• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОГО СВІТОГЛЯДУ УЧНІВ

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Ляшенко Олена, Трифонова Олена

Згідно Конституції України та Закону України «Про освіту» (2017) метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності [1].

У сучасному світі освіта і наука починають тяжіти не до фрагментарних знань з окремих галузей, а до інтегрованих, які б охоплювали різні галузі та відображали б цілісну наукову картину світу та сприяли формуванню наукового світогляду. За цих умов проблема реалізації міжпредметних зв’язків займає одне з центральних місць у сучасній дидактиці і привертає до себе увагу широкого кола учених.

Детальніше

 

Коментарі   

# Мурадян Арф 03.06.2020, 18:08
Не дарма кажуть, що всі предмети взаємопо'язані між собою. Дуже цікава стаття, абсолютно згоден з думками авторів, котрі чітко навели приклад міжпредметних зв'язків на природничих науках таких як: біологія, хімія та фізика. :-)
# Залевський Андрій 03.06.2020, 16:03
Згоден, що інтегровані уроки дають більш широке і яскраве уявлення про предмет, про світ та розширює кругозір учнів. Такі уроки, на мою думку, є цікавішими і сприяють розвитку логічного мислення.
# Світлана Буднікова 03.06.2020, 12:50
Погоджуюсь з думкою авторів. І справді міжпредметні звязки - це завжди актуально,в будь-якій сфері, і навіть педагогіка підереслює їх важливість.
Так, як тема йде зокрема про природничі науки, то дійсно важливо встановлювати ці міжпредметні звязки, і показувати що дане явище можна розглядати як зі сторін фізики, так і хімії і біології, а вже потім робити якісь цілісні висновки, але опираючись на звязки між предметами . Дуже сумно, що такая ситуація з підручниками і методичними посібниками для вчителів, а знання які дають,вони засвоюються але відірвано від практичних застосувань . Дякую за підняту актуальну тему, сподіваюсь, що ця ситуація згодом стане краще.
# Гребинюк Аліна 03.06.2020, 12:02
Цікава стаття.Погоджую ся з думкою автора даної теми. Адже за допомогою міжпредметних
зв'язків формується пізнавальна діяльність учнів та пізнавальний інтерес до світоглядних питань у науці.
# Гребинюк Аліна 03.06.2020, 11:37
С Цікава стаття. Погоджуюся з думкою автора дданої теми . Адже за допомогою міжпредметних зв'язків формується ппізнавальна діяльність учнів та ппізнавальний інтерес до світоглядних питань у науці.
# Усатенко Діана 02.06.2020, 23:57
Встановлення міжпредметних зв’язків є досить важливим аспектом для розвитку логічного та творчого мислення. Я згодна з провідною ідеєю статті, але. хотілося б бачити більше зазначеної актуальності і способів утворення міжпредметних зв’язків.
# Яна Закушняк 02.06.2020, 22:36
Я повністю погоджуюсь і підтримую автора! Міжпредметні звязки важливі для вивчення науки і учень повинен цікавитися всим, а не тільки якійсь певній темі.
# Худякова Вікторія 02.06.2020, 22:19
Погоджуюсь з думкою автора. Адже предмет не може існувати окремо і будь-яка наука пов'язана з іншими. Дякую за цікаву статтю.
# Ніколюк Денис 31.05.2020, 16:52
Цілком погоджуюмь з думкою автора. Всебічний розвиток учня не обхідний, не дивлячись на те, яку спеціальність він обрав.
# Олександр Приштін 31.05.2020, 09:47
На мою думку зміст статті не зовсім відповідає назві, скоріше це спроби лише зрозуміти як міжпредменті зв*язки впливають на формування наукового світогляду. Однак актуальності особливої і немає, бо про це вже пишуть науковці не один десяток років.
# Скічко Віолета 30.05.2020, 22:47
Повністю погоджуюсь з важливістю досліджувальної теми цієї статті. В ній досить чітко показано наскільки міжпридметні звязки важливі для цілісного вивчення науки, а саме таких як фізика, біологія і хімія. Повністю погоджуюсь і підтримую слова автора: " Кожен природничий предмет вивчає частку природи лише з якоїсь
однієї сторони, а всі разом вони дають повноцінну картину про неї". Якщо ми зможемо правильно показати учню міжпредметні звязки, які можна використовувати в цих навчальних предметах, я вважаю, що відбудеться зацікавленість і краще сприйняття ним цих предметів.
# Донець Наталія 30.05.2020, 16:26
Погоджуємося з авторами, що розвиток в учнів міжпредметної
компетентності створює умови для розвитку загальних прийомів
розумової діяльності, формування наукового світогляду та цілісного
сприйняття оточуючого світу.
# Svitlana Kozlova 29.05.2020, 10:31
На сьогодні, в умовах швидких змін в освітньому середовищі постає проблема засвоєння учнями цілісних знань. Як зазначає автор, тут дійсно вирішальним є побудова навчального матеріалу на осонові міжпредметних зв'язків. Знання, які мають практичне значення та можуть бути застосовані в житті чи фаховій діяльності мають бути зрозумілими, поєднуваними з іншими науками та предматами, такими, аби учні відразу після їх засвоєння могли ними користуватися.
# Омельченко Анастасія 28.05.2020, 18:03
Згідна з актуальністю статті , адже між предметні зв’язки також є важливими навіть в технологічній освіті. Вони дають змогу розвивати в учнів старшої школи розвивати науковий світогляд , а також як профорієнтація.
# Юлія Комісарова 27.05.2020, 21:15
Тема даної роботи є дуже актуальною , адже міжпредметні зв'язки можна використовувати на різних етапах уроку.
# Олександр Мартинюк 27.05.2020, 20:50
Підтримую значимість дослідження - актуальної та цікавої теми.
# Альона Хижняк 27.05.2020, 13:29
Дякую за інформативну , цікаву статтю :-)
# Тихонова Анастасія 27.05.2020, 10:14
Встановлення зв’язку між предметами дає змогу самостійно мислити учням, розвиває їх логічне й абстрактне мислення, що сприяє розвитку
мовлення з використанням біологічних, фізичних, хімічних термінів тощо.
Тому визначення міжпредметних зв`язків є дуже важливим для данного часу.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись