• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ КОМАНДНОЇ РОБОТИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ СПІЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ІТ-СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

УДК 378.147.091.3:004

 Іващенко Яна, Ляшенко Юрій

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

  Ключові слова: інформаційні технології, командна робота, дистанційні технології, Moodle, Trello, Slack, канбан, трелло-дошки.

 Однією із найбільш перспективних галузей України і світу є інформаційні технології (ІТ). Успішна реалізація  ІТ-проектів залежить не лише від об’єднання висококласних фахівців, а й від розвитку командних навичок та взаємодій між ними. Працюючи у складі команди, розвиваються комунікативні якості, формуються навички роботи в колективі, підвищується мотивація навчання. Отже, однією з головних проблем, що існує в процесі підготовки ІТ-фахівців, є недостатність використання інструментів командної роботи. Існуючі засоби підготовки не завжди відповідають сучасним вимогам і потребують трансформації. Таким чином, метою даної роботи є огляд інструментів та засобів командної роботи для організації спільної навчальної діяльності в процесі підготовки студентів ІТ-спеціальностей.

 

У викладанні ІТ-дисциплін традиційно важлива роль відводиться дистанційним технологіям [1, с. 933]. Для спільного навчання однією з найпопулярніших навчальних платформ є система управління навчанням Moodle. Ця платформа надає багато можливостей: навчальні ресурси, що можуть бути представлені як у вигляді завантажених документів, так і у вигляді складного комплексу завдань; обмін повідомленнями; створення тестів; динамічні звіти у вигляді інтерактивних та гнучких діаграм, встановлення та зміна термінів виконання завдань. Командна діяльність може відбуватися з використанням сучасних засобів комунікації (технології Hangouts, Skype) та систем контролю версій розробки ІТ-проектів (Subversion, Git, Mercurial) [2, с. 189].

            Існують також і інші ефективні для спільного навчання інструменти.  Проведемо огляд таких web-сервісів як Trello [3] та Slack [4] у навчальному процесі. Система  Trello є програмною реалізацією канбан-дошки, відомої як «канбан», де завдання по мірі надходження заносяться в окремий список, звідки кожен користувач може «витягти» потрібне йому завдання. Це дозволяє рівномірно розподілити навантаження між учасниками. Робочим простором групи студентів можуть слугувати приватні трелло-дошки з груповим доступом та зі зручною візуалізацією навчального прогресу окремих студентів.  Набір інструментів Trello може бути використаний для: написання структурованого конспекту, окремого заняття чи курсової роботи в електронній формі з можливістю контролю викладачем процесу виконання; створення рекомендованих ресурсів для вивчення дисципліни та системи оцінювання якості викладання дисципліни шляхом інструменту голосування.  Trello  має додатки для операційних систем iOS і Аndroid та інтеграцію з достатньою кількістю Інтернет ресурсів. Важливою перевагою є структурування  матеріалу на дрібніші елементи разом зі зручністю онлайн та мобільного доступу. Гнучке налаштування елементів трелло-дощок, наявність сайту і додатків для iOS і Аndroid робить Trello зручною платформою для створення функціональних електронних дистанційних курсів. Проте недоліком системи є неможливість працювати в режимі оф-лайн.             Ще один, вартий уваги, онлайн-сервіс Slack є набором системи чатів, розбитих на канали, що розділені за тематикою та учасниками. Він дозволяє полегшити обговорення в групах, керувати використанням файлів у платформі для підтримки спільних проектів, пропонує інструменти для спілкування та з'єднання користувачів за межами традиційних електронних та LMS-структур. Сервіс дозволяє закріплювати повідомлення та часто вживані документи прямо в каналі, здійснювати нагадування, має добре влаштований пошук по всьому архіву повідомлень, а також по тексту всередині збережених документів. Slack зручний для створення навчального проекту (дисципліни). Він дозволяє структурувати проект шляхом створення окремих чатів та розбити  його на етапи. Зникає необхідність постійного перезавантажування документів.  Достатньо налаштувати будь-яке хмарне сховище в Slack, після чого інші учасники команди зможуть мати доступ до матеріалів в будь-який момент. В Slack можна налаштувати інтеграції з різними додатками (наприклад, Google Формами, Hangouts, Trello, Dropbox). Пристосованість Slack дозволяє йому слугувати самостійним або додатковим інструментом для спілкування, обміну файлами та спільного навчання.             Таким чином, впровадження  інструментів командної роботи до навчального процесу для студентів ІТ-спеціальностей  дозволяють організувати взаємоузгоджену командну роботу між дистанційно віддаленими студентами, забезпечують кожному члену команди однаковий доступ до об’єкта спільної діяльності і безумовно сприяють підвищенню рівня підготовки майбутніх фахівців до командної діяльності в ІТ-галузі. БІБЛІОГРАФІЯ

  1. O. Voychenko, and K. Synytsya, "Knowledge sharing via Web 2.0 for diverse student groups in distance learning", Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE, 2011, pp. 933-936.
  2. Тулашвілі Ю. Й. Праксеологічна спрямованість формування готовності майбутнього ІТ-фахівця до групової роботи як фактор підвищення його професійної мобільності/ Ю. Й. Тулашвілі, М. М. Денисюк // Військова освіта. - 2017. - № 1. - С. 183-191.
  3. https://trello.com;
  4. https://slack.com.

Ivashchenko Yana, Lyashenko YuriyThe Bohdan Khmelnytsky National University of CherkasyUSE OF TEAMWORK TOOLS FOR ORGANIZATION OF JOINT EDUCATIONAL ACTIVITY OF STUDENTS OF IT-SPECIALITIESKeywords: information technology, teamwork, remote technology, Moodle, Trello, Slack, kanban, trello-boards. Иващенко Яна Александровна, Ляшенко Юрий Алексеевич Черкасский национальный университет имени Богдана ХмельницкогоИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНСТРУМЕНТОВ КОМАНДНОЙ РАБОТЫ ДЛЯ ОРГАНИЗАЦИИ СОВМЕСТНОЙ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВ ИТ-СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙКлючевые слова: информационные технологии, командная работа, дистанционные технологии, Moodle, Trello, Slack, канбан, трелло-доски. ВІДОМОСТІ ПРО АВТОРА            Іващенко Яна Олександрівна – аспірант кафедри фізики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.            Коло наукових інтересів: формування у  майбутніх ІТ-фахівців навичок командної роботи, спільна навчальна діяльність, дистанційні засоби навчання.            Ляшенко Юрій Олексійович – директор Навчально-наукового інституту Інформаційних та освітніх технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.            Коло наукових інтересів: дистанційні засоби навчання в області природничих та технічних наук.

Коментарі   

# Донець Ігор 21.04.2018, 14:54
Стаття є дуже цікавою та актуальної для сучасного розвитку науки і техніки.Розглян уте питання щодо інструментів командної роботи для навчальної діяльності студентів, які навчаються на ІТ- спеціальності є досить важливим для майбутньої професійної діяльності.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись