Історія кафедри педагогіки спеціальної та соціальної освіти

Кафедра педагогіки спеціальної та соціальної освіти є наймолодшим підрозділом факультету педагогіки, психології та мистецтв. Її було створено на базі тих кафедр, які своєю діяльністю створили позитивні передумови для її появи. Серед них – кафедра цивільної оборони та медичної підготовки Кіровоградського державного педагогічного інституту ім. О.С. Пушкіна.

До 1984 року завідуючими кафедрою цивільної оборони та медичної підготовки були старший викладач В.А. Лакомкіна та старший викладач М.Ф. Юрченко. У цей період на кафедрі працювали: кандидат біологічних наук, доцент Г.Ф. Лук’яненко, кандидат медичних наук Є.В. Бреусова, старші викладачі А.Й. Піонткевич, Т.Г. Чернецька, Л.В. Нєворова, а також 34 викладача з погодинною оплатою (серед них і лікарі – завідуючі відділеннями лікарень: Д.С. Бугайов, В.М. Самоходський, Є.А. Маргуліс, В.М. Лисиченко, А.А. Ковальський та інші).

На кафедрі цивільної оборони та медичної підготовки діяло наукове студентське товариство «Медична сестра» (керівник – канд. мед. наук Є.В. Бреусова), у якому брали участь близько 200 першо-, друго- і третьокурсниць. Діяли проблемні групи «Токсикологія», «Травматологія», «Цивільна оборона», «Шкідливі звички і боротьба з ними». Основною формою студентської роботи було складання науково-реферативних повідомлень з актуальних медико-соціальних тем із використанням основної і додаткової літератури.

З 1984 по 2013 роки кафедрою завідував кандидат медичних наук, доцент Володимир Михайлович Скороход, автор понад 150 наукових праць, із них понад 20 посібників, методичних рекомендацій затверджених Міністерством охорони здоров’я та Міністерством освіти і науки; «Відмінник охорони здоров’я» (1983 р.), «Відмінник освіти України» (1998 р.), нагороджений орденом «За заслуги» (2005 р.) та орденом «За заслуги ІІІ ступеня» (2006 р.).

У ці роки на кафедрі працювали доктор медичних наук, професор В.М. Самоходський, кандидати медичних наук, доценти В.Г. Топало, П.І, Сидоренко, Г.Ф. Чернявська, Г.Т. Пустовойт, кандидат медичних наук, старший викладач М.І. Батирєв, кандидат медичних наук В.М. Тарасов, кандидат педагогічних наук, професор А.Й. Григорьєв, кандидат біологічних наук, старший викладач О.Л. Мазур, старші викладачі Катаєв В.В., Ю.С. Желізняк, О.В. Нєворова, викладачі А.М. Катаєва, І.Г. Столярова, Т.В. Поповкіна, І.І. Баєва та інші.

За 8 років (1984-1991 рр.) кафедрою було випущено понад 3000 медичних сестер цивільної оборони, 9 з яких воювали в Анголі, Лаосі, Афганістані на посаді санітарних інструкторів, 5 з них нагороджені орденами і медалями.

З 1992 по 2013 роки назва кафедри змінювалась:

  • кафедра основ медичних знань і охорони здоров’я дітей (1992-1994 рр.);
  • кафедра валеології та охорони здоров’я дітей (1994-2004 рр.);
  • кафедра медико-біологічних основ і фізичної реабілітації (2004-2013 рр.).

У 1999 році на базі кафедри валеології та охорони здоров’я дітей було створено Кіровоградську філію Національного фармацевтичного університету, деканом-організатором якої став, за сумісництвом, В.М. Скороход. Проіснувала філія до 2009 року.

До 2013 року кафедра існувала як загальноуніверситетська. У 2013 році за ініціативи на той час декана факультету професора Рацула А.Б. було ліцензовано спеціальність «Корекційна психопедагогіка та логопедія».

З вересня 2013 року у результаті реорганізації кафедри медико-біологічних основ і фізичної реабілітації було створено кафедру корекційної освіти та здоров’я людини. Вона стала однією зі складових факультету педагогіки та психології Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Очолив кафедру кандидат педагогічних наук, професор Анатолій Борисович Рацул.

Під його керівництвом професорсько-викладацький склад кафедри корекційної освіти та здоров’я людини проводив наукову роботу, яка була спрямована на підготовку майбутніх фахівців з напряму 6.010105 «Корекційна освіта. Корекційна психопедагогіка (олігофренопедагогіка) і логопедія» галузі знань 0101 «Педагогічна освіта» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» за кваліфікацією: вчитель-дефектолог; вихователь дітей з вадами психофізичного розвитку.

З вересня 2013 року по вересень 2021 року на кафедрі працювали: кандидати педагогічних наук, професори Рацул А.Б., Григор’єв А.Й., кандидат біологічних наук, доцент Нєворова Л.В., кандидат медичних наук, доцент Курята І.Г., кандидат наук з фізичного фиховання і спорту, доцент Нєворова О.В., кандидати педагогічних наук, доценти Маркова О.В., Руденко Т.В., Завітренко Д.Ж., Лабенко О.В., Шишова І.О., Мартін А.М., Кашуба Л.В., кандидат історичних наук, доцент Козир І.А., кандидат психологічних наук, доцент Васецька Т.М., кандидати біологічних наук, ст. викладачі Бармак І.А., Мазур О.В., кандидат медичних наук, ст. викладач Брикульська М.В., кандидат педагогічних наук, ст. викладач Нікітіна О.О., зав. лабораторії Нагорна О.В.

У 2017 році кафедру корекційної освіти та здоров’я людини було перейменовано на кафедру спеціальної освіти та здоров’я людини.

З вересня 2020 по серпень 2021 року в. о. завідувача кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини було призначено кандидата педагогічних наук, доцента Олександра Віталійовича Лабенко.

У вересні 2021 року відбулось об’єднання кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини з кафедрою соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології, створеною, у свою чергу, на базі кафедри психології. Створена кафедра отримала назву «Кафедра педагогіки спеціальної та соціальної освіти». В. о. завідувача кафедри призначено кандидата педагогічних наук, професора Анатолія Борисовича Рацула.

Кафедру психології як окремий підрозділ до 1973 року очолювала Д. Антоненко, а з цього ж року – доцент Ніна Олексіївна Головань (раніше вона була у складі кафедри педагогіки та психології).

З 1975 року кафедру очолював Б.Й. Снопик, а з 1979 року – доцент Н.О. Головань.

Роботу кафедри у 80-ті роки було спрямовано на вдосконалення кадрового потенціалу та підвищення науково-методичної роботи.

У 1984 році кафедру очолив доцент Геннадій Віталійович Дьяконов. У цей час інтенсивно розроблялися форми та методи проблемного навчання, завдання програмованого контролю, методи колективної та групової навчальної діяльності.

1988 року кафедру очолив доцент Павло Володимирович Лушин. У 1989 році завдяки зусиллям кафедри було відкрито одну з перших у педагогічних інститутах України психологічну службу. Кафедра спрямовувала свою діяльність на засвоєння викладачами навичок практичної психологічної допомоги, активних форм соціально-психологічного навчання майбутніх учителів.

У 1994 році завідувачем кафедри було обрано доцента Миколу Миколайовича Дроботуна.

У 90-і роки кафедра працювала над вдосконаленням навчальних планів та програм забезпечення якісного рівня викладання психології, впровадженням принципів гуманізації та гуманітаризації, державницької та національної спрямованості психологічної підготовки.

У 2000-і роки викладачі кафедри вели активну роботу з переосмислення методологічних засад психологічної підготовки студентів у відповідності до нових вимог, засвоєння її нових форм та методів, опанування практичних та прикладних аспектів сучасної психології.

У 2003 році кафедру очолив доктор психологічних наук, професор Павло Володимирович Лушин. У цей час було налагоджено зв’язки з провідними науковими центрами країни, такими, як Інститут психології імені Г.С. Костюка, Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Національний університет імені Т.Г. Шевченка, Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, в докторантурах та аспірантурах яких навчалися та підвищували кваліфікацію викладачі кафедри.

У жовтні 2009 року завідувачем кафедри було обрано доцента Лілію Валентинівну Клочек.

У 2001 році на психолого-педагогічному факультеті було відкрито спеціальність «Соціальна педагогіка».

З 2004 року випусковою кафедрою зі спеціальності «Соціальна педагогіка» була кафедра педагогіки початкової освіти та соціальної педагогіки, яку очолював доктор педагогічних наук, професор Сергій Гаврилович Мельничук.

З 2005 року кафедру психології очолив доцент Микола Миколайович Дроботун.

З 2006 року підготовка фахівців з соціальної педагогіки здійснюється за освітньо-кваліфікаційними рівнями «бакалавр» та «спеціаліст».

У 2007 році було акредитовано спеціальність 8.010105 «Соціальна педагогіка» освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр». За час існування спеціальностей даного напряму підготовки відстежується позитивна динаміка збільшення як контингенту студентів, так і збільшення кількості освітньо-кваліфікаційних рівнів підготовки майбутніх соціальних педагогів/працівників.

У вересні 2012 року в результаті реорганізації кафедр факультету педагогіки та психології було створено кафедру соціальної педагогіки та психології, яку очолив кандидат педагогічних наук, доцент Віталій Олександрович Кравцов.

У вересні 2016 року в.о. завідувача кафедри соціальної педагогіки та психології було призначено кандидата педагогічних наук,  професора Світлану Віталіївну Омельяненко.

З 1 грудня 2016 року у зв’язку зі зміною переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців вищих навчальних закладів, кафедра отримала назву «Кафедра соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології».

27 березня 2017 року кафедру очолив доктор педагогічних наук, професор Олександр Анатолійович Рацул. Під його керівництвом кафедра здійснювала науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу зі спеціальності «Соціальна робота», «Соціальна педагогіка» та з психології на всіх факультетах університету, а викладачі кафедри виконували науково-дослідну роботу з проблем соціальної роботи, соціальної педагогіки, теорії та методики професійної освіти, психології. Процес навчання було побудовано на ідеї розвитку суб’єктності студента за рахунок включення його у професійно-орієнтовані практики. Студентам було надано можливість реалізувати професійні інтереси шляхом участі у волонтерській діяльності (робота з дітьми, підлітками, людьми похилого віку, особами з обмеженими можливостями та ін.).

З 1 серпня 2022 року відбулась реорганізація кафедри педагогіки спеціальної та соціальної освіти і створено «кафедру педагогіки та спеціальної освіти». В.о. завідувача цієї кафедри призначено професора Рацула А.Б. до обрання за конкурсом.

Історія кафедри педагогіки та менеджменту освіти

Історія кафедри бере свій початок з 1 жовтня 1930 р, коли Рада Народних Комісарів УРСР прийняла офіційну постанову про відкриття інституту народної освіти, який складався з чотирьох факультетів: техніко-математичного, агро-біологічного, історико-економічного та мовно-літературного. Було утворено п’ять кафедр: математики, біології, історії, педагогіки, української мови і літератури, де працювало 26 викладачів.  Навчалося більше 300 студентів. З перших років вона відігравала провідну роль у становленні педагогічної освіти у навчальному закладі та регіоні, підготовці висококваліфікованих кадрів для закладів загальної середньої освіти.

У різні роки завідуючими кафедрою були: ст. викладач М. П. Ілейко (1945–1946 рр.); к.п.н., ст. викладач П. А. Ляшенко (1946–1952 рр.); ст. викладач Л. Й. Шкот (1952–1953 рр.); к.п.н., ст. викладач Я. К. Султан (1953–1954 рр.); к.п.н О. Т. Абрамович (1954–1955 рр.); к.п.н., ст. викладач М. М. Кайрод (1955–1958 рр.); к.п.н., доц. І. І. Пенський (1958–1960 рр.); к.п.н., доц. Д. Д. Назаров (1961–1964 рр.); к.п.н., доц. Ю. Ю. Щербань (1964–1968 рр.); к.п.н. В. Л. Омеляненко (1968–1968 р.); к.псих.н., доц. В. Г. Боброва (1968–1972 рр.); к.п.н., доц. В. Л. Омеляненко (1972–1976 рр.); к.п.н., доц. В. П. Барабаш (1976–1980 рр.); к.п.н., доц. Д. Ю. Стельмухов (1980–1986 рр.); к.п.н., доц. А. С. Бик (1986–1994 рр.); д.п.н., проф. А. Я. Розенберг (1994–1995 рр.); к.п.н., доц. А. Б. Рацул (1995–1999 рр.); д.п.н., проф. В. В. Радул (1999–2022 рр.).

За час свого існування кафедра педагогіки змінювала свою назву, але завжди характеризувалась високим рівнем науковості та викладацької діяльності складу її викладачів. Історія назви кафедри мала таку назву: з 1945 по 1954 р. – кафедра педагогіки; у період із 1955 по 1972 р. – кафедра педагогіки та психології. У 1972 р. її було розділено на кафедри педагогіки та психології. З 1972 по 2012 р. її назва була кафедра педагогіки. З 2012 по 2019 р. її назва була кафедра педагогіки та освітнього менеджменту. З 2019 по 2022 р. – кафедра педагогіки та менеджменту освіти, а з 01 серпня 2022 р. у результаті оптимізаціїі внутрішньо-організаційної структури факультетів відбулося об’єднання кафедри педагогіки та менеджменту освіти та кафедри педагогіки спеціальної та соціальної освіти у результаті чого було створено кафедру педагогіки та спеціальної освіти.

Склад кафедри постійно змінювався. У перші роки на кафедрі працювали лише 2 викладачі, а на сьогодення її склад налічує 29 осіб – всі викладачі із науковим ступенем та вченим званням, зокрема 15 докторів наук.

Одними із перших кандидатів наук, які працювали на кафедрі були: П. А. Ляшенко (з 1946 р.), Я. К. Султан (з 1954 р.), О. Т. Абрамович (з 1954 р.), Г. С. Башлик та М.М. Кайрод (1955 р.), Т. О. Блюміна (з 1956 р.), І. І. Пенський (з 1959 р.), Д. Д. Назаров (з 1961 р.).

Першим доктором педагогічних наук, який працював на кафедрі був А. Я. Розенберг (з 1989 p.).

rozenberg

Розенберг Арон Якович (1923–2005) – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки.

Народився 21 грудня 1923 р. в містечку Городниця (Житомирська обл.). З 1948 р. навчався у Київському державному університеті ім. Т. Г. Шевченка на історичному факультеті, який закінчив у 1951 р. екстерном, отримавши спеціальність «історик». З липня 1952 по вересень 1967 р. учитель шкіл № 6, № 7, № 34 м. Кіровограда, а з жовтня 1967 р. – організатор позакласної та позашкільної роботи школи № 30. За сумісництвом викладає у Кіровоградському педінституті ім. О. С. Пушкіна.

1969 р. захистив кандидатську дисертацію; з 1970 р. працював на посаді старшого викладача кафедри педагогіки та психології; з 1976 р. – на посаді доцента. У 1989 р. захистив докторську дисертацію, а з 1990 р. став професором кафедри педагогіки, потім професором кафедри теорії та методики виховної роботи.

Член Вченої ради КДПУ ім. В. Винниченка, член Спеціалізованої вченої ради з педагогіки. Був завідуючим кафедрою до 31 серпня 1995 р., в подальшому працював на кафедрі до 18 квітня 2005 р. на посаді професора.

Автор 30 книг, 170 статей з педагогічної проблематики у збірниках наукових праць, у журналах та газетах.

Нагороджений орденом Вітчизняної війни І ст., 12 бойових і ювілейних медалей; Подяками Міністерства просвіти СРСР (1980 р.; 1981 р.; 1987 р.); Почесною грамотою Міністерства просвіти СРСР (1983 р.); Почесною грамотою МОН України; медаллю А. С. Макаренка.

Упродовж тривалого періоду (до 1994 р.) на кафедрі працював відомий український педагог, Заслужений учитель УРСР, Герой Соціалістичної Праці, кандидат педагогічних наук, доцент І. Г. Ткаченко.

tkachenkoІван Гурович Ткаченко (1919–1994) – відомий як талановитий учитель, науковець, керівник педагогічного колективу; логічним результатом його 35-річного керівництва Богданівською середньою школою № 1 Знам’янського району Кіровоградської області (1944–1979 рр.) було широке визнання як в Україні, так і за її межами, внеску І. Г. Ткаченка в педагогічну теорію і практику.

Народився 6 лютого 1919 р. у с. Цибулеве Знам’янського району Кіровоградської області. У 1933 р. закінчив Цибулівську середню школу. Упродовж 1934–1937 рр. навчався на робітфаці та фізико-математичному факультеті Кіровоградського педагогічного інституту.

З 1941 по 1943 рр. член підпільної партизанської групи ім. Б. Хмельницького. У 1947 р. з відзнакою закінчив Кіровоградський педагогічний інститут. З 1944–1979 рр. – директор Богданівської середньої школи № 1 Кіровоградської області. У 1973 р.захистив кандидатську дисертацію.

У 1974–1979 рр. працював на посаді доцента кафедри педагогіки Кіровоградського педагогічного інституту.

Автор 9 книг, близько 200 статей з педагогічної проблематики у збірниках наукових праць, у журналах та газетах.

За багаторічну і плідну працю його нагороджено орденом Леніна (1960 р.), медаллю А. С. Макаренка (1965 р.), Н. Крупської (1970 р.), присвоєно звання «Заслуженого вчителя Української РСР» (1962 р.).

У 1970 р. був керівником школи передового досвіду директорів шкіл області, брав активну участь в районних, обласних, республіканських, всесоюзних педагогічних читаннях і річних зборах Академії педагогічних наук СРСР, вів значну громадську роботу. У різні роки був депутатом Знам’янської районної Ради депутатів трудящих, Верховної Ради УРСР, член Президії Верховної Ради УРСР. Указом Президії Верховної Ради СРСР від 20 липня 1971 р. І. Г. Ткаченку присвоєно звання Героя Соціалістичної Праці з врученням ордена Леніна та медалі «Золотая Звезда». У 2004 р. його ім’я присвоєно Богданівській загальноосвітній школі Знам’янського району Кіровоградської області.

Кафедра здійснювала діяльність у таких напрямках:

1. Навчальна діяльність в університеті:

Кафедра забезпечує викладання на різних факультетах університету таких навчальних дисциплін: педагогіка, історія педагогік.

На кафедрі функціонували магістратури за такими спеціальностями: 011 Освітні, педагогічні науки (освітня програма Освітні, педагогічні науки (Педагогіка вищої школи)) із присвоєнням кваліфікації «Викладач університетів та вищих навчальних закладів» та 011 Освітні, педагогічні науки (освітня програма Освітні, педагогічні науки (Позашкільна освіта)) із присвоєнням кваліфікації «Магістр з освітніх, педагогічних наук, організатор позашкільної освіти, керівник закладу позашкільної освіти».

2. Наукова діяльність:

1) на базі кафедри функціонували постійнодіючі докторантура та аспірантура. В яких здійснювалася підготовка кандидатів наук (докторів філософії) та докторів наук за спеціальностями загальна педагогіка та історія педагогіки, а також теорія і методика професійної освіти;

2) викладачі кафедри є авторами наукових монографій, навчальних посібників та інших наукових видань;

3) на базі ЦДПУ ім. В. Винниченка діє спеціалізована вчена рада Д.23.053.02 із захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) педагогічних наук зі спеціальностей 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки та 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, яку очолював завідувач кафедри педагогіки та менеджменту освіти д.п.н., проф. В. В. Радул. До складу ради входили викладачі кафедри педагогіки та менеджменту освіти: Я. В. Галета, Т. В. Окольнича, Н. С. Савченко, О. В. Філоненко;

4) науковці кафедри, спільно з іншими освітніми та науково-дослідними установами систематично були організаторами науково-практичних конференцій з проблем освіти в сучасних умовах;

5) важливим аспектом у роботі кафедри було дослідження творчої спадщини всесвітньо відомого українського вченого, педагога-гуманіста В. О. Сухомлинського. Результатом цієї роботи став захист трьох кандидатських дисертацій викладачами університету та захист однієї докторської дисертації;

6) на основі зібраних матеріалів працівниками кафедри було відкрито кімнату-музей В. О. Сухомлинського, де систематично проводяться науково-практичні конференції, зустрічі, дискусії, екскурсії. Кафедра є ініціатором та організатором проведення Всеукраїнських і Міжнародних науково-практичних конференцій та педагогічних читань з проблем вивчення педагогіки В. О. Сухомлинського. Починаючи з 1993 р. кафедра педагогіки брала активну участь у організації та проведенні ювілейних Міжнародних педагогічних читань, що проводилися у 1993, 1998, 2003, 2008, 2013 та 2018 рр. на базі ЦДПУ ім. В. Винниченка.

7) за роки своєї діяльності кафедра стала осередком науково-педагогічної та методичної думки як у регіоні, так і на рівні держави. Постійно проводяться спільні засідання, конференції, виїзні засідання кафедри в опорних школах області, зокрема, у Павлиській середній школі ім. В. О. Сухомлинського, Богданівській середній школі № 1 Знам’янського району, Маловиськівській середній школі № 3, Комишуватській середній школі Новоукраїнського району та інших навчальних закладах.

За підсумками наукової роботи у 2006, 2008, 2009, 2010, 2011, 2017, 2018 рр. кафедра була визнана кращою кафедрою університету.

Завідувачами кафедри різних років були:

(1930-1945 рр.) – інформація відсутня

Ілейко М. П. (1945-1946  рр.) – старший викладач. У 1944–1948 рр. працював на кафедрі викладачем та ст. викладачем. З 1945  до 1946 р. був завідувачем кафедри педагогіки.

Ляшенко Прохір Андрійович (вересень 1946 – листопад 1952) кандидат педагогічних наук. З 1946 р.– заступник директора Кіровоградського педінституту по науково-учбовій частині. З 1946  до 1952 р. був завідувачем кафедри педагогіки.
Нагороджений знаком «Відмінник народної освіти УРСР».

Шкот Леонід Йосипович (грудень 1952–серпень 1953)– старший викладач. З 1952 до 1953 р. очолював кафедру педагогіки.

Султан Яків Кирилович (вересень 1953 – серпень 1954) – кандидат педагогічних наук. З 1 вересня 1953 р. до 31 серпня 1954 був завідувачем кафедри педагогіки. З 1954 р. ст. викладача кафедри педагогіки.

Абрамович Олександр Тимофійович (вересень 1954 – вересень 1955). З 1954 до 1955 р. очолював кафедру педагогіки.

Кайрод Микола Миронович (вересень 1955 – липень 1958)– кандидат педагогічних наук. З 1955 до 1958 р. очолював кафедру педагогіки та психології.

Пенський Іван Ілліч (серпень 1958–1960) – кандидат педагогічних наук. У 1958–1960 рр. був завідувачем кафедри педагогіки та психології.

Назаров Дмитро Дмитрович (серпень 1961 – березень 1964) – кандидат педагогічних наук. У 1961–1964 рр. був завідувачем кафедри педагогіки та психології. З 1964 р.  доцент кафедри педагогіки та психології.

Щербань Юрій Юрійович (серпень 1964 – січень 1968) – кандидат педагогічних наук. З 1964 до 1968 р. очолював кафедру педагогіки та психології.
Нагороджений орденом «Красная звезда», медаллю «За боевые заслуги», «За победу над Германией» та ін.

Омеляненко Віталій Лукич (лютий 1968 – серпень 1968)– кандидат педагогічних наук. З лютого 1968 по серпень 1968 р. в.о. зав. кафедрою педагогіки і психології. З 1969 р. в.о. зав. кафедрою педагогіки і методики початкової освіти.

Боброва Валентина Григорівна (серпень 1968 – серпень 1972)– кандидат психологічних наук. З 1968 до 1972 р. очолювала кафедру педагогіки та психології. З 1972 р. –доцент кафедри психології.
НагородженаПочесною грамотою (1953 р.); знаком «Відмінник народної освіти» (1967 р.).

Омеляненко Віталій Лукич (вересень 1972 – січень 1976) – кандидат педагогічних наук, доцент. У 1972–1976 рр. завідував кафедрою педагогіки.
У різні роки працював в.о. проректора по навчальній роботі Кіровоградського педагогічного інституту імені О. С. Пушкіна.
У 2006–2010 рр. – професор кафедри педагогіки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.
Нагороджений медаллю А. С. Макаренка (1992 р.); знаком «Відмінник освіти України» (1995 р.); Грамотами Міністерства освіти України (1998 р.; 2001 р.); Заслужений працівник освіти України (2001 р.).

Барабаш Валерій Павлович (січень 1976 – березень 1980)– кандидат педагогічних наук. З 1976 до 1980 р. очолював кафедру педагогіки. У 1980–1983 рр. був деканом музично-педагогічного факультету. З 1983 р. – доцент кафедри педагогіки. З 1990 р. – завідувач кафедри теорії та методики виховної роботи. У 1995–1999 рр. працював на посаді доцента кафедри педагогіки.

Стельмухов Дмитро Юхимович (березень 1980 – січень 1986) – кандидат педагогічних наук, доцент. У 1980–1986 рр. завідував кафедрою педагогіки.З 1986 до 2001 р. працював викладачем кафедри педагогіки. 
НагородженийГрамотою МО УРСР та Українського Республіканського комітету профспілки (1980 р.); медаллю «А. С. Макаренка»; знаком «Відмінник народної освіти СРСР та УРСР» та ін.

Бик Адам Сергійович (лютий 1986 – січень 1994) – кандидат педагогічних наук, доцент. З 1986 до 1994 р. очолював кафедру педагогіки. З січня 1994 до серпня 1994 р. працював на посаді доцента кафедри.
Нині є заступником директора з науково-дослідної роботи КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Розенберг Арон Якович(січень 1994 – серпень 1995) – доктор педагогічних наук, професор. З 1994 до 1995 рр. очолював кафедру педагогіки. У 19952005 рр. працював на посаді професора кафедри педагогіки.

Рацул Анатолій Борисович(серпень 1995 – червень 1999)  – кандидат педагогічних наук, доцент. Завідував кафедрою з 1995 по 1999 р.
Нагороджений Почесними грамотами університету, Кіровоградської міської ради, обласної державної адміністрації, знаком «Відмінник освіти України» (2003 р.), Грамотою АПН України (2006 р.), Почесною грамотою МОН України (2007 р.), Почесною грамотою АПН України (2008 р.), знаком «Петро Могила» (2009 р.), медаллю НАПН України «Ушинський К. Д.», медаллю «Григорій Сковорода»; член Асоціації професорів слов’янських країн (Болгарія), лауреат Кіровоградської обласної педагогічної премії імені В. О. Сухомлинського (2009 р.), заслужений працівник освіти України (2010 р.).

Радул Валерій Вікторович (червень 1999  – липень 2022) – доктор педагогічних наук, професор. Завідував кафедрою з 1995 по 1999 р.
В. В. Радул почесний професор Вищої гуманітарної школи (м. Кошалін, Польща); член Асоціації професорів слов’янських країн (Болгарія); нагороджений почесними грамотами МОН України; нагрудним знаком «Відмінник освіти України» (2003); знаками МОН України «Василь Сухомлинський» (2006) та «За наукові досягнення» (2009); медаллю НАПН України «Ушинський К. Д.» (2014); грамотою та почесною грамотою Верховної Ради України (2004; 2012); лауреат Кіровоградської обласної педагогічної премії імені В. Сухомлинського (2011 р.).

Викладачі кафедри різних років

У період з 1945 по 1949 р. на кафедрі працювали: Ляшенко П.А. (ст. викладач), Ілейко М.П. (викладач; ст. викладач), Тесля Т.І. (ст. викладач), Шкот Л. Й. (ст. викладач), Ватульов М.К. (асистент; викладач), Калініченко В. Л. (асистент; викладач), Єрименко Н.А. (викладач), Рябой П.А. (викладач), Шульга Г.Г. (асистент), Соценко A.I. (викладач).

У період з 1950 по 1959 р. на кафедрі працювали: Шкот Л.Й. (ст. викладач), Ляшенко П.А. (ст. викладач), Скрипник Т.І. (ст. викладач), Соценко А.І. (асистент; викладач), Міллер Т.Н. (ст. викладач), Антоненко В.Д. (асистент; ст. викладач), Чумаченко Д.О. (асистент), Мишина А.Д. (асистент), Коншина А.С. (викладач), Султан Я.К. (к.п.н.), Рябой П.А. (ст. викладач), Попова Є.Т. (викладач), Єременко-Коншина А.С. (викладач), Абрамович О.Т. (к.п.н.), Кайрод М.М. (асистент; ст. викладач), Башлик Г.С. (к.п.н., ст. викладач), Блюміна Т.О. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Вітріченко М.Н. (асистент).

У період з 1960 по 1969 р. на кафедрі працювали: Пенський І.І. (к.п.н., доцент), Шкот Л.Й (ст. викладач), Міллер Т.Н. (асистент; викладач), Антоненко В.Д. (ст. викладач), Блюміна Т.О. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Башлик Г.С. (к.п.н., ст. викладач), Назаров Д.Д. (к.п.н., доцент), Шульга Г.Г. (викладач), Гора Т.Д. (асистент; ст. викладач), Боброва В.М (к.псих.н., к.п.н.), Щербань Ю.Ю. (к.п.н., доцент),Омеляненко В.Л. (к.п.н., ст. викладач), Хмура О.О. (к.п.н., ст. викладач).

У період з 1970 по 1979 р. на кафедрі працювали: Омеляненко В.Л. (к.п.н., ст. викладач), Барабаш В.П. (к.п.н., доцент), Боброва В.Г. (к.псих.н., доц.); Ликов В.Н. (ст. викладач), Маліченко К.М. (к.п.н., доцент), Азарова Т.В. (к.п.н., ст. викладач), Германенко О.А. (ст. викладач).

У період з 1980 по 1989 р. на кафедрі працювали: Стельмухов Д.Ю. (к.п.н., викладач; доцент), Ликов В.Н. (ст. викладач), Маліченко К.М. (к.п.н., доцент), Шахненко В.Л. (к.п.н., в.о. доцент), Розенберг А.Я. (к.п.н., доцент; професор), Азарова Т.В. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Шевченко І.A. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Зубко Л.В. (викладач), Радкевич Л.С. (викладач), Шкот Л.Й. (ст. викладач), Рацул А.Б. (к.п.н., доцент), Бик А.С. (викладач; к.п.н., ст. викладач; доцент), Щерстюк С.М. (викладач), Германенко О.А. (ст. викладач), Добрянська Л.С. (викладач), Василенко В.A. (к.п.н., ст. викладач), Ткаченко І.Г. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Барабаш В.П. (к.п.н., доцент), Зубко Л.В. (викладач), Баєва О.Є. (викладач), Пожидаєва Г.А. (викладач), Гаміна Т.С. (к.п.н., ст. викладач), Киян Л.Ф. (к.п.н., ст. викладач), Добрянський І.А. (викладач), Турчак А.Л. (викладач), Віденко Н.І. (ст. викладач), Калініченко Н.А. (к.п.н., ст. викладач), Махно О.П. (викладач), Тристан В.М. (викладач), Васина Л.М. (викладач), Бамбуркін О.П. (ст. викладач), Стельмухов Д.Ю. (к.п.н., доцент), Ликова В.І., Кльоц С.С.

У період з 1990 по 1999 р. на кафедрі працювали: Радул В.В.(д.п.н., професор), Розенберг А.Я. (д.п.н., професор), Рацул А.Б. (к.п.н., доцент), Азарова Т.В. (к.п.н., ст. викладач), Бригар С.Т. (викладач), Гаміна Т.С. (к.п.н., доцент), Кендюхова А.А. (к.п.н., доц.), Дубінка М.М. (к.п.н., викладач), Ликов В.Н. (к.п.н., доцент), Маліченко К.М. (к.п.н., доцент), Семез А.А. (к.п.н., викладач), Стельмухов Д.Ю. (к.п.н., доцент; професор), Турчак А.Л. (к.п.н., доцент), Лабенко О.В. (к.п.н., доцент).

У період з 2000 по 2009 р. на кафедрі працювали: Радул В.В.(д.п.н., професор), Розенберг А.Я. (д.п.н., професор), Рацул А.Б. (к.п.н., доцент; професор), Азарова Т.В. (к.п.н., ст. викладач), Бригар С.Т. (викладач), Гаміна Т.С. (к.п.н., доцент), Кендюхова А.А. (к.п.н., доц.), Дубінка М.М. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Ликов В.Н. (к.п.н., доцент), Маліченко К.М. (к.п.н., доцент), Розенберг А.Я. (д.п.н., професор), Семез А.А. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Стельмухов Д.Ю. (к.п.н., професор), Турчак А.Л. (к.п.н., доцент; професор), Наумець О.М. (к.п.н., доцент), Кравцов В.О. (к.п.н., доцент), Савченко Н.С. (д.п.н., доцент; професор); Галета Я.В. (к.п.н., доцент), Філоненко О.В. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Бабенко Т.В. (к.п.н., ст. викладач), Краснощок І.П. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Окольнича Т.В. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Язловецька О.В. (к.п.н., ст. викладач; доцент).

У період з 2010 по 2018 р. на кафедрі працювали: Радул В.В. (д.п.н., професор), Рацул А.Б. (к.п.н., професор), Дубінка М.М. (к.п.н., доцент), Наумець О.М. (к.п.н., доцент), Ликов В.Н. (к.п.н., доцент), Семез А.А. (к.п.н., доцент), Турчак А.Л. (к.п.н., професор), Кравцов В.О. (к.п.н., доцент), Савченко Н.С. (д.п.н., професор), Галета Я.В. (к.п.н., доцент; д.п.н.), Філоненко О.В. (к.п.н., доцент; д.п.н.), Уйсімбаєва Н.В. (к.п.н., доцент), Бабенко Т.В. (к.п.н., ст. викладач; доцент), Кравцова Т.О. (к.п.н., доцент), Краснощок І.П. (к.п.н., доцент), Окольнича Т.В. (к.п.н., доцент), Язловецька О.В. (к.п.н., доцент), Ляшенко Р.О. (к.п.н., ст. викладач), Перцов О.В. (к.п.н., ст. викладач), Панченко В.А. (к.екон.н., доц.).

У період з 2019 по 2022 р. на кафедрі працювали: Радул В.В. (д.п.н., професор), Рацул А.Б. (к.п.н., професор), Дубінка М.М. (к.п.н., доцент), Савченко Н.С. (д.п.н., професор), Галета Я.В. (д.п.н., професор), Філоненко О.В. (д.п.н., доцент; професор), Бабенко Т.В. (к.п.н., доцент), Кравцова Т.О. (к.п.н., доцент), Краснощок І.П. (к.п.н., доцент), Окольнича Т.В. (д.п.н., професор), Язловецька О.В. (к.п.н., доцент), Ляшенко Р.О. (к.п.н., ст. викладач), Перцов О.В. (к.п.н., ст. викладач), Панченко В.А. (д.екон.н., доцент; професор).

Склад кафедри педагогіки та менеджменту освіти

radul Радул Валерій Вікторович

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та менеджменту освіти

Тема кандидатської дисертації: «Формування соціальної зрілості майбутнього вчителя в громадській та науково-дослідній діяльності» (1993 р.).

Тема докторської дисертації: «Становлення соціальної зрілості молодого вчителя (теорія і практика)» (1998 р.).

Коло наукових інтересів: дослідження соціально-професійних якостей особистості.

В. В. Радул у 1999 році обраний завідувачем кафедри педагогіки. У 2003-2005 роках був ректором Кіровоградського педуніверситету.

Здійснює підготовку наукових кадрів. Під його науковим керівництвом захищено 28 дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук та 4 на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук.

За час своєї наукової діяльності д.пед.н., професор В. В. Радул був членом таких спеціалізованих учених рад: Кіровоградського державного педагогічного університету; Харківського національного педагогічного університету імені Каразіна; Криворізького державного педагогічного університету; Інституту проблем виховання НАПН України.

В. В. Радул є головою спеціалізованої вченої ради по захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка за спеціальностями: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки; та 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.

Професор В. В. Радул здійснює наукове керівництво лабораторією «Дослідження особливостей соціально-професійного розвитку особистості».

В. В. Радул в різні роки був науковим керівником таких держбюджетних науково-дослідних тем МОН України: «Соціальна зрілість як характеристика соціально-професійного становлення фахівця» (2015-2017 роки); «Акмеологічні засади професійного становлення особистості вчителя» (2011-2013 роки);  «Діагностика особистості вчительських кадрів» (2008-2010 роки); «Соціологія освіти та діагностика розвитку особистості» (2005-2007 роки).

В науковому доробку професора В. В. Радула понад 170 наукових праць, з яких 12 монографій, (одноосібні та у співавторстві), 16 навчальних посібників.
Монографії: «Соціальна зрілість особистості», «Діагностика особистості майбутнього вчителя», «Соціальна зрілість молодого вчителя», «Соціальна зрілість майбутнього фахівця: педагогічні фактори формування», «Соціальна зрілість особистості вчителя: фактори формування», «Дослідження особливостей самореалізації особистості», «Соціальна активність у структурі соціальної зрілості (теоретико-методологічний аспект)», «Соціальна зрілість майбутнього вчителя історії», «Соціально-професійна зрілість учнів закладів професійної освіти».
Посібники: «Соціолого-педагогічний словник», «Соціально-професійне становлення особистості», «Соціальна зрілість та педагогічна атестація вчителя», «Соціально-педагогічна зрілість: Спеціальний курс», «Основи професійного становлення особистості сучасного вчителя», «Соціалізація особистості», «Організація та методи педагогічного дослідження», «Нариси з актуальних проблем соціальної педагогіки».

В. В. Радул почесний професор Вищої гуманітарної школи (м. Кошалін, Польща); член Асоціації професорів слов’янських країн (Болгарія); нагороджений почесними грамотами МОН України; нагрудним знаком «Відмінник освіти України»; знаками МОН України «Василь Сухомлинський» та «За наукові досягнення»; медаллю НАПН України «Ушинський К.Д.», грамотою та почесною грамотою Верховної Ради України; лауреат Кіровоградської обласної педагогічної премії імені В. Сухомлинського.

babenko Бабенко Тетяна Василівна

кандидат педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Формування інформаційної культури майбутніх учителів історії у процесі професійної підготовки» (2008 р.).

Коло наукових інтересів: соціально-професійне становлення майбутнього фахівця.

Здійснює підготовку наукових кадрів. Під її науковим керівництвом захищено 1 дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Має понад 40 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії – «Development and modernization of pedagogical and psychological sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine» (у співавторстві); навчальні посібники – «Основи інформаційної культури майбутніх учителів історії», «Управлінська майстерність керівника закладу освіти», «Управління методичною роботою навчального закладу», «Основи професійного становлення керівника навчального закладу» (у співавторстві).

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Відзначена подякою університету (2012).

dubinka Галета Ярослав Володимирович

доктор педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Формування пізнавальної самостійності студентів економічного коледжу засобами інформаційних технологій» (2006 р.).

Тема докторської дисертації: «Розвиток соціальної зрілості майбутнього вчителя в умовах оновлення інформаційної культури суспільства» (2018 р.).

Коло наукових інтересів: феномен «соціальна зрілість»; проблема становлення особистості в умовах інформатизації суспільства.

Здійснює підготовку наукових кадрів. Під його науковим керівництвом захищено 5 дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Має понад 70 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії – «Соціальна зрілість особистості в умовах оновлення інформаційної культури суспільства», «Пізнавальна самостійність студентів економічного коледжу», «Педагогічна діагностика як засіб управління якістю підготовки майбутніх пілотів» (у співавторстві); «Соціолого-педагогічний словник» (у співавторстві); навчальні посібники – «Соціалізації особистості: навчальний посібник» (у співавторстві), «Інформаційні технології в освіті».

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Нагороджений Грамотою Академії педагогічних наук України (2008), Почесною грамотою університету (2009), Почесною грамотою управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації (2019).

dubinka Дубінка Микола Михайлович

кандидат педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Розвиток пізнавального інтересу в молодших школярів у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» (1998 р.).

Коло наукових інтересів: професійне самовизначення особистості майбутнього педагога; педагогіка вищої школи; дослідження педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського.

Здійснює підготовку наукових кадрів. Під його науковим керівництвом захищено 2 дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Має понад 70 публікацій. Найважливіші наукові праці: «Соціолого-педагогічний словник» (у співавторстві); навчально-методичні посібники – «Педагогічні умови формування майстерності майбутнього вчителя», «Методика виховної роботи у дитячих оздоровчих таборах», «Науково-дослідна робота студентів (виконання курсової роботи з педагогіки)» (у співавторстві).

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Нагороджений Почесною грамотою університету (2002), Почесною грамотою управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (2009), Грамотою профспілки працівників освіти і науки України (2009), Грамотою Української асоціації ім. В. Сухомлинського (2013); відзначений подяками університету (2001; 2003; 2004; 2013).

kravtsova Кравцова Тетяна Олександрівна

кандидат педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Проблема вивчення дитини у реформаторській педагогіці кінця ХІХ – початку ХХ століття» (2008 р.).

Коло наукових інтересів: дослідження проблеми вивчення та формування особистості в історії зарубіжної та вітчизняної педагогічної думки.

Має понад 40 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії – «Нариси з історії педагогічної думки (перша третина ХХ ст.)»; навчальні посібники – «Теорія і практика вивчення дитини у реформаторській педагогіці», «Порівняльна педагогіка»; «Теорія та історія соціального виховання» (хрестоматія у співавторстві).

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Нагороджена Почесними грамотами університету (2009; 2013); відзначена подяками Управління освіти і науки обласної державної адміністрації (2009), Академії педагогічних наук (2018).

krasnoschok Краснощок Інна Петрівна

кандидат педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Особистісна самореалізація майбутнього вчителя в навчально-виховному середовищі педагогічного університету» (2003 р.).

Коло наукових інтересів: дослідження особливостей формування соціально-професійних якостей майбутніх фахівців.

Здійснює підготовку наукових кадрів.

Має понад 50 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії – «Соціально-професійне становлення особистості» (у співавторстві), «Дослідження особливостей самореалізації особистості» (у співавторстві); навчальні посібники – «Дослідження соціальної самореалізації майбутнього вчителя».

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Нагороджена Почесною грамотою Кіровоградської міської ради та виконавчого комітету (2006), знаком «Відмінник освіти України» (2009), Почесною грамотою управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (2013); відзначена подяками університету (2003; 2009; 2013).

liashenko Ляшенко Ростислав Олександрович

кандидат педагогічних наук

Тема кандидатської дисертації: «Розвиток професійної самоактуалізації майбутнього викладача-філолога в процесі магістерської підготовки» (2017 р.).

Коло наукових інтересів: дослідженнясамоактуалізації і самореалізації майбутніх фахівців.

Має понад 10 публікацій.Найважливіші наукові праці: навчальні посібники – «Професійна самоактуалізація особистості: навчальний посібник»; наукові статті – «Aspects of action approach to professional self-actualization of personality», «Activity as factor of professional self-actualization development of personality», «Особистісна активність студента в умовах освітнього середовища», «Активність та діяльність особистості майбутнього викладача-філолога», «Феномен самопрезентації в контексті самоактуалізації особистості», «Взаємозв’язок розвитку професійного самовизначення та самоактуалізації особистості», «Зміст і структура категорії «професійна самоактуалізація майбутнього викладача-філолога».

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

okolnicha Окольнича Тетяна Володимирівна

кандидат педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Формування картини світу  дітей східних слов’ян (VІ–ХІІІ ст.)» (2002 р.).

Тема докторської дисертації:

«Східнослов’янська педагогіка в дослідженнях етнографів (ХІХ – перша чверть ХХ століття)» (2019 р.).

Коло наукових інтересів: дослідження історико-педагогічних процесів в Україні.

Здійснює підготовку наукових кадрів. Під її науковим керівництвом захищено 4 дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук.

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Відзначена подякою університету (2013).

panchenko Панченко Володимир Анатолійович

кандидат економічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Управління якістю торговельного обслуговування підприємств споживчої кооперації» (2010 р.).

Тема докторської дисертації: «Менеджмент системи кадрової безпеки підприємства: оцінювання та прийняття рішень» (2019 р.).

Коло наукових інтересів: управління кадровим потенціалом в сучасних умовах модернізації економіки, використання інноваційних технологій у сфері управління.

Має понад 70 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії – «Механізм протидії інсайдерської діяльності», «Методологічні засади протидії інсайдерам у системі кадрової безпеки підприємства», «Споживча кооперація: процесний підхід до управління в торгівлі» (у співавторстві), «Управління розвитком соціально-економічних систем у новій економіці» (у співавторстві), «Management of the 21st century: globalization challenges» (у співавторстві).

percov Перцов Олександр Володимирович

кандидат педагогічних наук

Тема кандидатської дисертації: «Розвиток військової освіти на Єлисаветградщині (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)» (2016 р.).

Коло наукових інтересів: історія вітчизняної педагогіки, історія військової освіти.

Має понад 10 публікацій.Найважливіші наукові праці: наукові статті – «Establishment And Activity Of Military Educational Institutions In Yelisavetgrad Region In 1859–1886», «Організація навчально-виховного процесу в Єлисаветградському кавалерійському юнкерському училищі», «Зміст навчання в Єлисаветградському кавалерійському юнкерському училищі (1864–1916 рр.)», «Організація морального виховання у Єлисаветградському кавалерійському юнкерському училищі».

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

savchenko Савченко Наталія Сергіївна

доктор педагогічних наук, професор

Тема кандидатської дисертації: «Підготовка вчителя до формування естетичних орієнтацій молодших школярів на цінності народного мистецтва (в умовах позакласної діяльності)» (2001 р.).

Тема докторської дисертації: «Теорія і практика позашкільної освіти молоді у Польщі (остання чверть ХІХ століття – середина ХХ століття)» (2013 р.).

Коло наукових інтересів: теорія і практика позашкільної освіти молоді у Польщі.

Здійснює підготовку наукових кадрів.Під її науковим керівництвом захищено 6 дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Має понад 100 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії – «Становлення і розвиток позашкільної освіти і виховання у Польщі (ХVІІІ–ХХ ст.). Громадсько-педагогічні рухи», «Громадсько-державна система позашкільної освіти у Польщі у першій половині ХХ століття»; навчально-методичні посібники – «Розкриваючи цінності народного мистецтва», «Методичні рекомендації до курсу «Світова художня культура», «Розкриваючи естетичні цінності українського народного мистецтва» (книга для вчителя).

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Нагороджена Почесною грамотою управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (2009), Грамотою університету (2011), Грамотою Міністерства освіти і науки України (2016); відзначена подякою Міністерства освіти і науки України (2013); відзначена подяками університету (2005; 2014).

filonenko Філоненко Оксана Володимирівна

доктор педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Система трудового виховання в педагогічній  спадщині І. Г. Ткаченка» (2002 р.).

Тема докторської дисертації: «Освіта Кіровоградщини (Єлисаветградщини) другої половини ХІХ–ХХ століття в історико-педагогічних рефлексіях українських дослідників» (2018 р.).

Коло наукових інтересів: розвиток освіти й педагогічної думки в центральному регіоні України у другій половині ХІХ–ХХ столітті.

Здійснює підготовку наукових кадрів. Має понад 80 публікацій. Найважливіші наукові праці: монографії: «Освіта Кіровоградщини (Єлисаветградщини) в наукових рефлексіях українських учених (друга половина ХІХ–XX століття)», «Нариси з історії педагогічної думки (перша третина ХХ ст.)» (у співавторстві), «В. О. Сухомлинський – провідник гуманної педагогіки: віктимна історіографія» (у співавторстві); навчальні посібники – «Трудове виховання учнів сільської школи в центральному регіоні України (на матеріалах педагогічної спадщини І. Г. Ткаченка (1919–1994)», «Психологія управління».

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Нагороджена Почесною грамотою Кіровоградської міської ради та виконавчого комітету (2008); відзначена подякою Української асоціації ім. В. Сухомлинського (2013), подякою Міністерства освіти і науки України (2019).

yazlovecka Язловецька Оксана Валентинівна

кандидат педагогічних наук, доцент

Тема кандидатської дисертації: «Педагогічні умови виховання основ здорового способу життя підлітків у позакласній діяльності» (2004 р.).

Коло наукових інтересів:здоров’язберігаюча педагогіка та валеологічне виховання школярів.

Має понад 60 публікацій. Найважливіші наукові праці: навчальні посібники – «Новітні технології у фізичному вихованні та спорті», «Педагогіка фізичного виховання та спортивної діяльності», «Сучасні методи й системи оздоровлення (у співавторстві), «Педагогічна практика – завдання з педагогіки» (у співавторстві).

Член Громадської організації Всеукраїнська асоціація Василя Сухомлинського.

Співпраця кафедри з науковими та освітніми організаціями, закладами освіти

Положення про науково-освітній альянс «Soft skills – навички успішності»

Комунальний заклад "Спеціальна школа № 1 Міської ради міста Кропивницького"

Комунальний заклад "Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю Фортечної районної у місті Кропивницькому ради"

Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр № 1" Кропивницької міської ради

Меморандум про взаєморозуміння і взаємодію в організації прикладних науових досліджень та курсів підвищення  кваліфікації (стажування) науково-педагогічних кадрів

Договір про співробітництво Комунальний позашкільний навчальний заклад "Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості"

Угода про творчу співпрацю лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка і Комунального позашкільного навчального закладу "Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості"

Навчально-методичне забезпечення (доктор філософії)

Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки
Освітньо-наукова програма Освітні, педагогічні науки
Рівень підготовки: доктор філософії

 

ОК 1 Академічна англійська мова

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «Академічна англійська мова»

 

ОК 2 Філософія та методологія науки

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «Філософія та методологія науки»

 

ОК 3 Методологія та організація науково-педагогічного дослідження

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «Методологія та організація науково-педагогічного дослідження»

 

ОК 4. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті»

 

ОК 5. Виховні та дидактичні концепції в історичному вимірі

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «Виховні та дидактичні концепції в історичному вимірі»

 

ОК 6 Актуальні проблеми сучасної педагогічної науки

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «Актуальні проблеми сучасної педагогічної науки»

 

ОК 7 Аспірантська практика

ПРОГРАМА АСПІРАНТСЬКОЇ ПРАКТИКИ (2017-2018 н.р.)

ПРОГРАМА АСПІРАНТСЬКОЇ ПРАКТИКИ (2018-2019 н.р.)

ПРОГРАМА АСПІРАНТСЬКОЇ ПРАКТИКИ (2019-2020 н.р.)

ПРОГРАМА АСПІРАНТСЬКОЇ ПРАКТИКИ (2020-2021 н.р.)

 

Дисципліни вільного вибору студентів

 

Історія вищої освіти

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «ІСТОРІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ»

 

Педагогічна персоналія в історико-педагогічному дослідженні

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «ПЕДАГОГІЧНА ПЕРСОНАЛІЯ В ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДОСЛІДЖЕННІ»

 

Менеджмент в освіті

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2017-2018 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2018-2019 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2019-2020 н.р.)

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ (2020-2021н.р.)

Силабус «МЕНЕДЖМЕНТ В ОСВІТІ»

 

Діяльність наукових шкіл

Спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки (Позашкільна освіта)

011 pedfak

 

Актуальність підготовки організаторів позашкільної освіти та керівників закладів позашкільної освіти зумовлена політичними, соціальними й економічними перетвореннями в Україні, що вимагають більш ефективної організації освітнього простору в закладах позашкільної освіти; підвищення якості і доступності позашкільної освіти, розширення функцій закладу позашкільної освіти в адміністративно-територіальній одиниці як центру освітньої, соціо­культурної та громадянської діяльності з урахуванням навчання впродовж життя. Позашкільна освіта є невід’ємним складником системи освіти. Місія позашкільної освіти полягає у розвитку здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності. Відповідаючи на вимоги часу та враховуючи проблему відсутності кваліфікаційних кадрів для проведення ефективної позашкільної роботи, кафедра педагогіки та менеджменту освіти Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка здійснює підготовку магістрів за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки (Позашкільна освіта) з присвоєнням кваліфікації «Магістр з освітніх, педагогічних наук, організатор позашкільної освіти, керівник закладу позашкільної освіти».

Метою магістерської програми є формування особистості фахівця, здатного вирішувати складні нестандартні завдання і проблеми інноваційного та дослідницького характеру у галузі позашкільної освіти. Набуття інтегральних, загальних та спеціальних (фахових, предметних) компетентностей щодо здійснення інноваційної управлінської, моніторингової, адміністративної, соціально-психологічної, освітньої, виховної, методичної, науково-дослідної діяльності у закладах позашкільної освіти.

Придатність до

працевлаштування

Фахівці згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010) та International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO- 08), а саме::

1210.1 Директор позашкільного закладу

1229.1 Завідувач відділу (у складі управління освітою)

1229.4 Завiдувач позашкiльного закладу, навчально-тренувального центру;

1229.6 Завідувач центру (молодіжного)

1229.6 Керівник гуртка

1229.6 Керівник самодіяльного об'єднання (клубу за інтересами)

1229.6 Керівник студії, колективу (за видами мистецтва і народної творчості)

2352 Інспектор з позашкільної роботи

2359.2Методист позашкільного закладу

2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми

2359.2Педагог-організатор

2412.2Фахівець з профорієнтації

3414 Фахівець із організації дозвілля

Згідно з International Standard Classification of Occupation 2008

(ISCO-08) магістр може обіймати такі посади:

1341 Child Care Services Managers

1345 Education Managers

Подальше навчання

Магістр може продовжувати освіту за третім (освітньо-науковим) рівнем, а також підвищувати кваліфікацію та отримувати додаткову післядипломну освіту.

Фахові випробування

   Реєстрація електронних кабінетів 1 серпня.

Прийом заяв 5-22 серпня 2020 року

На основі ступеня вищої освіти “бакалавр”, “спеціаліст”, “магістр” (без ЗНО)

1. Іспит з іноземної мови (англійська або німецька) в ЦДПУ (програма)

2. Фахове вступне випробування з загальної педагогіки (програма)

Освітньо-професійна програма Освітні, педагогічні науки (Позашкільна освіта) спеціальність 011 Освітні, педагогічні науки, галузь знань 01 Освіта/Педагогіка.

За довідками звертатись: м. Кропивницький, вул. Шевченка, буд. 1, навчальний корпус № 1 (старий двоповерховий), кафедра педагогіки та менеджменту освіти, ауд. 39.

Приймальна комісія: +380 (50) 96 046 56; +380 (96) 62 379 13.