• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ GLOGSTER У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

УДК 37.091.313:004.032.6

Копняк Наталія

Вінницький державний педагогічний університет

імені Михайла Коцюбинського

Копняк Ірина

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Постановка проблеми. Останніми роками з’явилася значна кількість різноманітного хмарного програмного забезпечення навчального призначення, яке має значний функціонал, до того ж велика їх кількість є безкоштовними. З іншого боку, викладачі мало ознайомлені з можливостями таких сервісів та майже не використовують їх у своїй педагогічній діяльності.

 

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблема візуалізації освітньої інформації в цілому, та у вигляді мультимедійних інтерактивних плакатів (ІМП) зокрема, розглядалася такими вченими як П. Анохіна, Г. Аствацатуров, Б. Бадмаєв, П. Бєльчев, Р. Гуріна, В. Каган, О. Кисельова, А. Макарова, Д. Поспєлова, Н. Сараєва, Г. Селевко, О. Смалько, А. Смірнова, Т. Таблер, Г. Ткачук, І. Шахіна, В. Якиманська та іншими. Проте, використання ІМП у навчально-виховному процесі у психолого-педагогічних дослідженнях розглянуто недостатньо.

Метою статті є висвітлення можливостей інтерактивних мультимедійних плакатів, запропонування можливостей їх використання на прикладі сервісу Glogster.

Виклад основного матеріалу. Інтерактивний мультимедійний плакат (ІМП) може містити теоретичні відомості, інтерактивні досліди для проведення віртуального фізичного чи хімічного експерименту, опорний конспект, історичну довідку, біографії вчених для розширення світогляду учнів, табличні довідкові матеріали для розв’язування задач, системи вправ тощо [2, с. 39].

До особливостей ІМП, які принципово вирізняють їх від традиційних друкованих плакатів, можна віднести наявність основного та додаткового матеріалу, що відповідає різним рівням підготовки учнів та надає можливість диференціювати навчальну роботу.

ІМП може використовуватися протягом кількох занять. Дидактично виправдане його застосування під час систематизації та узагальнення знань та вмінь.

ІМП можна класифікувати за формою і за змістом [3, с. 164]. Залежно від обсягу матеріалу обирають одно- або багаторівневу схему побудови ІМП [1]. Однорівневий плакат, як правило, являє собою робочу область і набір різних інтерактивних елементів. Багаторівнева схема передбачає систему з кількох плакатів, перший з яких представляє собою меню, за допомогою якого ми отримуємо доступ до відповідних компонентів.

У робочій області ІМП можуть розміщуватися будь-які мультимедіа об’єкти: гіперпосилання, ілюстрації, відео, текст, Flash-застосунки тощо.

Аналіз створених учнями інтерактивних плакатів показав, що інтерактивний плакат, виступаючи засобом реалізації прикладних методик, несе з собою не тільки нові способи подання освітньої інформації, але й дозволяє перейти до більш ефективних способів навчальної діяльності, використовувати творчі форми її організації [3, с. 164-165].

Сервіс Glogster – одна з популярних соціальних мереж, в якій створюються ІМП. Глоги публікують тільки на двох сайтах: Glogster (для особистого користування) і Glogster EDU (для навчальних цілей). Спеціально створена версія для освіти дозволяє викладачеві організувати роботу з цілою групою.

Щоб отримати можливість створювати інтерактивні плакати у сервісі Glogster (http://edu.glogster.com/) не обов’язково реєструватися на самому сайті, натомість можна використати обліковий запис на сервісі Google. Вибравши шаблон для майбутнього інтерактивного плакату (глогу), ми отримаємо можливість переміщувати, редагувати та видаляти об’єкти шаблону, а також додавати нові об’єкти.

Висновки. Інтерактивні плакати є якісною допомогою як викладачеві в процесі проведення заняття, так і учням у процесі самонавчання. Вони можуть містити не лише набагато більше навчального матеріалу, ніж звичайні плакати, але й здатні надавати його в набагато більш наочній та ефективній формі.

БІБЛІОГРАФІЯ

  1. Аствацатуров Г.О. Три уровня интерактивности в мультимедийной дидактике. / Георгий Осипович Аствацатуров // Школьные технологии. – 2012. – № 6. – С. 83-89.
  2. Бєльчев П.В. Реалізація сучасних принципів навчання математики за допомогою інтерактивної дошки Smart Board/ П.В. Бєльчев, Т.І. Таблер// Гуманітарний вісник – Додаток 1 до Вип. 27, Том IV (37): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2012. – С.36-42.
  3. Кабирова Е.А. Развитие креативной компетенции студентов на уроках иностранного языка средствами информационно-коммуникационных технологий / Е.А. Кабирова // Дидактика межкультурной коммуникации в иноязычном образовании: теория и практика: [материалы всерос. конф. с междунар. участием, посвященной 75-летию проф. А.Н. Утехиной : в 2 ч. / ред.: Т.И. Зеленина, Л.М. Малых. – Ижевск: Изд-во «Удмуртский университет», 2013. – Ч. 1: Педагогика. – 320 с.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись