• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Програма Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Психологічні умови становлення особистості у сучасному суспільстві»

ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ДІАЛОГІЧНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

УДК 159.9 О.І. Костецька

У статті проводиться аналіз сучасних поглядів на діалог та діалогічність молодших школярів, розглядаються структурні компоненти діалогічності молодших школярів та досліджується рівень діалогічності.

Ключові слова: діалог, діалогічність, молодші школярі.

В статье проводится анализ современных взглядов на диалог и диалогичность младших школьников, рассматриваются структурные компоненты диалогичности младших школьников и исследуется уровень диалогичности.

Ключевые слова: диалог, диалогичность, младшие школьники.

The article analyzes modern views on dialogue and dialogic primary school children are considered structural components of dialogue and younger pupils studied the level of dialogue.

Keywords: dialogue, dialogical, schoolchildren.

ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД СТАНОВЛЕННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

УДК 159.9 І.С. Красовська

Анотація: в умовах сучасного українського суспільства питання про формування та розвиток лідерських якостей особистості, становлення її ціннісно-смислової сфери, навичок цілепокладання та діяльного становлення до свого життя є актуальним та життєво важливим. Успішне функціонування та цінності конкретної людини, яка здатна протиставляти соціуму свою волю та свої бажання, здатна захистити свої права та здійснювати свідомий життєвий вибір потребує подальшого вивчення та розвитку.

Ключові слова: особистість, лідерство.

Постановка проблеми.  В умовах суспільної трансформації, що їх спостерігаємо зараз в Україні, від кожного вимагається активність, вміння актуалізувати здібності та реалізувати себе як особистість у різних сферах діяльності та спілкування. Особлива увага приділяється питанню становлення та розвитку лідерських якостей особистості під час навчально-виховного процесу. У зв'язку з цим зростають вимоги до психологічної науки, яка покликана допомогти кожному члену суспільства ефективно визначати життєві орієнтири, реалізувати свій особистісний потенціал, долати труднощі особистісного становлення та розвитку.  

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ВИХОВАНЦІВ В УМОВАХ НАВЧАННЯ В ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

УДК 159.9

 М.І. Курбан

У статті представлено результати теоретичного аналізу психологічного супроводу дітей та молоді в умовах навчання в позашкільному навчальному закладі та особливості роботи соціально-психологічної служби в позашкіллі.

Ключові слова: психолого-педагогічний супровід, позашкільний навчальний заклад, психологічна служба, особистість.

В статье представлены результаты теоретического анализа психологического сопровождения детей и молодежи в условиях обучения во внешкольном учебном заведении и особенности работы социально-психологической службы с внешкольниками.

Ключевые слова: психолого-педагогическое сопровождение, внешкольное учебное заведение, психологическая служба, личность.

The article presents the results of the theoretical analysis of the psychological support of children and young people in the conditions of instruction in an out-of-school educational institution and the peculiarities of the work of the social-psychological service with out-of-school children.

Key words: psychological and pedagogical support, out-of-school educational institution, psychological service, personality.

Цілеспрямований розвиток психічних процесів як психолого-педагогічна умова успішної професійної підготовки майбутніх авіадиспетчерів під час навчання в авіаційному вищому навчальному закладі

УДК 159.9 А.В. Личук

Сучасні зміни в цивільній авіації вимагають від системи вищої професійної підготовки авіаційних диспетчерів втілення в навчально-виховний процес психолого-педагогічних умов, які здатні суттєво покращити процес підготовки надійних, відповідальних та конкурентоспроможних фахівців. Особливостями професії авіаційного диспетчера є інтелектуальна та емоційна спрямованість, високий темп діяльності, перевантаження та відповідальність за прийняті рішення. Як засвідчує практика саме від надійності та ефективності діяльності авіаційних диспетчерів залежить безпечність польотів та пропускна здатність системи управління повітряним рухом  в цілому.

Аналіз останніх досліджень та публікацій засвідчив, що основні аспекти професійної підготовки майбутніх авіаційних диспетчерів дослідженні О.О. Коваленко, О.В. Ковтун, С.В. Тимченко, І.Б. Файнман та іншими вченими.

Метою статті є аналіз основних педагогічних умов, що здатні суттєво покращити процес професійної підготовки майбутніх авіадиспетчерів під час навчання в авіаційному вищому навчальному закладі

В останні роки спостерігається зростання інтересу до вивчення психолого-педагогічних умов організації ефективної професійної підготовки диспетчерів управління повітряним рухом. Подібна тенденція пояснюється не тільки розвитком цивільної авіації, але й усвідомленням ролі людського чинника, від якого в першу чергу залежить безпечність та впорядкованість руху повітряних суден. Незважаючи на стрімкий розвиток науки і техніки та створення автоматизованих систем управління, головні функції в авіації все ж належить людині, бо саме вона програмує, керує, контролює і несе остаточну відповідальність за безпеку польотів. З цього приводу цілком зрозумілим стає перехід вищої школи від «знаннєвої» моделі навчання до «компетентнісної», яка спрямована на формування соціально й професійно компетентної особистості. При цьому засвоєння готових знань стає не метою, а лише одним із допоміжних засобів професійної підготовки фахівця. Результатом такого процесу навчання є формування загальної професійної компетентності, до складу якої входить гнучка й багатофункціональна система знань, умінь, навичок, професійно важливих якостей, що необхідні для успішної адаптації та професійної реалізації.

ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ ПАРТНЕРСЬКИХ ВЗАЄМОСТОСУНКІВ

УДК 159.923.7 І.Я. Мельничук

Анотація: у статті наведено теоретичне узагальнення та практичні аспекти психологічних особливостей формування і розвитку партнерських взаємостосунків. Виокремлено та проаналізовано основні стадії становлення партнерства: прихильності, диференціації та відокремлення, яким відповідають різні форми взаємостосунків.

Ключові слова: партнерство, партнерські взаємостосунки, стадії партнерства, прихильність, диференціація, відокремлення.

Аннотация: в статье подано теоретическое обобщение и практические аспекты психологических особенностей формирования и развития партнерских взаимоотношений. Выделено и проанализировано основные стадии становления партнерства: привязанности, дифференциации и отделения, которым соответствуют различные стадии взаимоотношений.

Ключевые слова: партнерство, партнерские взаимоотношения, стадии партнерства, привязанность, дифференциация, отделение.

Abstract: The present article deals with the theoretical and practical aspects of psychological peculiarities of partnerships formation and development. The main stages of partnership development has been highlighted and analyzed. Different relationships forms correspond to the stages of attachment, differentiation, separation.

Key words: partnerships, the stages of partnership, attachment, differentiation, separation.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись