх фахівців.
Академічна спільнота
Підтримка академічної спільноти забезпечується участю викладачів та студентів у конференціях, у засіданнях випускових кафедр, супроводом студентів на Всеукраїнські конкурси наукових робіт, проведенням щорічних олімпіад різного типу та ін., що дозволяє обмінюватися інформацією щодо оптимізації ОП у майбутньому. Також вчителі міста залучаються до спільних публікацій з викладачами кафедри, до участі в наукових конференціях та до проведення круглих столів.
У навчальний процес упроваджуються наукові результати дисертаційних досліджень, наприклад, Довгої Т. Я ««Теоретичні засади і технології формування особистісно-професійного іміджу майбутнього вчителя початкової школи» (викладається навчальна дисципліна «Імідж сучасного педагога»), Котелянець Н.В. «Методична система трудового навчання учнів початкової школи».
В навчальному процесі використовуються підручники інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для учнів 1 – 4 класів (автори Котелянець Н.В., Вдовенко В.В.), Інформатика (підручник для учнів 4 класу автор Вдовенко В.В.), Я досліджую світ: кейсбук до інтегрованого курсу для 1класу (автори Котелянець Н.В., Вдовенко В.В.), Уроки майстерності (альбоми-посібники для учнів 2,3,4 класів автор Котелянець Н.В.), Зошит з інформатики для учнів 2,3,4 класів(автор Вдовенко В.В.).
Наслідками такої роботи є наукові праці, статті, тези, індивідуальні та колективні монографії. Доробки викладачів кафедри подано в колективних монографіях: «Актуальні проблеми сучасного дитинства» та «Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти». На кафедрі працює українсько-польська науково-дослідна лабораторію професійної успішності вчителя. Спільними зусиллями кафедри дошкільної та початкової освіти видано три номери Studyissuesofprimaryandpre-schooleducation, у яких висвітлено основні проблеми дошкільної та початкової освіти. Викладачі кафедри постійно беруть участь у науково-практичних конференціях різних рівнів з проблем початкової освіти.
Для досягнення визначених ОП цілей та результатів, виконання компонентів ОП потрібна підтримка академічної спільноти, що забезпечується правами викладачів щодо академічної мобільності, співробітництва із закладами вищої освіти України та закордонними партнерами.
Тенденції розвитку спеціальності та ринку праці
Цілі та програмні результати навчання за спеціальністю 013 Початкова освіта зорієнтовано на підготовку висококваліфікованих конкурентоспроможних на ринку праці фахівців педагогічної освіти, оскільки є потреба у підготовці вчителів початкових класів, про що свідчать систематичні зустрічі зі стейкхолдерами. В нашому регіоні є постійні запити від роботодавців, які досить високо цінують випускників ЦДПУ зі спеціальністю 013 «Початкова освіта».
Для того, щоб цілі та програмні результати ОП відповідали тенденціям розвитку спеціальності, постійно ведеться моніторинг ринку праці стосовно формування попиту на фахівців з початкової освіти, а саме: проводяться заходи спільно з іншими навчальними закладами, зокрема КОІППО імені В. Сухомлинського, Харківською гуманітарно – педагогічною академією, Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника», Вінницьким державним педагогічним університетом ім. М. Коцюбинського, Полтавським національним педагогічним університетом ім. В. Г. Короленка; он-лайн зустрічі із стейкхолдерами на предмет відповідності змісту освітніх програм формуванню професійних компетентностей здобувачів освіти (ЗЗСО: КЗ «НВО І-ІІІ ст. «Мрія» , КЗ «НВО природничо-економіко-правовий ліцей-спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8 - позашкільний центр», КЗ «НВО ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад «Вікторія-П»).
Практична підготовка студентів із спеціальності 013 Початкова освіта
Практична підготовка студентів є обов’язковим компонентом освітньої програми й має на меті набуття студентом професійних компетентностей.
Професійно-практична підготовка студентів є одним з основних елементів освітнього процесу й передумовою успішного їх працевлаштування і має на меті: набуття практичних навиків приймати самостійно рішення в реальних виробничих умовах; забезпечити належний рівень їхньої професійної підготовки; закріплення й розширення знань з теоретичних дисциплін та їх застосування до розв’язання актуальних проблем; підготовка до майбутньої роботи зі спеціальності; організації навчального процесу з урахуванням інновацій та потреб роботодавців.
Організація практичної підготовки регламентується «Положеннями про організацію і проведення практик в ЦДПУ імені Володимира Винниченка» та «Положенням про організацію освітнього процесу в ЦДПУ імені Володимира Винниченка».
Зміст і завдання кожного виду практики конкретизуються відповідно до рівня фахової підготовки студентів, визначаються програмою, у якій окреслено концептуальні засади практичної підготовки фахівця даної спеціальності, що регламентує послідовність проведення, мету, обсяги та зміст практики та етапів практичної підготовки, порядок підведення їх підсумків.
Під час розробки ОПП до змісту яких введені практики, враховувалися визначені стандартом вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта наступні результати навчання, які проявляються у здатності фахівця:
На першому (бакалаврському) рівні вищої освіти:
використовувати основні техніки спілкування з дорослими людьми, різні форми та засоби комунікації з батьками, колегами, іншими фахівцями з метою підтримки здобувачів у освітньому процесі початкової школи, керувати педагогічним і професійним розвитком осіб та груп
На другому (магістерському) рівні вищої освіти:
Практична підготовка студентів здійснюється в закладах загальної середньої освіти м. Кропивницький згідно з укладеними університетом договорами (договір № 1/18 від 01 лютого 2018 р). Усі види практик є органічною взаємозалежною частиною навчального процесу й проводиться в умовах професійної діяльності під організаційно-методичним керівництвом викладача Університету та спеціаліста з фаху. Програма практичної підготовки та терміни проведення практик визначаються навчальним планом.
Саме під час педагогічної практики студенти впевнюються у правильності свого професійного вибору, переконуються у наявності в них педагогічних здібностей, схильності до роботи з учнями початкових класів. Співпраця з досвідченими педагогами під час педагогічної практики закладає основи педагогічної майстерності, любові до майбутньої професії. Студенти факультету педагогіки, психології та мистецтв сприймають практику як можливість промоделювати майбутню професійну діяльність.
Для проходження практик студентами, які навчаються за ОП, укладено договори з такими базами практик:
1. Комунальний заклад «Навчально-виховне об'єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 16 - дитячий юнацький центр «Лідер» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
2. Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 34 економіко-правовий ліцей «Сучасник» дитячий юнацький центр» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
3. Комунальний заклад «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 26 - дошкільний навчальний заклад - дитячий юнацький центр «Зорецвіт» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.
4. Комунальний заклад «Навчально-виховне об'єднання природничо-економіко-правовий ліцей-спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 8 - позашкільний центр» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області».
5. Комунальний заклад «Навчально-виховне об'єднання І-ІІІ ст. «Мрія» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
Перспективи подальшого розвитку
Зміст підготовки фахівців за ОП відповідає державним вимогам, потребам ринку праці та розвитку особистості. Система організації освітнього процесу, управління та контролю за освітнім процесом, навчально-методичні комплекси лабораторно-практичних робіт, кваліфікаційного проектування, самостійної роботи студентів, дозволяють повністю виконувати робочі навчальні плани та робочі програми з дисциплін та дозволяють упроваджувати сучасні технології навчання за спеціальністю 013 Початкова освіта.
З метою розвитку освітньо-професійних програм за спеціальністю 013 Початкова освіта на перспективу плануються такі заходи:
Більшість викладачів кафедри є членами громадської організації «Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського».