• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ У РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ

Наталія Толоконнікова, Олена Васильків

Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Івано-Франківськ)

Анотація. Однією з провідних тенденцій розвитку сучасної освіти є інформатизація суспільства. Процес інформатизації спричиняє необхідність у постійному підвищенні професійного рівня як окремої людини, так і колективу, спонукає до володіння засобами інформаційних і комунікаційних технологій, нової підготовки випускника, нового змісту та якості освіти. Крім того прогрес суспільства, швидкий перехід до ринкових відносин, змінює вимоги до підростаючого покоління. Важливо, щоб існувала певна система, в якій були б взаємопов’язані розділи природничих предметів, ІКТ, напрямки технічного прогресу і окремі питання прикладної біології, хімії та фізики. Саме STEM-освіта може виступати у ролі такої системи.

Стаття присвячена висвітленню питання застосування ІКТ на уроках природничого циклу. Проаналізовані основні проблеми на шляху реалізації STEM-освіти.

Ключові слова: ІКТ, STEM-освіта, уроки природничого циклу, STEM-грамотність.

Детальніше

Формування алгоритмічного мислення молодших школярів на уроках інформатики

Вікторія Вдовенко

Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (Кропивницький)

Анотація. У статті висвітлено основні методичні підходи формування алгоритмічного мислення учнів початкових класів. На основі аналізу навчальної програми, діючих підручників з інформатики виділено основні етапи вироблення алгоритмічних навичок молодших школярів: ознайомлення учнів із алгоритмами певної структури; введення елементів навчальної алгоритмічної мови; реалізація системи вправ на виконання (відшукування помилок, відтворення, заміну, конструювання, перехід від однієї до іншої форми подання алгоритмів різної структури). При цьому автор закликає уникати формалізму, опиратися на життєвий досвід дитини, використовувати ігрові прийоми та оптимально поєднувати їх із інформаційними технологіями. Такий підхід допоможе забезпечити можливість кожній дитині розкрити свої здібності та підготуватися до життя у високотехнологічному конкурентному світі.

Ключові слова: початкова школа, алгоритмічне мислення, інформаційні технології. 

Детальніше

ЗАСОБИ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ

Тетяна Гарачук

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Головним завданням навчання в молодший шкільний вік є залучення дитини до систематичного навчання. Означений період називається пропедевтичним курсом. Всі діти, незалежно від середовища, під час навчання, тривалістю 4 роки, отримують елементарні знання, уміння та навики, перш за все з рідної мови, математики та іноземної мови. Поряд із змістом, який міститься в цих предметах, у початковій школі з’являються відомості, пов’язані з природою, літературою, музичним та фізичним вихованням. Однак, їх найдоцільніше засвоювати за підтримки засобів навчання, які саме і відповідають на запитання «За допомогою чого навчати?».

Детальніше

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись