• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОХОРОНИ ПРАЦІ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Гуцалюк О.М.

кандидат економічних наук, доцент,

доцент кафедри організації вищої освіти, управління охороною здоров’я та гігієни

Донецький національний медичний університет

м. Кропивницький, Україна

   

Система охорони здоров’я сьогодні – це понад три мільйони працюючих, тисячі лікувально-профілактичних, аптечних, санітарно-епідеміологічних установ, десятки науково-дослідних інститутів, центрів, вищих і середніх навчальних закладів, в яких експлуатується різне обладнання, комунікації, електроустановки, котельні, ліфти, водопровідно-каналізаційне господарство, технологічне обладнання харчоблоків та пралень, автотранспорт, посудини, що працюють під тиском, різноманітна медична техніка; застосовуються отруйні речовини і агресивні рідини. У шкідливих і несприятливих умовах праці (інфекційні, психіатричні, онкологічні установи та відділення; радіологічна, рентгенівська, фізіотерапевтична, патологоанатомічна лабораторна служби; операційні, стерилізаційні, відділення гіперболістичної оксигінації тощо) зайняті сотні тисяч працівників галузі охорони здоров’я. У зв’язку з цим, особливої значущості набуває проблема охорони праці та зміцнення здоров’я самого медичного працівника, формування його ставлення до власного життя і здоров’я та мотивації на здоровий спосіб життя.

ВИВЧЕННЯ ХВИЛЬОВИХ ПРОЦЕСІВ В КУРСІ БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ

Волчанський О.В.

доцент кафедри фізики та методики її викладання

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький, Україна

 

Майбутні фахівці медико-біологічної галузі (лікарі, вчителі біології, хімії, природознавства) повинні глибоко розуміти наукову суть природних явищ, що стосуються їх спеціальності. Важливу роль тут відграє фізика як наука про найбільш загальні закони поведінки матеріальних об’єктів, а також біологічна фізика, яка на основі законів фізики пояснює особливості функціонування біологічних систем. Крім того, актуальним є питання практичного спрямування набутих знань, наприклад, уміння застосовувати інформацію, набуту при вивченні предметів фізико-математичного циклу для засвоєння відповідних розділів базових дисциплін, що входять до програм тієї чи іншої природничої спеціальності.

МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО СВІТОГЛЯДУ ОСОБИСТОСТІ

Бондаренко Л.І.

студентка кафедри екології

Національний педагогічний університет

імені М.П. Драгоманова

м. Київ, Україна

Науковий керівник - Лазебна О.М.

доцент кафедри екології

 

Впровадження стратегії сталого розвитку буде успішним за умови формування екологічного світогляду особистості.

Вчені визначають саме екологізацію суспільства надзвичайно важливою парадигмою  сучасного етапу суспільного розвитку [2].

В Європейських країнах, зокрема в Німеччині, сучасну екологічну культуру розуміють як міждисциплінарне поняття,  що трансформується в ціннісний простір, пропонуючи  моделі самоорганізації людської суб’єктивності.

ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Царенко О.М.

професор кафедри теорії і методики технологічної підготовки,

охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка

м. Кропивницький,  Україна

 

Проблема глобальної екологічної кризи, яка виникла внаслідок взаємодії людини і природи набула в даний час планетарного характеру.  Екологічна оцінка змін природного середовища, середовища проживання, стану здоровʼя людини ставить перед сучасним суспільством гостре питання щодо ставлення до навколишнього середовища і природних ресурсів. І саме процес врегулювання екологічних проблем визначає необхідність підвищення рівня екологічної культури населення. Вирішувати цю важливу задачу покликана сучасна освіта, яка в останні роки знаходиться в стадії модернізації. Її успіх багато в чому залежить від готовності педагогічних кадрів і тому все більшої актуальності набуває формування екологічної культури вчителів і їх професійної готовності до вирішення завдань екологічної освіти школярів в умовах постіндустріального суспільства.

ЗМІНИ В ЕКОЛОГІЧНОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ В АСПЕКТІ ПІДГОТОВКИ ЕКОЛОГІВ

Волошина Н.О.1, Волошин О.Г.2

1- завідувач кафедри екології;

2 – студент.

Національний педагогічний університет

ім. М.П. Драгоманова

м. Київ, Україна

 

Подготовка высококвалифицированных кадров экологического профиля сегодня, вооруженных современными знаниями по европейской модели процедуры оценки воздействия на окружающую среду является залогом их востребованности на профессиональном рынке завтра.

The training of highly qualified personnel in the environmental profile today, armed with modern knowledge of the European model of the procedure for assessing the impact on the environment is the key to their demand in the professional market tomorrow.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись