fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Участь в методологічному семінарі НАПН України «Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації»

Участь в методологічному семінарі НАПН України «Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації»

Аспірантка І курсу спеціальності 014 Середня освіта (Фізика та астрономія) Донець Наталія прийняла участь в методологічному семінарі НАПН України «Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації», що відбувався в онлайн режимі 4 квітня 2024 р.

Під час пленарного засідання семінару з привітанням виступив Кремень Василь Григорович, президент НАПН України, дійсний член НАН України і НАПН України, доктор філософських наук, професор.

Академіком-секретарем відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України О.І. Ляшенком було висвітлені шляхи реалізації профільного навчання середньої освіти в умовах реформування української школи. Інші учасники семінару виступили зі своїми доповідями щодо розвитку профільної освіти України.

Після пленарного засідання відбулися дискусії на тематичних круглих столах:

Круглий стіл 1. «Моделі профільної середньої освіти академічного і професійного спрямування: вітчизняний і зарубіжний досвід»

Круглий стіл 2. «Зміст і технології профільної середньої освіти академічного і професійного спрямування»

Круглий стіл 3. «Формування цифрового освітнього середовища закладів профільної середньої освіти»

Круглий стіл 4. «Розвиток мережі закладів профільної середньої освіти. Підготовка вчителів до реалізації профільної середньої освіти».

За результатами роботи круглого столу виданий збірник матеріалів «Профільна середня освіта: виклики і шляхи реалізації», а також рекомендації Національної академії педагогічних наук України, серед яких виділені наступні:

За результатами проведеної дискусії учасники методологічного семінару вважають доцільним здійснення таких заходів:

  • якнайшвидше затвердження Державного стандарту профільної середньої освіти та пілотування на його основі різних моделей профільного навчання в закладах освіти різного типу – академічних і професійних ліцеях, закладах спеціалізованої освіти, закладах професійної і фахової передвищої освіти;
  • розроблення та реалізація різних підходів та вимог до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом щодо базового (основного) змісту освіти, який є обов’язковим для засвоєння всіма здобувачами профільної освіти незалежно від типу закладу освіти і профілю навчання;
  • підготовка і експериментальна апробація модельних навчальних програм і підручників для основного і поглибленого рівнів вивчення до їх масового запровадження в освітню практику з 2027 року;
  • поліпшення та удосконалення механізмів матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів профільної середньої освіти обладнанням, цифровими засобами, навчальною літературою тощо;
  • удосконалення системи оцінювання результатів навчання здобувачів профільної середньої освіти різних спрямувань з урахуванням обраного рівня їх підготовки (основний чи поглиблений) і змісту навчання;
  • перегляд професійних стандартів вчителя, освітніх програм підготовки і підвищення кваліфікації педагогічних працівників із метою формування в них готовності до здійснення ефективної професійної діяльності в умовах профільного навчання, запровадження програм наставництва і кар’єрного консультування у профорієнтації для свідомого вибору учнями власної освітньої траєкторії.

Учасники методологічного семінару переконані, що зазначені заходи сприятимуть успішному впровадженню прогресивних ідей профільної середньої освіти у вітчизняну освітню практику.

Детальний звіт про роботу семінару можна знайти за посиланням https://naps.gov.ua/ua/press/releases/3270/