ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЗМІСТУ ОСВІТИ ЯК ЗАСІБ СПРИЯННЯ ФАХОВІЙ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ

Голови секції:


Черкасов Володимир Федорович – доктор педагогічних наук, професор, завідуючий кафедрою музично-теоретичних та інструментальних дисциплін Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

Клим-Климашевская Анна - доктор педагогических наук, профессор, заведующая кафедрой дидактики Естественно-гуманитарного университета (г. Седльце, Республика Польша), действительный член Международной славянской академии образования им. Я. А. Коменского, действительный член Международной  ассоциации профессоров славянских стран. Автор более 200 научных работ по проблемам педагогики, в том числе 75 публикаций, изданных в Чехии, Словакии, Украине, Беларуси, России, Канаде, Англии, Финляндии, Ирландии, Швейцарии, Кипре, Болгарии, Франции.

 

АНЖЕЛИКА ТЕРТИЛОВА
(Кировоград, Украина)

Аннотация.В статье анализируются данные, которые свидетельствуют о факторах резкого снижения физической активности   педагогов высшей школы и прямую связь этого фактора с распространением сердечно-сосудистых заболеваний среди них. Используя результаты лабораторных исследований и труды известных ученых, автор обосновывает необходимостьи предлагает способы поддержания двигательной активности работниками умственной сферы вообще,и,преподавателями высшей,школы в частности.

Ключевые слова:сердечно-сосудистые заболевания, образ жизни, двигательная активность, умственная активность, научно-педагогическая деятельность, стрессогенность, оздоровительная физкультура.

Annotation.In this article the author uses the data which witness the factors of thedecline in physical activity of teachers of higher school and direct link of these factors with the spread of cardiovascular diseases among pedagogues. Using the data of laboratory researches and scientific works of well-known scientists, the author aims to justify the need of the support of the motor activity of the employees of the mental sphere in general and lecturers of higher school in particular.

 

Key words: cardiovascular diseases, the way of life, motor activity, mental activity, scientific pedagogical activity, stressability, curative physical training.

ОЛЬГА ШЕВЧЕНКО
(Кіровоград, Україна)

В статті здійснена спроба обґрунтування гімнастики художньої, як сучасної здоров’язбережувальної технології для покращення фізичного розвитку учнів зі спеціальними потребами. З’ясовано, що готовність майбутніх учителів фізичної культури до вирішення даної проблеми можлива завдяки впровадження в навчальний процес спеціального навчального курсу.

Ключові слова:здоров’я, технології, навчання, гімнастика художня, учні зі спеціальними потребами, фізичний розвиток.

The article is an attempt to justify artistic gymnastics as a modern healthcare technology to improve physical development of students with special needs. It was found out that willingness of future teachers of physical education to solve this problem is possible due to the introduction of a special training course into the learning process.

Key words: health, technology, education, artistic gymnastics, pupils with special needs, physical development.

ЮЛІЯ МІЦАЙ
(Кіровоград, Україна)

У статті розкрито основні підходи науково-методичного супроводу здоров’язбережувальної діяльності класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи; акцентовано увагу на формах та методах роботи з педагогами в системі післядипломної освіти.

Ключові слова:здоров’я, здоров’язбережувальна діяльність, науково-методичний супровід, післядипломна педагогічна освіта.

The article describes the main approaches of scientific and methodological support ofhealthpreservationteacher, organizers, deputy director on educational work; theforms and methods of work with teachers in post-graduate educationare emphasised.

 

Key words:health,healthpreservation, scientific support, post-graduate teacher education.

КАТЕРИНА ЗАМОЙСЬКА (Кам’янець-Подільський, Україна)
СТЕПАН ЗАМОЙСЬКИЙ,(Кам’янець-Подільський, Україна)
ДАРІЯ ВІЛЬЧИНСЬКА,(Кам’янець-Подільський, Україна)
ОКСАНА ЧОРНА, (Кам’янець-Подільський, Україна)

Люди погані живуть для того, щоб їсти і пити,
 люди доброчесні  їдять і п'ють для того, щоб жити.
 (Сократ)

У статті розгдянуто наукові  питання розвитку основ раціонального харчування людини, становлення сучасної системи раціонального харчування та педагогічні підходи до культури харчування.

Ключові слова: раціональне харчування, раціон, калорійність, енергозатрати, енергоцінність, студентське життя.

The article describes scientific foundationsof the human nutritiondevelopment, the establishment of modern nutrition system and educational approaches to food culture.

 

Keywords: balanced diet, diet, calories, energy, caloric, students’life.

ВЯЧЕСЛАВ БАБИЧ (Луганськ, Україна)
ЯРОСЛАВ ОНУЧАК (Луганськ, Україна)

Стаття спрямована на розгляд актуальних питань виховання соціально здорової молоді. Наведено основні проблеми формування соціального здоров’я сучасних підлітків. Розкривається місце сім’ї у вихованні соціально здорових дітей. Розглядаються окремі аспекти виховання дітей у сучасних родинах та його вплив на стан соціального здоров’я підростаючого покоління.

Ключові слова: родина, соціальне здоров’я, діти, батьки, підростаюче покоління, особистість, підлітки.

The paper aims at considering the current issues of social education of healthy young people. The main problems of forming the social health of today's teenagers are given. The paper discloses the place of family in the upbringing of socially healthy children. Individual aspects of raising children in today’s families and its impact on the state of social health of the rising generation are observed.

 

Key words: family, social health, children, parents, rising generation, personality, teenagers.