Реабілітаційна практика

Навчальна практика студентів факультету фізичного виховання спеціальності " Фізична реабілітація" проводиться у відповідності з положеннями Державної національної програми ”Освіта” (Україна ХХІ століття), закону України ”Про освіту”, згідно навчального плану проведення практик та освітньо-кваліфікаційної програми підготовки спеціаліста.

Мета проходження практики:

  1. закріплення та поглиблення теоретичних знань щодо закономірностей та механізмів функціонування фізичних та психічних процесів у розумово відсталих дітей;
  2. удосконалення   умінь дослідження   їх  особливостей,  здобутих  під  час вивчення   дисциплін ”Фізична реабілітація”;
  3. формування навичок професійного спілкування з окремими учнями та учнівськими групами.

Місце проходження практики – спеціальні школи м. Кіровограда та області, реабілітаційні центри, санаторії, профілакторії, групи коригувальної підготовки

Зміст практики
1. Налагодження професійних стосунків з реабілітологами та вчителями фізичного виховання, педагогічним складом спеціальних шкіл м. Кіровограда та області. З'ясування ролі і місця розвитку фізичних, психічних і реабілітаційних процесів в навчальній діяльності учнів.

  1. Добір методик проведення обстеження. Підготовка матеріалу у відповідності з вимогами. Вивчення змісту інструкцій та процедури обстеження.
  2. Вивчення реабілітаційних процесів учнів класу. Безпосередня робота з учнями передбачає входження з ними в контакт, проведення діагностичного реабілітаційного обстеження за вимогами процедури дослідження.
  3. Оформлення протоколів обстеження, обробка та аналіз результатів.
  4. Оформлення    звітної    документації    за    результатами    проходження практики.

Контроль проходження практики здійснюється керівниками практики від вузу. Підсумковий контроль практики здійснюється шляхом захисту звіту у формі заліку. До заліку студент зобов'язаний заздалегідь представити повністю оформлені матеріали у відповідності з вимогами.
*

 

Зв’язки кафедри

На сучасному етапі особливо важливою є підготовка високо професійних фахівців з фізичної реабілітації, яка неможлива без запровадження реально діючої системи використання теоретичних знань у практиці. Як навчально-методичні бази підготовки студентів спеціальності: Фізична реабілтація використовуються навчально-виховні заклади: навчально-виховне об’єднання “Спеціальна загальноосвітня школа-дитячий садок для дітей з вадами слуху” та дошкільний навчальний заклад комбінованого типу для дітей з вадами опорно-рухового апарату №67 “Дельфін”, медичні установи: фізіотерапевтичне відділення Кіровоградської обласної лікарні, дитяча лікарня “Добруджа”, санаторій-профілакторій “Юність”, обласний фізкультурно-оздоровчий диспансер, відділення коригувальної гімнастики і ЛФК міської дитячої поліклініки №1.


 

 

 

 

 

 

 

Наукова діяльність

І. Склад кафедри:

  1. завідувач кафедри – кандидат медичних наук, професор Скороход В.М.;
  2. загальна кількість - 14 викладачів,

за вченим ступенем: кандидатів наук – 10 ( 71,4 %)
докторів наук – 1 ( 7,1 %)
за званням: професорів –  4 ( 28,6 %)
доценті – 5 ( 35,7 %)
ст. викладачів – 3 ( 21,4 %)
викладачів – 2 (14,3 %)
ІІ. Науково-інноваційна діяльність кафедри:
1.Кафедральна тема, над якою працюють викладачі.

На кафедрі проводиться НДР “Вивчення стану здоров’я населення Кіровоградської області” та “Фізична реабілітація і проблеми здоров’я населення України”. За результатами науково-дослідної роботи спільно з обласним управлінням охорони здоров’я розробляються рекомендації щодо поліпшення медичного обслуговування області.

2. Зв’язок з іншими науковими та навчальними закладами.

Постійно підтримується науково-педагогічний зв’язок згідно договорів про співпрацю з Національним фармацевтичним університетом, Кіровоградським медичним коледжем імені В.Мухіна, Українським науково-дослідним інститутом промислової медицини, Олександрійським медичним училищем. Проводиться спільна робота зі спеціальною школою № 1, дошкільним навчальним закладом комбінованого типу для дітей з вадами опорно-рухового апарату №67 “Дельфін”.

Викладачі кафедри спільно з провідними викладачами навчально-виховних об’єднань приймали участь у ХVII Всеукраїнській науково-практичній конференції “Валеологічна освіта в навчальних закладах України: стан, напрямки й перспективи розвитку”. м. Кіровоград, травень, 2011 р.

3. Проведення конференцій, семінарів та участь членів кафедри у конференціях, семінарах.

  1. VI Міжнародна науково – практична конференція « Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи: - Дрогобич: ДПУ, 2011 р.- 1 учасник
  2. ХVІI Всеукраїнська науково-практична конференція “Валеологічна освіта в навчальних закладах України: стан, напрямки й перспективи розвитку”. м. Кіровоград, 26-28 травня, 2011 р. – 5 учасників
  3.  VІ Всеукраїнська науково-практична конференція “Проблеми формування здорового способу життя молоді ”–Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011 р. – 1 учасник
  4. I – а Всеукраїнська науково-практична конференція «Здоровий спосіб життя – здорова нація – здорове суспільство»: - Кіровоград: КНТУ, 2011 р. – 2 учасника
  5. V Всеукраїнський науково-практичний семінар “Навколишнє середовище і здоров’я людини ” . – Полтава, ПНПУ - 2011 р. – 1 учасник
  6.  Міжнародна науково–практична конференція «Фізична і фізіотерапевтична реабілітація. Реабілітаційні СПА–технології» м. Севастополь, 12 – 14 лютого 2011 р. – 1 учасник
  7. Науковий симпозіум «Відновлювальні та профілактичні технології в клінічній медицині» м. Полтава, 24 – 26 березня 2011р. – 1 учасник

-  VIII Міжнародна науково – практична конференція «Фізична культура, спорт та здоров’я нації». - Вінниця , 3 - 4 листопада 2011 р. – 1 учасник
4. На кафедрі працює два наукових студентських гуртка:

  1. Хімія життя – керівник старший викладач О.В. Маркова.
  2. Реабілітолог – керівник доцент  Л.В. Нєворова.

Задіяно 13 студентів, найкращі з них: Федорова А., Моцар Б., Кравцова А.

Студенти брали участь у студентській науково-практичній конференції "Актуальні проблеми фізичної культури, олімпійського й професійного спорту та реабілітації у навчальних закладах України”. – Кіровоград, 19–20 травня  2011 р.
У травні 2011 р. була проведена звітна наукова конференція студентів.

5. У минулому 2010 році членами кафедри було опубліковано 31 роботу загальним обсягом 33,62 друкованих аркушів, а в 2011 році було опубліковано 27 робіт загальним обсягом 54,3 друкованих аркушів.

ІV. Державні почесні звання мають: В.М. Скороход, Л.В. Нєворова -  відмінник освіти, В.М.Скороход – відмінник охорони здоров’я СРСР, орден "За заслуги ІІІ ступеня", відмінник освіти, А.Й.Григор’єв – заслужений працівник освіти України, , орден "За заслуги ІІІ ступеня".

Наші провідні науковці, зокрема, професор Язловецький В.С. є науковим кореспондентом лабораторії фізичного виховання Інституту проблем виховання АПН України. З тематикою його досліджень пов’язана держбюджетна тема “Корекція та реабілітація дітей з порушенням інтелектуального та фізичного розвитку у спеціальних школах України” (керівник – директор Інституту спеціальної педагогіки АПН України, академік Бондар В.І). Створено еколого-валеологічний центр зі спеціалізовано-дослідним студентським наскрізним моніторингом за системою опанування основних фундаментальних дисциплін медико-біологічного циклу та використання набутих знань в експериментальних умовах спортивно-педагогічного удосконалення.

Працюють дві наукові лабораторії: діагностики обдарованості дітей (науковий керівник - професор Язловецький В.С.) та педагогіки здоров’я (керівник – професор Григор’єв А.Й.), де проводиться підготовка курсових, дипломних, магістерських робіт та дисертаційних досліджень. На перспективу передбачається створення діагностично-консультативного кабінету для розробки індивідуальних програм фізкультурно-оздоровчих занять зі студентами та абітурієнтами, а також комп’ютерного банку даних їх фізичної підготовленості.

Кафедра являє собою сформований науково-педагогічний колектив, який володіє значними потенціалами.

Освітня діяльність

Нині кафедра проводить навчальну та науково-дослідну роботу з основних дисциплін циклу природничо-наукової підготовки: анатомії людини і спортивної морфології, патантомії, патфізіології, фізіології людини та фізіології фізичного виховання, біохімії та біохімічних основ фізичного виховання, клінічної біохімії, фізіотерапії, основ медичних знань і валеології, фізичної реабілітації, масажу, біомеханіки і основ кінезіології, екології, гігієни. Успішному  засвоєнню студентами теоретичних, методичних та практичних знань, умінь і навичок,  сприяє  проведення  занять  в лабораторіях біохімії, анатомії і фізіології людини.


Кафедру очолює кандидат медичних наук, професор Скороход В.М. Професорсько-викладацький склад кафедри характеризується високим виявом творчості, орієнтованим на продуктивний пошук та ефективне розв’язання проблем у сфері фізичної реабілітації.

Кращими представниками кафедри, які використовують свій значущий досвід є: Заслужений працівник освіти України кандидат педагогічних наук, професор Григор’єв А.Й., Відмінники освіти: кандидат медичних наук, професор Скороход В.М., кандидат педагогічних наук, професор Язловецький В.С., кандидат біологічних наук, доцент Нєворова Л.В., Заслужений лікар України доктор медичних наук, професор Самоходський В.М.

 Дисципліни  кафедри медико - біологічних основ і фізичної реабілітації

 Анатомія  з основами спортивної морфології. 2.jpg

  1. Анатомія, фізіологія, патологія дітей з основами генетики.
  2. Анатомія і спортивна морфологія
  3. Біомеханіка.
  4. Біохімія та біохімічні основи спорту.
  5. Біохімія.
  6. Валеологія.
  7. Вікова фізіологія та валеологія.
  8. Гігієна.
  9. Екологія
  10. Клінічна та інструментальна діагностика
  11. Латинська термінологія у фізичній реабілітації.
  12. Масаж.
  13. Методи обстеження у лікарському контролі.
  14. Методика викладання валеології, основи БЖД в початковій школі.
  15. Основи анатомії та фізіології нервової системи.
  16. Основи клінічної психології.
  17. Основи медичних знань і валеологія.
  18. Основи медичних знань.
  19. Основи патопсихології.
  20. Основи педіатрії і гігієни.
  21. Основи рентгенодіагностики.
  22. Патопсихологія і основи психотерапії.
  23. Патопсихологія
  24. Психофізіологія.
  25. Спортивна медицина.
  26. Спортивна фармакологія.
  27. Спортивна фізіологія.
  28. Фізична реабілітація в хірургії.
  29. Фізична реабілітація при захворювання внутрішніх органів.
  30. Фізична реабілітація при нервових захворюваннях.
  31. Фізична реабілітація при порушеннях серцево-судинної та дихальної систем.
  32. Фізична реабілітація у травматології і ортопедії.
  33. Фізична реабілітація при різних нозологічних захворюваннях
  34. Фізична реабілітація.
  35. Фізіологія ВНД.
  36. Фізіологія людини та фізіологія спорту.
  37. Фізіологія людини.
  38. Фізіологія спорту.
  39. Фізіотерапія
  40. Фізіологічні основи фізичного виховання та спорту
  41. Практика в спеціальних навчальних закладах
  42. Реабілітаційна практика
  43. Стажування в лікувальних закладах

Історія кафедри

Кафедра природознавства КДПІ - 1956 рік.

Кафедра анатомії та фізіології людини - 1962 рік.

В складі кафедри теоретичних основ фізичного виховання - 1992 рік.

Кафедра фізичної реабілітації - 2003 рік.

Кафедра медико-біологічних основ та фізичної реабілітації - 2004 рік

Кафедра медико-біологічних основ і фізичної реабілітації створена у 2003 році (колишня – кафедра анатомії і фізіології людини, яку у різні роки очолювали С.Н. Дідковський, А.В. Дяченко, А.С. Ровний, А.Ю. Мартхуда, П.М. Левітський, В.С. Язловецький, Л.І. Бурдіян, Б.В. Согрін, Л.М. Лопатенко Л.М.).


 

 

   

 

 

 Перший                        Левітський П. М.     Тищенко А. Ф.            Мартхуда  А.Ю.          Лялюхіна  С.І.        

 завідуючий кафедри

Дідковський С.Н.

    

         

 

 

   

 

      Єфімішин М. С.            Найко В. І.             Ровний А.С.         Л.І. Бурдіян           Б.В. Согрін                  

 

     

 

 

   

 

 

  Лопатенко Л.М.            Кузьмін С. П.