ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ ТА ІНОЗЕМНОЇ МОВИ – ТЕНДЕНЦІЇ ТА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Тарасенкова Ніна, Акуленко Ірина, Куліш Ірина, Некоз Ірина

Процеси інтеграції та глобалізації соціально-економічної сфери країн Європи та світу мають безпосередній вплив на зміни у вітчизняній освіті. Одним із напрямів інновацій [1] є інтегроване навчання фахового змісту й іноземної мови (ІНФЗІМ (CLIL)). ІНФЗІМ спрямоване на вдосконалення вивчення як мови, так і тієї дисципліни, що вивчається засобами іноземної мови [1]. Інтегроване навчання математики та іноземної мови (ІНМІМ (MLIL)) досліджувалося в різних країнах в контексті різних проблем. Впровадження ІНМІМ вимагає забезпечення конкретних передумов та ретельної підготовки [2]. Наші спостереження вказують на певні труднощі і застереження в ІНМІМ, що пов'язані, насамперед, із тим, що закономірності когнітивних процесів із засвоєння й успішного застосування мови і математичного змісту, будучи певною мірою загальними, однак, мають свою специфіку, пов'язану із предметною областю, мірою абстрактності об'єктів засвоєння (математичних і мовних конструктів).