• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

УДК 378.011.3-051:373.3

Н.І. Опанасенко

ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»

Анотація. Стаття присвячена розкриттю питання формування предметної компетентності в майбутніх учителів початкової школи. Розкривається суть понять «компетентнісний підхід», «компетенція», «компетентність», «предметна компетентність». На прикладі курсів «Загальні основи педагогіки», «Дидактика» розглядаються педагогічні технології, зокрема розвивального, проблемного, особистісно орієнтованого навчання, інтерактивного навчання, форми та методи організації навчання (групова, парна, фронтальна, індивідуальна робота), що сприяють формуванню предметної компетентності в студентів. Одним із важливих напрямків є самостійна навчальна робота студентів. У статті подаються завдання для самостійної роботи із «Загальних основ педагогіки», «Дидактики». Доводиться думка про те, що правильно організована самостійна робота сприяє розширенню і закріпленню знань і вмінь, що одержуються на лекціях, практичних заняттях, розвитку творчого потенціалу студентів, реалізації їх професійних навичок.

Ключові слова: компетентнісний підхід, компетенція, компетентність, предметна компетентність, педагогічні технології, процес навчання, педагогічні дисципліни.

ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ

УДК 37.016:53

Ю.С. Мельник

Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України

ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ

Анотація. У статті здійснено аналіз актуальних досліджень питань методики формування предметної компетентності в процесі вивчення фізики. Висвітлено проблеми реалізації задачного підходу у навчанні. Обґрунтовано дидактичні умови використання компетентністно орієнтованих задач в курсі фізики загальноосвітньої школи. З урахуванням внутрішньої структури предметної компетентності визначено такі критерії її сформованості: мотиваційний – свідчить про ставлення та стійкий позитивний інтерес учнів старшої школи до вивчення фізики, прагнення до самоосвіти та самовиховання; когнітивний – характеризує рівень теоретичної підготовки, вміння застосовувати знання в процесі розв’язування задач та здійснення практичної діяльності; діяльнісний – свідчить про рівень сформованості навчальних знань, умінь та навичок; особистісний – характеризує внутрішні та індивідуальні якості учнів стосовно виконання певного виду діяльності.

Ключові слова: предметна компетентність, методика формування, діагностика, дидактичні умови, задачний підхід, критерії, показники, рівні сформованості.

Детальніше

ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІКТ

УДК 378 147:004. 92

П.М. Малежик, М.П. Малежик

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

Анотація. В статті розглядаються організаційні та методичні умови формування системи навчання майбутніх фахівців з ІКТ. Визначено методологічні передумови моделювання змісту їх технічної підготовки. Розроблено модель компетентнісної підготовки фахівців з ІКТ. Проведено обґрунтування системи підготовки, що враховує практичні вимоги інформаційного суспільства та потреби ВНЗ до організації навчально-виховного процесу. Вказано на необхідність впровадження змін у контексті існуючих підходів або пошуку нової методологічної основи.

Ключові слова: інформаційні технології, система навчання, технічна підготовка, зміст, моделювання, компетентність, фахівці.

Детальніше

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ПОЛЯРИЗАЦІЯ СВІТЛА. ВИВЧЕННЯ РОБОТИ ПОЛЯРИМЕТРА» НА ЗАНЯТТІ З МЕДИЧНОЇ І БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ

О.В.Макаренко1, В.І.Макаренко1, К.С.Макаренко2

1Вищий державний навчальний заклад України «Українська медична стоматологічна академія»

2Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Анотація. Метою статті є висвітлення застосування компетентнісного підходу при вивченні медичної і біологічної фізики на прикладі теми «Поляризація світла. Вивчення роботи поляриметра».

Згідно компетентнісного підходу, заняття з медичної і біологічної фізики проводяться за єдиною структурою, яка включає в себе результати навчання, що поєднують фахові та загальні компетентності; методи навчання; методи контролю; міждисциплінарні зв’язки; джерела інформації; структурно-логічну схему заняття; теоретичні відомості та дидактичні матеріали; критерії оцінювання.

Єдиний підхід до розробки методичних рекомендацій для занять сприяє формуванню компетентностей, які виділені в роботі. Особливо важливо, щоб завдання, виражені в основних компетентностях корелювали з критеріями оцінювання. Нами конкретизована система оцінювання студентів на всіх етапах заняття.

Ключові слова: компетентність, компетентнісний підхід, медична і біологічна фізика.

Детальніше

РОЛЬ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

УДК 378:316.614.5+004.5

Д. C. Вербівський

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Анотація. Стаття розкриває проблему дослідження ролі проектної діяльності в процесі формування професійних і особистісних якостей майбутніх учителів інформатики. В роботі досліджена проблема проектної діяльності в історико-педагогічному аспекті; розглянуті питання проектних прийомів навчання, умов розвитку рефлексивних умінь та методичних аспектів розвитку педагогічного професіоналізму майбутніх учителів інформатики.

Ключові слова: метод проектів, проектна діяльність, проектні прийоми, рефлексія, підготовка, майбутні вчителів інформатики, педагогічний професіоналізм, компетентність.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись