• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Мультифакторный подход при паралельно-многоканальном методе обучения

Сергей Королев

(Кировоградская летная академия Национального авиационного университета, г. Кировоград, Украина)

Давно не секрет, что сейчас стало очень заметным падение качества обучения студентов.

Очевидно, что ситуация требует нестандартных решений, что может потребовать привлечения методов из наук, стандартно отстоящих весьма далеко от классической педагогики. В качестве возможного варианта автор предлагает, как базис, использовать информационно – компьютерную модель учебного процесса [1]. В этой модели показано заметное сходство между процессами по обмену информацией в компьютерных сетях и процессами по обмену информацией между преподавателем и студентом в процессе учебы.

Інформаційно-комунікаційні технології – як засіб навчання математики у сучасній початковій школі

Віра Андрієвська, Надія Олефіренко  

(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, м. Харків, Україна)

В українській початковій школі математика займає одне з центральних місць, оскільки забезпечує базові знання й уміння, а також формування інтелектуальних навичок високого рівня – уміння обмірковувати конкретну ситуацію, знаходити способи вирішення тощо. Слід зазначити, що сьогодні система математичної підготовки школярів загальноосвітніх закладів в Україні зазнає змін – відбувається диференціація змісту дисципліни, перебудова послідовності вивчення матеріалу, поява нових методик тощо. Зазначені зміни стосуються і початкової освіти. На сьогоднішній день можна прослідкувати тенденцію зниження інтересу учнів до навчання, й зокрема до вивчення математики через ряд причин.

Проектування сучасного освітнього середовища на засадах особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів

Наталія Стучинська1, Ірина Новікова2

1Національний медичний університет імені О.О.Богомольця

2Донецький національний медичний університет ім. Максима Горького МОЗ України

(1м. Київ, 2м. Лиман)

Анотація. У статті проаналізовані сучасні підходи до проектування безпечного освітнього середовища на засадах компетентнісного підходу. Проведений ґрунтовний аналіз умов, які забезпечують формування фахово орієнтованих компетентностей. Запропоновано до використання методичне забезпечення курсу медичної та біологічної фізики та розроблена модель освітнього середовища, яка сприятиме розвитку особистості студентів під час практичних занять та в поза аудиторній самостійній роботі.

Ключові слова: медична та біологічна фізика, освітнє середовище, інформаційно-навчальне середовище, безпечне освітнє середовище, педагогічна технологія, середовищний підхід, особистісно орієнтований підхід, компетентнісний підхід, фахово орієнтовні компетентності, модель освітнього середовища.

 

Наталья Стучинская, Ирина Новикова

Донецкий национальный медицинский университет им. Максима Горького

ПРОЕКТИРОВАНИЕ  СОВРЕМЕННОЙ  ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ НА ОСНОВЕ ЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРОВАННОГО  И  КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДОВ

Анотация. В данной статье проанализированы современные подходы к проектированию безопасной образовательной среды на основе компетентносного подхода. Проведен основательный анализ условий, которые будут способствовать формированию профессионально-ориентированных компетентностей. Предложено к использованию методическое обеспечение курса медицинской и биологической физики, разработана модель образовательной среды, которая будет способствовать организации деятельности студентов на практических занятиях и во время самостоятельной работы.

Ключевые слова: медицинская и биологическая физика, образовательная среда, информационно-обучающая среда, безопасная образовательная среда, педагогическая технология, поход к образовательной среде как педагогической технологии, личностно-ориентированный подход, компетентносний подход, профессионально ориентированные компетентности, модель образовательной среды.

 

Natalia Stuchynska, Irina Novikova

Donetsk National Medical University of Maxim Gorky (DonNMU)

THE DESIGN OF MODERN EDUCATIONAL ENVIRONMENT ON THE BASIS OF PERSONALITY-ORIENTED  AND COMPETENCY-BASED APPROACHES

Abstract. In this article modern approaches to designing a safe educational environment on the basis of competence approach are taken into consideration. A thorough analysis of the conditions that will contribute to professionally-oriented competencies is made. The methodical support of medical and biological physics course is offered, a model of educational environment is developed that will facilitate the organization of students activity during practical training and  independent work .

Keywords: medical and biological physics, educational environment, information educational environment, safe educational environment,  pedagogical technology, approach to the educational environment as educational technology, personality-oriented approach, competence based approach, professionally oriented competence, model of educational environment.

Детальніше

Профілактика та подолання синдрому професійного вигорання

Тетяна Циновнік, Марина Стец, Тетяна Аверʼянова

Дніпродзержинський енергетичний технікум

(Камʼянське)

Анотація. Стаття присвячена профілактиці та подоланню синдрому професійного вигорання, що є наслідком некерованого стресу, викликаного міжособистісним спілкуванням, навантаженням та напруженням в професійній діяльності. Серед викладачів Дніпродзержинського енергетичного технікуму проведено ряд досліджень на визначення психологічної врівноваженості, загрози емоційного вигорання та опанування антистресовими техніками. В процесі вивчення особливостей професійного вигорання викладачів технікуму  встановлена залежність швидкості виникнення професійного вигорання від особистісних особливостей фахівця, стажу роботи викладачів та використання методів саморегуляції.

Ключові слова: синдром, стрес, профілактика, емоційне вигорання, врівноваженість, саморегуляція, виснаження, психотренінг.


Татьяна Циновник, Марина Стец, Татьяна Аверьянова

Днепродзержинский энергетический техникум

ПРОФИЛАКТИКА И ПРЕОДОЛЕНИЯ СИНДРОМА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ВЫГОРАНИЯ

Аннотация. Статья посвящена профилактике и преодолению синдрома профессионального выгорания, что является следствием неуправляемого стресса, вызванного межличностным общением, нагрузкой и напряжением в профессиональной деятельности. Среди преподавателей Днепродзержинского энергетического техникума проведен ряд исследований на определение психологической уравновешенности, угрозы эмоционального выгорания и освоения антистрессовыми техниками. В процессе изучения особенностей профессионального выгорания преподавателей техникума, установлена ​​зависимость скорости возникновения профессионального выгорания от личностных особенностей специалиста, стажа работы преподавателей и использования методов саморегуляции.

Ключевые слова: синдром, стресс, профилактика, эмоциональное выгорание, уравновешенность, саморегуляция, истощение, психотренинг.

 

Tetiana Tsynovnik, Maryna Stets, Tetiana Averyanova

The Dniprodzerzhynsk Energetic Technical College

PREVENTION AND OVERCOMING OF THE SYNDROME OF PROFESSIONAL BURNOUT

Abstract. The article is devoted to the prevention and overcoming of the syndrome of professional burnout that appears as a result of unruly stress caused by interpersonal communication, the amount of work to be done and tense atmosphere in professional activities. A series of studies was conducted among the teachers of The Dniprodzerzhinsk Energetic Technical College to determine the level of psychological balance, threat for emotional burnout and to help the teachers master anti-stress techniques. While studying the features of professional burnout of the teachers we noticed that the rate of emergence of professional burnout depends on the teachers’ personality traits, work experience and using of self-regulation methods.

Keywords: syndrome, stress, prevention, emotional burnout, balance, self-regulation, psychological training.

Детальніше

Експериментальне дослідження ефективності методики реалізації ресурсного підходу

Суховірська Людмила

здобувач кафедри фізики та методики викладання Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

(Кропивницький)

У статті розглядаються особливості проведення та аналіз педагогічного експерименту з методики навчання фізики з використанням ресурсного підходу, проведеного у загальноосвітніх навчальних закладах.

Ключові слова: педагогічний експеримент, ресурсний підхід, внутрішні ресурси, фізика, загальноосвітній навчальний заклад.

 

Суховирськая Людмила

ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ЭФФЕКТИВНОСТИ МЕТОДИКИ РЕАЛИЗАЦИИ РЕСУРСНОГО ПОДХОДА

В статье рассматриваются особенности проведения и анализ педагогического эксперимента по методике обучения физике с использованием ресурсного подхода, проведенного в общеобразовательных учебных заведениях.

Ключевые слова: педагогический эксперимент, ресурсный подход, внутренние ресурсы, физика, общеобразовательное учебное заведение.

 

Sukhovyrskaya Ludmila

EXPERIMENTAL STUDY METHODS EFFECTIVENESS OF RESOURCE APPROACH

In the article features and analysis of pedagogical experiment with methods of teaching physics using resource approach, conducted in secondary schools.

Keywords: pedagogical experiment, resource approach, internal resources, physics, secondary school.

Детальніше

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись