• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ОСВІТНІЙ ХАБ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ УЧНІВ ЗПТО БАГАТОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Чернівецьке вище комерційне училище КНТЕУ

Мартинюк Веронія

Публікацію присвячено проблемі навчання учнів ЗПТО багатомовного професійного спілкування в екосистемі освітнього Хаба. Професіонали зазначають [1, 2, 3, 5, 6], що для Європейського ресторанного бізнесу надзвичайно важливою є постійна потреба у багатомовному, фахово підготованому робітнику, який швидко орієнтується у мультикультурному професійному середовищі. Отже, актуальність дослідження очевидна: ми пропонуємо нові, ефективні способи імплементації інноваційних технологій у процес підготовки учнів ЗПТО Чернівецької області до багатомовного ринку праці у європейській індустрії гостинності та туризму.

Тому, об’єктом нашого дослідження став багатомовний освітній Хаб, який з’явився на сучасній педагогічній арені порівняно недавно, але посів важливе місце у процесі навчання учнів ЗПТО іншомовного професійного спілкування. Спираючись на теоретичні узагальнення і практику залучення досліджуваного феномена у навчально-виховний процес ЗПТО, вважаємо, що освітній Хаб – це технічно оснащена навчальна екосистема з фізичними та віртуальними компонентами, які надають учням формальні та неформальні можливості вільно комунікувати з однолітками, викладачами та іншими експертами у своїй галузі з метою професійного зростання, самовдосконалення і само актуалізації.

Проблемою ролі освітніх Хабів займається досить невелика кількість міжнародних і вітчизняних учених. Усі вони спираються на роботи Джейн Найт (Knight, Jane), яка започаткувала науковий напрям досліджень педагогічного феномену «Освітній Хаб».

У своїх публікаціях [4] Джейн Найт описує: а) студентські Хаби; б) Хаби розвитку талантів, вмінь та навичок; в) інноваційні, або навчальні Хаби. Додамо, що у період пандемії виокремилися Хаби, які працюють online / offline, або у змішаному режимі.

Нашим завданням було – визначити освітні цілі навчального Хаба для розвитку багатомовного професійного спілкування у середовищі ресторанного бізнесу. У центрі нашої уваги – інноваційний навчальний Хаб, який успішно функціонує у Чернівецьких ЗПТО з професійної сфери «Ресторанний бізнес». Інтерактивний багатомовний Хаб має назву «FOH & BOH», що є комбінацією двох абревіатур: FOH означає «front-of-house», тобто торговельний зал ресторану, а BOH – «back-of-house» – кухонні приміщення ресторану.

Особливостями багатомовного навчального Хаба «FOH & BOH» є те, що він розширює сферу свого функціонування, виходячи за межі освіти та навчання, оскільки залучає профільні виробництва та професійні локації. Завдання цього навчального хаба полягає у поширенні знань та інновацій серед учнів, викладачів, майстрів а також тих стейкхолдерів, які співпрацюють з цільовими ЗПТО Чернівецької області.

Моніторинг діяльності Хаба «FOH & BOH» уможливив визначення його освітніх цілей: а) брати участь у розбудові економіки, заснованої на знаннях і послугах; б) навчатися та навчати кваліфікованих робітників, відкритих до знань/інновацій; в) залучати прямі іноземні інвестиції (гранти, професійні конкурси, міжнародна співпраця); г) підвищувати професійну конкурентоспроможність.

Для формування і вдосконалення необхідних навичок багатомовного спілкування члени Хаба «FOH & BOH» виконують: а) міжнародні багатомовні проекти, такі як «IQ Cuisine» (Литва – Україна) [3]; б) інтерактивні англомовні проекти, як-от «Професійний розвиток та комунікація» [3]. Учасники Хаба брали участь у міжнародних професійних конкурсах (Каунас, Ізмір, Барселона та ін.); у професійних віртуальних Хабах (Чернівці, Київ, Дніпро та ін.); дивилися та обговорювали багатомовні телешоу та фільми; відвідували онлайн-конференції та зустрічі, практикуючи професійну англійську мову зі сфери ресторанного бізнесу; складали англомовні іспити (Грінвіч, Кембридж, Пірсон тощо).

Практика роботи освітніх Хабів Чернівецької області доводить, що для розвитку ефективних навичок багатомовної професійної комунікації варто залучати учнів і професіоналів до інтерактивного середовища «FOH&BOH». Більше того, у стимулювальній екосистемі Хабу здобувачі освіти, викладачі спецдисциплін і майстри можуть отримати і вдосконалити належну іншомовну практику, яка є життєво важливою для того, щоб стати конкурентоспроможним працівником європейської індустрії гостинності та туризму.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Білозір, Ольга С. Полілінгвальна освіта. Досвід країн світу та перспективи впровадження багатомовного навчання в Україні. Наукові записки. Серія Педагогічні науки. 2020. Вип. 191. С. 217-222.
  2. Castro, A.B., Fujishiro, K. and Sweitze, E. How immigrant workers experience workplace problems: a qualitative study, Archives of Environmental and Occupational Health, 2006. Vol. 61, pp. 249-98.
  3. Faber, Banton. Professional Identities: What Is Professional about Professional Communication? Journal of Business and Technical Communication. 2002, Volume: 16 issue: 3, page(s): 306-337.
  4. Knight, Jane. International Education Hubs : Student, Talent, Knowledge-Innovation Models. Dordrecht : Springer, 2016 , 251 pages.
  5. Kokemuller, Neil. What Are the Benefits of Multilingualism in the Workplace?, https://work.chron.com/speaking-foreign-language-job-27872.html (Дата звернення: 27.10.2021)
  6. Martynyuk Veroniia, Kravchenko Olena. Interdisciplinary Aspect of Teaching English for Specific Purposes via Bilingual Projects. Linguaculture. International Journal of the Iaşi Linguaculture Centre for (Inter)cultural and (Inter)lingual Research. 2020. #11 (1). Р. 99-113.

Коментарі   

# Олена Трифонова 11.11.2021, 20:29
Підтримую думку автора, що особливостями багатомовного навчального Хаба «FOH & BOH» є те, що він розширює сферу свого функціонування, виходячи за межі освіти та навчання, оскільки залучає профільні виробництва та професійні локації.
Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись