pedfak_logo

Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Ткаченко Ольга Михайлівна

image001доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О. С. Пушкіна (1985 р.). Спеціальність «Музика», кваліфікація «вчитель музики».

Напрями наукової та професійної діяльності: проблеми формування педагогічної майстерності та творчості майбутнього вчителя, вихователя, викладача, становлення їхньої етнопедагогічної та інших видів професійної компетентності; естетичне й еколого-естетичне виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Кандидатська дисертація: «Виховання естетичної чуйності до природи в молодших школярів у процесі гри» (1992 р., спеціальність 13.00.01 – теорія та історія педагогіки)

Докторська дисертація: «Теоретико-методичні засади формування етнопедагогічної компетентності майбутніх вчителів гуманітарного профілю» (2013 р., спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти)

Транслітерація імені: Olha Tkachenko

ORCID: 0000-0002-6413-4839

Профілі: Google ScholarWeb of Science

Відзнаки: Почесна грамота Міністерства освіти України (1999 р.), Почесна грамота Кіровоградської обласної державної адміністрації (2000, 2009 рр.), знаками: «Відмінник освіти України» (2004 р.), «Василь Сухомлинський» (2014 р.).

Дисципліни, які викладає: Педагогіка, Теорія виховання, Основи педагогічної майстерності, Педагогічна творчість, Теорія та методика виховання дітей дошкільного віку, Дошкільна етнопедагогіка з методикою народознавства, Методологія наукових педагогічних досліджень, Педагогіка партнерства.

Основні публікації

Монографії:

  1. Ткаченко О. М. Етнопедагогічна компетентність як показник конкурентоспроможності сучасних фахівців у галузі дошкільної та початкової освіти. Формування конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної та початкової освіти: монографія / за ред. О. Ткаченко. Харків: Мачулін, 2018. С. 108–136.
  2. Ткаченко О. М. Зміст етнопедагогічної компетентності фахівців у галузі дошкільної та початкової освіти. Теорія та методика дошкільної і початкової освіти в сучасному інноваційному просторі: монографія / за заг. ред.. О. В. Лобової, С. М. Кондратюк. Суми: ФОП Цьома С. П., 2021. С.321–340.
  3. Ткаченко О. М. Етнопедагогічні аспекти виховання дітей. Актуальні проблеми сучасного дитинства: монографія / авт. кол.: О. Радул, Т. Довга, О. Ткаченко, Т. Прибора та ін..; за ред. О. Радул. Харків: Мачулін, 2022. С.89–124.

Навчальні й навчально-методичні посібники:

  1. Ткаченко О. М. Програма з теорії виховання. Програма з основ педагогічної майстерності. Програми педагогічних дисциплін: для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта. Збірник №1 / за ред. О. С. Радул. Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 17–24, 39–45.
  2. Ткаченко О. М. Програма з основ педагогіки та дидактики. Програма з теорії та методики виховання. Програма з педагогічної творчості. Програми педагогічних дисциплін: для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Збірник №3 / за ред. О. С. Радул. Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 3–21.
  3. Ткаченко О. М. Програма з методології наукових педагогічних досліджень. Програма з етнопедагогічної компетентності вчителя. Програми педагогічних дисциплін: для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності Початкова освіта. Збірник №4 / за ред. О. С. Радул. Кропивницький: ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С. 6–10, 19–24.
  4. Ткаченко О. М., Щекодіна О. С., Янчевська Д. С. Використання гри в процесі формування креативності молодшого школяра: навчально-методичний посібник. Кропивницький: ФОП Піскова М. А., 2020. 68 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection:

1.Valerii V. RADUL, Yaroslav V. HALETA, Rostyslav O. LIASHENKO, Olha S. RADUL, Tkachenko Olha M. Social maturity as integrative quality of young teacher's personality. ASTRA Salvensis. 2020. Supplement no. 1. P. 235-251. (Scopus). (Соціальна зрілість як інтегративна якість особистості молодого вчителя). ASTRA Salvensis, Supplement no. 1, 2020. P.235-251. URL : https://astrasalvensis.eu/2020-2/ (0,6 д.а.; авторські – 0,12 д. а.). Scopus.

2. Valerij Radul, Artem Stryzhakov, Irina Hornar, Olga Radul, Olga Tkachenko Research of future masters of pedagogy’s socio-professional activity. Amazonia investiga. Volume 11. Issuge 56. August 2022. P. 18–27. (Web of Science). ttps://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2108/2937

DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2022.56.08.2

3. Natalia Androsova, Nataliia Tsukanova, Yulia Demchenko, Tetiana Prybora, Tkachenko Olga. Formation of professional competence of future primary school teachers against the background of large-scale military aggression (a response to the challenges of the times). Journal of Curriculum and Teaching. 2023. Vol.12, №3. P. 11–18. (Scopus). https://www.sciedupress.com/journal/index.php/jct/article/view/22664

Наукові публікації у фахових виданнях України:

  1. Ткаченко О. М. Зміст етнопедагогічної творчості фахівця в галузі освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 72. Том.2. Зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2019. С.202-206. Index Copernicus International. https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30081
  2. Ткаченко О. М. Етнопедагогічний аспект партнерської взаємодії вчителя-вихователя. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 49. Том 2. С.182–189. Index Copernicus International. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/48_2022/part_2/48-2_2022.pdf
  3. Ткаченко О. М. Формування етнопедагогічних компетенцій вчителя-вихователя в організації партнерської взаємодії. Acta Paedagogica Volinienses / ред.. кол. В. В. Вітюк та ін.. Вип. 4. Луцьк : Видавн. дім «Гельветика», 2022. С. 36-41. Index Copernicus International.
  4. Ткаченко О. М. Народознавчий аспект дослідницької компетентності майбутнього вихователя. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. № 86. С. 272-276. Index Copernicus International. http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2023/86/48.pdf