• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Програма Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції «Психологічні умови становлення особистості у сучасному суспільстві»

Роль впевненості у собі як складова гармонійно розвиненої особистості в юнацькому віці

УДК 159.922 С.К. Мельничук

Анотація. У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми впевненості у собі в контексті гармонійного розвитку старшокласників та студентів. Розкрито науково-теоретичні підходи до вивчення впевненості.

Ключові слова: впевненість у собі, структура впевненості, впевненість у юнацькому віці.

Аннотация. В статье осуществлен теоретический анализ проблемы уверенности в себе в контексте гармонизации развития старшеклассников и студентов. Раскрыто научно-теоретические подходы к изучению уверенности.

Ключевые слова: уверенность в себе, структура уверенности, уверенность в юношеском возрасте.

Abstract. In the article the theoretical analysis of the confidence in the context of the harmonious development of senior pupils and students. Reveals the scientific and theoretical approaches to the study of confidence.

Keywords: confidence, structure confidence, confidence in adolescence.

Психологічний супровід становлення особистості у сфері освіти

УДК 159.9 І.О.Осташик

Актуальність. Сьогодні, як ніколи, суспільство непокоїть проблема становленння: формування особистості у сфері освіти.

Наукова проблема. Формування та розвиток гармонійної особистості  через реалізацію використання різноманітних форм виховання.

Сучасний стан вирішення. Реформування освіти в умовах трансформації суспільства сприятиме впровадженню форм та методів виховної роботи з розвитку гармонійної особистості, формуванню психологічних  складових  особистості.

Обрані методи: аналіз літературних джерел і публікацій.

Аналіз. Основні теорії різних точок зору розвитку та проблеми виховання особистості вивчалися Фрейдом, Левіним, Олпортом, Роджерсом, Маслоу та іншими видатними психологами. Велика увага приділялась вивченню та становленню особистості  з точки зору індивідуальності В.Г.Ананьєв.

Теоретичні засади дослідження проблеми самоставлення в психології

УДК 159.9 І.Г. Радул

Анотація. У статті представлено теоретичний аналіз дослідження проблеми самоставлення як в зарубіжній так і у вітчизняній психології. Розкрито зміст даного поняття з різних концептуальних підходів. Визначено зміст структури самоставлення. З’ясовано, що самоставлення займає особливе місце в структурі цілісності особистості.

Ключові слова: діяльність, особистість, самооцінки, самоповага, самосвідомість, самоставлення, ставлення до себе.

Аннотация. В статье представлен теоретический анализ исследования проблемы самоотношения как в зарубежной так и в отечественной психологии. Раскрыто содержание данного понятия с разных концептуальных подходов. Определено содержание структуры самоотношения. Выяснено, что самоотношение занимает особое место в структуре целостности личности.

Ключевые слова: деятельность, личность, отношение к себе, самооценки, самоуважение, самосознание, самоотношение.

Annotation. The article presents a theoretical analysis of the self-attitude problem in both: foreign and national psychology. The content of this concept with different conceptual approaches is disclosed. The structure content of the self-attitude is defined. It was found that the self-attitude holds a special position in the structure of the personality integrity.

Keywords: activity, personality, self-attitude, self-evaluation, self-respect, self-consciousness, self-attitude.

ПСИХОЛОГІЧНІ УМОВИ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ПІД ЧАС ЕСКАЛАЦІЇ АГРЕСІЇ В СУСПІЛЬСТВІ

УДК 159.9   О.В. Рижак

Особистість – це конкретна людина, узята в системі її стійких соціально зумовлених психологічних характеристик, які виявляються в суспільних зв'язках і відношеннях, визначають її моральні вчинки і мають суттєве значення для неї самої і для оточуючих. Особистістю є людина, котра має свою життєву позицію, що утвердилася внаслідок тривалої та клопіткої свідомої праці, їй притаманні свобода волі, здатність до вибору, відповідальність.

За даними Г. С. Костюка, онтогенез людського організму визначається біологічною спадковістю, онтогенез особистості - соціальною спадковістю. Біологічна спадковість має своїм джерелом генетичний апарат людини, що сформувався в процесі біологічної еволюції і визначає розвиток її організму. Соціальна спадковість представлена сукупністю культурних досягнень людства, накопичених у процесі його історичного і суспільного розвитку.

На формування особистості діє середовище. Середовище – це все те, що оточує дитину від народження до кінця жита. Середовище – це навколишні суспільні, матеріальні й духовні умови існування людини. Теоретично середовище поділяється на макро-, мезо- і мікросередовище. Макросередовище – це "країна", "держава", "увесь світ", "космос". Мезосередовище – місто, село, навколишня місцевість, рідний край. Мікросередовище – сім'я, клас чи школа, дружна компанія.

Сучасні суперечності в країні (макросередовищі), політична та культурна нестабільність суспільства помітно впливають на розвиток  підростаючого покоління. Якщо виховання є  цілеспрямованим впливом на розвиток людини та  його результати передбачувані, то  середовище переважно стихійно впливає на розвиток людини. Вплив саме середовища на становлення особистості складно спрогнозувати.

Будь-які суспільні процеси мають прямий вплив на психічне здоров’я та благополуччя усього суспільства, а особливо дітей та підлітків. Саме порушення чи втрата безпеки як основної базової потреби життєдіяльності людини детермінує втрату суспільної рівноваги та запускає процеси руйнування як внутрішнього психофізичного гомеостазу кожного конкретного суб’єкта, так і порушення загального суспільного балансу.

ПСИХОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ КРЕАТИВНОГО ПРОЦЕСУ

УДК 159.928 М.Ю. Семенюк

Анотація: у статті здійснено теоретичний аналіз креативності, зазначено практичні рекомендації щодо особливостей здійснення креативного процесу з урахуванням психологічних ресурсів особистості. Проаналізовано особливості етапів успішного виконання творчої діяльності.

Ключові слова: креативність, креативний процес, ресурси особистості, самоактуалізація

Аннотация: в статье выполнен теоретический анализ креативности, указано практические рекомендации относительно особенностей осуществления креативного процесса с учетом психологических ресурсов личности. Проанализированы особенности этапов успешного выполнения творческой деятельности.

Ключевые слова: креативность, креативный процесс, ресурсы личности, самоактуализация

Annotation: The present article deals with a theoretical analysis of creativity. The practical advices on peculiarities of the creative process of considering individual psychological resources were done. The features of the successful implementation stages of creative activity were described.

Keywords: creativity, creative process, personal resources, self-actualization

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись