Національно-патріотичні імперативи в системі виховання студентів кафедри хореографічних дисциплін та ансамблю «ПРОЛІСОК»

Похиленко Віктор Федорович -

народний артист України

професор кафедри хореографічних дисциплін

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

головний балетмейстер-постановник 

народного хореографічного ансамблю "ПРОЛІСОК"

Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу

(гімназія-інтернат - школа мистецтв)

e-mail:[email protected]

 

 

Анотація

  У статті розглядаються можливості хореографічного мистецтва щодо національно- патріотичного виховання учнівської та студентської молоді. Аналізується власний практичний досвід та пошук шляхів у вирішенні проблеми національно-патріотичного виховання молодого покоління засобами народної творчості та танцювального етнографічного матеріалу у сучасних умовах функціонування системи освіти України, зокрема в Кіровоградському облкомплексі (гімназія- інтернат – школа мистецтв) та на кафедрі хореографічних дисциплін мистецького факультету КДПУ ім. В. Винниченка.

Ключові слова: національно-патріотичне виховання, духовні цінності, єдність творчих надбань, танцювальний етнографічний матеріал, обробка фольклорного першоджерела, локальні та регіональні особливості танцю.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Авраменко В. К. Українські національні танки, музика і стрій. / Голівуд, 1947. – 80 с.
2. Верховинець В. М. Весняночка / В. М. Верховинець – К: Музична Україна, 1979. – 339 с.
3. Вірський П. П. Передмова до четвертого видання / В. М.Верховинець. Теорія українського народного танцю. – 5-е вид. – К.: Музична Україна, 1990. – С. 11–12.
та
хореографічної культури народу, сприяє розвитку свідомості, патріотичних
4. Вантух М. М. Роль народної хореографії узбереженні культурного розмаїття світу // Матеріали науково-практичної конференції. – К., 2004.
5. Василенко К. Ю. Репертуар – як фактор патріотичного та інтернаціонального виховання студентів // Поширення світоглядного спрямування викладання профілюючих дисциплін: Зб. наук. пр. – К.: КДІК. 1988.
6. Кривохижа А. М. Гармонія танцю / Публікація: Кіровоград РВЦ КДПУ ім. В.Винниченка 2003. – 100 с.
7. Комплексна програма художньо- естетичного виховання учнів у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах. [Електронний ресурс]. – Режим доступу до статті: http://www.yur- info.org.ua/index.php? (посилання зовнішнє). – Заголовок з екрана.
8. Лисак В. Особливості національного виховання молоді в історичному аспекті / В. Лисак [Електронний ресурс] Режим доступу до статті: http://old.lnu.edu.ua/Pedagogika/periodic/visnyk (посилання зовнішнє). – Заголовок з екрана.
9. Островська К. В. Збереження та розвиток національної хореографічної спадщини. // Вісник ХДАДМ. Музично-театральне мистецтво. – Харків, 2011. – С. 202.
10. Сухомлинський В.О. Батьківська педагогікаГетьманська!? [Електронний ресурс]. – Режим доступу до статті: http://narodna.pravda.com.ua/nation (посилання зовнішнє). – Заголовок з екрана.

 

 

 

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

АКУЛЕНКО Ірина Анатоліївна –

доктор педагогічних наук, професор

кафедри алгебри і математичного аналізу

Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

e-mail: [email protected]

ЖИДКОВ Олег Едуардович –

аспірант кафедри прикладної математики та інформатики

Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.

e-mail: [email protected] 

Анотація

    В статье рассматриваются возможности применения мультимедийных презентаций MS Office PowerPoint при подготовке будущих учителей трудового обучения и технологий. Исследованы варианты использования мультимедийных презентаций для индивидуального просмотра на компьютере во время аудиторных занятий. Предложены схемы разветвленной мультимедийной презентации при повторении теоретического материала уже изученной темы или как допуск к выполнению лабораторно-практического задания пройденной темы.

Ключевые слова: мультимедийная презентация, гиперссылки, индивидуальный подход к обучению, тестовые задания.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. 21st Century Competencies: Foundation Document for Discussion. Phase 1: Towards Defining 21st Century Competencies for Ontario. Edition Winter : 2016. – 70 p.

2. Акуленко І.А. Компетентнісно орієнтована методична підготовка майбутнього вчителя математики профільної школи (теоретичний аспект) : монографія / І.А. Акуленко. – Черкаси : Вид. Чабаненко Ю., 2013. – 460 с.

3. Алексеев Н.А. Педагогические основы проектирования личностно ориентированного обучения : дисс. … д–ра пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Николай Алексеевич Алексеев ; Тюмен. гос. ун-т. – Тюмень, 1997. – 310 с.

4. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.

5. Громыко Ю.В. Проектирование и программирование развития образования. – М.: Московская академия развития образования, 1996. – 546 с.

6. Заир-Бек Е. С. Основы педагогического проектирования : уч. пос. для студ., педагогов-практиков / Е. С. Заир-Бек. – Санкт-Петербург, 1995. – 234 с.

7. Малкова И.Ю. Концепция и практика организации образовательного проектирования в инновационной школе : автореф. дисс. … д-ра пед. наук по спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Ирина Юрьевна Малкова ; ГОУ ВПО «Томский государственный университет». – Томск, 2008. – 42 с.

8. Мієр Т.І. Організація навчально-дослідницької діяльності молодших школярів : монографія / Т. Мієр. – Кіровоград : ФО-П Александрова М. В., 2016. – 424 с.

9. Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пос. / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина. – М. : Гардарики, 2007. – 215 с.

10. Поліхун Н. І. Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі навчання фізики з використанням проектної технології : автореф. дисс. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання фізики / Наталія Іванівна Поліхун ; НПУ ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2007. – 25 с.

11. Савина Е.А. Профессиональная направленность личности студентов педагогического колледжа в условиях проектного обучения : автореф. дисс. … канд. пед. наук : 19.00.07 – «Педагогическая психология» / Екатерина Александровна Савина. – М., 2010. – 25 с.

12. Сидоренко В.Ф. Генезис проектной культуры / В.Ф. Сидоренко // Вопросы философии. 1984. – № 10. – С. 87-99.

13. Яковлева Н.О. Педагогическое проектирование инновационных систем : автореф. дисс. ... д–ра пед. наук : 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Надежда Олеговна Яковлева ; Челяб. гос. пед. ун-т. – Челябинск, 2003. – 48 с.

ВПЛИВ ЕЛЕКТРОМАГНІТНИХ ПОЛІВ НА БІООБ’ЄКТИ

НАУМЧИК Павло Іванович –

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри ІВТ, метрології та фізики, Чернігівський національний технологічний університет

e-mail: [email protected]

Анотація

    У роботі в межах навчально-пізнавальної і здоров’язбережувальної компетентностей розглянуто проблему впливу на біооб’єкти електромагнітного випромінювання, а саме: низькочастотного електромагнітного поля, мікрохвиль і стільникового зв’язку, з якими людина зустрічається у повсякденному житті. Проведено аналіз теплового впливу електромагнітних полів. Розглянуто дію електричних полів (у тому числі й низькочастотних) на клітини живих організмів та ефекти, викликані дією електричних полів на клітинні мембрани. На основі проведеного дослідження зроблено висновки щодо впливу електричних полів на інформаційні електричні поля організму. Наведено розрахункові задачі на визначення теплового впливу електромагнітних полів на організм. Матеріал статті може бути використано під час викладання фізики для студентів вищої і учнів старшої школи.

Ключові слова: компетентності, біооб’єкти, електромагнітні поля, вплив, інформаційні електричні поля організму, мікрохвилі, стільниковий зв’язок.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Шарко В.Д. Компетентнісно-орієнтоване навчання учнів фізики як методична проблема / В.Д. Шарко // Збірник наукових праць Кам’янецьподільського національного університету імені Івана
Огієнка. Серія педагогічна. – 2015. – Вип. 21. – С. 158– 161.

2. Фізика: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова, О.О. Кірюхіна] ; за ред. В.Г. Бар’яхтара, С.О. Довгого. – Харків: Ранок, 2017. – 272 с.

3. Засєкіна Т.М. Фізика: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: (академічний рівень, профільний рівень) / Т.М. Засєкіна, Д.О. Засєкін. – Харків: Сиция, 2011. – 336 с.

4. Фізика : 11 кл. : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. : рівень стандарту / Є.В. Коршак, О.І. Ляшенко, В.Ф. Савченко. – К.: Генеза, 2011. – 256 с.

5. Сиротюк В.Д. Фізика: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: (рівень стандарту) / В.Д. Сиротюк, В.І. Баштовий. – Харків: Сиция, 2011. – 304 с.

6. Современное состояние исследований влияния электромагнитных злучений на организм человека [Електронний ресурс] / [А.П. Черный, В.В. Никифоров, Д.И. Родькин, В.Ю. Ноженко] // Інженерні та освітні технології в електротехнічних і комп’ютерних системах : щоквартальний науково-практичний журнал. – Кременчук: КрНУ, 2013. – Вип. 2/2013 (2). – Режим доступу : http://eetecs.kdu.edu.ua.

7. Васильева Л.К. Электротехнические аспекты влияния низкочастотных электромагнитных полей на человека / Л.К. Васильева // Вестник АГТУ. – 2008. – № 3 (44). – С. 186–191.

8. http://promtreid.com/index.php/stat/19-vliyanienizkochastotnykh-lektromagnitnykh-izluchenij-na-zhivyeorganizmy

9. Артамонова В. Г. Профессиональные болезни : учебник / В.Г. Артамонова, Н.А. Мухин. – 4-е изд., перераб., доп. – М. : Медицина, 2004. – 480 с.

10. Міністерство охорони здоров’я України. Державна санітарно-епідеміологічна служба, Головний державний санітарний лікар України. Постанова 11.04.2002 n 13.

11. Филиппов Е.С. Влияние электромагнитных полей на биологические объекты / Е.С. Филиппов, Е.Л. Ткачук // Сибирский медицинский журнал (иркутск): Иркутский государственный медицинский университет (Иркутск). – 2001. – № 1 – Т. 24. – С. 15–19.

ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ В ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ОСВІТІ НА ПРИКЛАДІ КУРСУ «ОСНОВИ ТЕХНІКИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ»

ОЗІРНИЙ Віталій Володимирович –

магістрант освітньо-професійної програми Середня освіта (Трудове навчання та технології) фізико-математичного факультету

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

РЯБЕЦЬ Сергій Іванович –

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності

Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто інформаційно-технологічний супровід професійної підготовки майбутнього вчителя трудового навчання. Продемонстровано схему дидактичного інформаційно-технологічного комплексу до навчальнометодичного забезпечення вивчення курсу та визначено навчальний контент із курсу «Основи техніки та технологій.


Ключові слова: інформаційно-технологічне забезпечення, навчальний контент, основи техніки і технологій, вчитель трудового навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Анотації дисциплін. Спеціальність 014 середня освіта трудове навчання та технології (бакалавр) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: goo.gl/pw2jW4

2. Волинський В. П. Класифікація програмних засобів навчального призначення / В.П. Волинський // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2005. – № 1. – С. 19-20.

3. Гуревич Р. С. Інформаційно-технологічне забезпечення навчального процесу підготовки вчителя трудового навчання [Електронний ресурс] / Р.С. Гуревич, О.І. Буга. – Режим доступу: http://ps.stateuniversity.ks.ua/ file/issue_46/35.pdf

4. Жук Ю. О. Педагогічні програмні засоби як ринковий продукт / Ю.О. Жук, О.М. Соколюк // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: зб. наук. праць; за ред. В.Ю. Бикова, Ю.О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. – К., 2004. – С. 154-158.

5. Значенко О. П. Інформаційні технології навчання / О.П. Значенко // Зб. наук. праць Полтавського держ. пед. ун-ту ім. В.Г. Короленка. – Полтава, 2004. – Вип. 5 (38). – С. 302-309.

6. Коваленко С. В. Формування графічної компетентності майбутніх інженерів-будівельників засобами інформаційних технологій: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Коваленко Світлана Василівна. – К., 2011. – 247 с.

7. Рябець С. Особливості створення дистанційного курсу «Основи виробництва» як складової змішаного навчання в технологічній підготовці студентів / С. Рябець // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізикоматематичної і технологічної освіти. – 2016. – Вип. 9(3). – С. 165-169.

ДО ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ ARDUINO У ВИВЧЕННІ РОБОТОТЕХНІКИ

ОСТАПЧУК Сава Адамович –

керівник гуртка Навчально-виховного об’єднання № 25 «Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, природничо-математичного ліцею» Центру позашкільного виховання «Ліра»

ORCID ID 0000-0003-1910-4435

e-mail: [email protected]

САДОВИЙ Микола Ілліч –

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка

ORCID ID 0000-0001-6582-6506

e-mail: [email protected]

   

Анотація

    В даній статті викладаються основні кроки з організації вивчення робототехніки в середній школі в позаурочний час. Тут же аналізуються перспективи та шляхи впровадження робототехніки на платформі Arduino. Порівнюються переваги та недоліки вивчення робототехніки на різних платформах. Подаються приклади застосовуваного обладнання для вивчення основ робототехніки на основі Arduino. В статті також розглядаються найпростіші оператори, команди та програма скетч на мові програмування C++. Також даються основні вимоги до обладнання з прикладами комплектації матеріальної бази. В кінці робляться висновки про перспективи впровадження робототехніки в навчальний та позаурочний процес в середній школі.

Ключові слова: робототехніка, Arduino, скетч, мікроконтролер, датчик.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Збірник навчальних програм з позашкільної освіти дослідницько- експериментального напряму секції – Робототехніка // C.C. Пахачук, І.П. Оніщук; упоряд. О.Ф. Бурбела// – Луцьк, 2016. – 40 с.

2. ТЕХНОЛОГІЇ. 10-11 класи НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА Рівень стандарту, академічний рівень [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/pr ogramy-10-11-klas/tech-st-ak.pdf.

3. Кривонос О.М. Робототехніка в школі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://eprints.zu.edu.ua/25029/1/Kryvonos_2017.pdf

4. Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка.