• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ФУКЦІОНАЛЬНА АСИМЕТРІЯ ПІВКУЛЬ ГОЛОВНОГО МОЗКУ В МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ: ПСИХОДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУЮВАННЯ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

УДК 159.953.5-053.5:[612.81:57.018.7-025.56]

ЛОЗЕНКО Анна Павлівна

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри педагогіки та методики початкового навчання

Національного педагогічного університету імені Михайла Петровича Драгоманова

ORCID 0000-0003-1029-5108

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Як зазначено у Концепції «Нова українська школа»: «Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками» [3]. Психологічні механізми й особливості функціонування нервової системи та мозку обумовлюють індивідуальний стиль навчання кожної людини, а надто – дитини молодшого шкільного віку. Тому підготовка і перепідготовка сучасного вчителя початкової школи, у відповідності із останніми реформами, повинна, серед інших, розв’язувати завдання формування здатності враховувати в навчально-виховному процесі індивідуальні особливості психофізіологічного розвитку дитини.

Детальніше

РОЗВИТОК ІНІЦІАТИВНОСТІ ТА ПІДПРИЄМЛИВОСТІ УЧНІВ ЗАСОБАМИ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ З ФІЗИКИ

 

УДК 372.853

ЛІСКОВИЧ Олена Володимирівна

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри теорії й методики

природничо-математичної освіти та інформаційних технологій

Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

ORCID ID 0000-0001-9523-8131

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Концепцією Нової української школи визначено десять ключових компетентностей учнів, що є необхідними для успішного життя в умовах сучасного суспільства. Компетентнісний потенціал шкільних предметів відображено в оновлених навчальних програмах. Зокрема, розкрито потенціал предметів щодо формування кожної з десяти компетентностей, визначено найбільш ефективні навчальні ресурси. Вперше в навчальних програмах з усіх предметів виокремлено наскрізні змістові лінії («Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність»), що відбивають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, які послідовно розкриваються в освітньому процесі. Розпочато роботу з розроблення навчально-методичних матеріалів для вчителів щодо реалізації наскрізних ліній, певні матеріали розміщені на сайті Інституту модернізації змісту освіти. Проте, опитування вчителів фізики ЗЗСО засвідчило, що найбільше труднощів вони відчувають у процесі реалізації таких змістових ліній як «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Детільніше

МІЖКУЛЬТУРНА ОСВІТА ЯК ШЛЯХ ДО ВЗАЄМОДІЇ У ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

УДК 378.12

ЗАПОРОЖЦЕВА Юлія Сергіївна

кандидат педагогічних наук

комунального закладу «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

Житомирської обласної ради,

старший викладач кафедри педагогіки та андрагогіки,

ORCID ID 0000-002-2944-4911

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Сучасна реальність все більше стає полікультурним простором, в якому відбувається визнання відмінностей, множинності культурного і соціального універсуму, толерантності, діалогу культур.

У центрі уваги даної статті аналіз полікультурного суспільства, а також рівня міжкультурної взаємодії. Тож одним із найважливіших питань стає момент узгодженості термінологічного апарату відповідно до проблеми освіти.

ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ КУРСУ ЗА ВИБОРОМ З ОРГАНІЧНОЇ ХІМІЇ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ

 Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України

Величко Людмила

Сучасна школа забезпечує варіативність освітніх послуг, у тому числі, за рахунок   курсів за вибором [1]. Відповідно, реальні потреби учнів можна задовольнити в разі наявності достатньої кількості таких курсів. У вітчизняній методиці навчання хімії накопичено   практичний досвід розроблення  курсів за вибором, програми деяких з них увійшли до збірки [2], розроблено перелік програм [3],  рекомендованих Міносвіти і науки України.  Є приклади авторських курсів, що затверджуються відділами освіти і педагогічними радами шкіл. Аналіз стану реалізації варіативного складника профільної середньої освіти засвідчує обмаль розробок, які задовольняли б попит на них.

Важливим є питання, які функції покладаються на той чи інший курс за вибором, відповідь на яке визначає його зміст і структуру. Відомі з публікацій курси за вибором з органічної хімії для старшої школи, що увійшли до цих переліків, переважно стосуються хімії живого організму, хімії їжі, побутової, медичної хімії і спрямовуються на розкриття практичного значення знань з органічної хімії. Цілком очевидно, що  використано не всі функціональні можливості варіативного складника хімічної освіти в розділі органічної хімії, хоча корисність таких курсів не викликає сумнівів.

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «ГРАНИЦЯ І НЕПЕРЕРВНІСТЬ ФУНКЦІЇ» З КУРСУ МАТЕМАТИЧНОГО АНАЛІЗУ В СИСТЕМІ ШКОЛА УНІВЕРСИТЕТ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

УДК 372.851

БОТУЗОВА Юлія Володимирівна

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри математики

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0002-1313-0010

e-mail: [email protected]

ГНЕЗДІЛОВА Кіра Миколаївна

доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту

Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького,

ORCID ID 0000-0002-5226-840X

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Важливою умовою якісного функціонування державної системи освіти є забезпечення структурно-організаційних та змістовно-цільових взаємозв’язків її послідовних ступенів і рівнів. Тому проблеми узгодженості та наступності різних ланок цієї системи цікавлять теоретиків і практиків шкільної та вищої освіти [1].

Безсумнівним є той факт, що якісна підготовка майбутніх учителів математики буде здійснюватися лише тоді, коли встановиться тісний взаємозв’язок з тими процесами, які відбуваються в сучасній школі.

Детальніше

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись