-
Останнє оновлення: 27 травня 2015
Випускники з напряму «Корекційна освіта. Корекційна психопедагогіка (олігофренопедагогіка) і логопедія» можуть займати первинні посади: вчитель-дефектолог; вихователь дошкільних, шкільних та соціально-реабілітаційних закладів для осіб з порушеннями психофізичного розвитку.
Вказана спеціальність призначена для підготовки фахівців, які здійснюють свою діяльність у сфері корекційної педагогіки - освіті, охороні здоров’я, соціальному захисті і різних закладах:
- спеціальних загальноосвітніх школах, школах-інтернатах для дітей різних категорій;
- спеціальних дошкільних навчальних закладах для дітей різних категорій;
- дошкільних навчальних закладах загального призначення;
- загальноосвітніх школах загального призначення;
- соціально-реабілітаційних (абілітаційних) закладах;
- психолого-медико-педагогічних консультаціях;
- дитячих будинках.
Майбутні корекційні педагоги можуть виконувати наступні види робіт:
- здійснювати процес навчання, виховання та реабілітації дітей з вадами психофізичного розвитку;
- розробляти програми індивідуального навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах інтеграції та інклюзії;
- проводити консультування з питань корекційно-відновлювальної допомоги аномальним дітям;
- вирішувати широкий спектр задач, пов’язаних з обліком даних про дітей з фізичними і психічними вадами;
- реалізовувати діяльність в галузі ранньої корекційної та реабілітаційної роботи;
- надавати дефектологічну допомогу дорослим людям з особливими потребами тощо.
Пріоритетними напрямами наукової, навчально-виховної та фахової діяльності кафедри є:
- надання високоякісної освіти, яка ґрунтується на принципах гуманізації, демократизації, толерантності, неперервності та оптимальності;
- забезпечення підготовки висококваліфікованих фахівців в галузі корекційної педагогіки для освітніх, реабілітаційних та соціальних закладів;
- формування соціально активної людини з високими духовними якостями, яка здатна до саморозвитку і самовдосконалення;
- розвиток фундаментальних наукових досліджень.
Перспективними шляхами забезпечення підготовки висококваліфікованих фахівців зі спеціальної педагогіки є:
- У фаховій галузі:
- орієнтація підготовки вчителів-дефектологів до вимог спеціальних закладів освіти з питань працевлаштування з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку Кіровоградського та інших регіонів України;
- використання у навчальному процесі досягнень вітчизняної та зарубіжної науки в галузі спеціальної педагогіки та психології;
- упровадження фахових спеціальних курсів/семінарів, новітніх методик викладання та навчання;
- закріплення отриманих студентами знань, умінь і навичок під час проходження педагогічних практик;
- підвищення ролі самостійної роботи студентів, сприяння тому, щоб навчання ставало індивідуалізованим, спрямованим на потреби конкретного студента, максимально наближеним до реальних потреб суспільства.
- У науково-дослідній роботі:
- організація наукових досліджень, спрямованих на вивчення актуальних корекційних, реабілітаційних, навчально-методичних проблем у галузі спеціальної педагогіки;
- упровадження результатів наукових досліджень у навчально-виховний процес спеціальної школи;
- подальший розвиток науково-дослідної роботи студентів, ефективний відбір і виховання талановитої наукової молоді, створення умов для проведення повноцінної науково-дослідної роботи студентів, розвиток діяльності студентських наукових гуртків і проблемних груп;
- узагальнення передового досвіду науково-педагогічної роботи в галузі корекційної педагогіки;
- забезпечення інформатизації процесу навчання і викладання, що сприятиме підвищенню якості освітянських послуг, зростанню конкурентоспроможності фахівців.