• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Черкаська Любов, Матяш Людмила, Красницький Микола

Реалізацію ідеї підвищення ефективності навчання сьогодні значною мірою пов’язують із застосуванням у навчальному процесі нових інформаційних технологій, розробкою та впровадженням сучасних освітніх програмних продуктів.

Однією з переваг використання комп’ютерних програм під час засвоєння учнями нових знань є значно ширший спектр можливостей та способів подання навчальної інформації порівняно з традиційним викладом матеріалу. На цьому етапі використання мультимедійного проектора та відповідного програмного забезпечення створює умови для сприйняття матеріалу більш наочно та доступно. Учні не тільки усвідомлюють і запам’ятовують готові істини, але й самі беруть участь у пошуку розв’язання навчальних задач. Так, під час розгляду теми “Похідна” в курсі алгебри та початків аналізу за допомогою комп’ютера у динаміці можливо продемонструвати зміну положень січної залежно від приросту аргументу функції, тоді як з використанням традиційних засобів такий процес втілити в життя досить складно.

ДИНАМІЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ФИЗИЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СИЛОВИХ ТРАНСФОРМАТОРІВ

УДК 621.315 + 631.1

НАЗАРОВА Ольга Петрівна -

кандидат технічних наук,

доцент кафедри «Вища математика і фізика»

Таврійський державний агротехнологічний університет

orcid.org/0000-0003-0636-4748

e-mail: nazarova777o@gmail.com

РОЖКОВА Олена Павлівна -

старший викладач кафедри «Вища математика і фізика»

Таврійський державний агротехнологічний університет

orcid.org/0000-0003-2393-6090

e-mail: eleropa67@gmail.com

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Трансформатор є унікальним пристроєм, завдяки якому синусоїдальний струм зайняв чільне місце в електроенергетиці.

Одним з головних завдань експлуатації трансформаторів є контроль режиму їх роботи. При паралельній роботі трансформаторів і змінному графіку їх сумарного навантаження можлива оптимізація кількості працюючих трансформаторів протягом доби. Критерій оптимальності - мінімум втрат активної потужності. Однак, обчислення всіх характеристик досить трудомісткий процес, також не завжди можливо наочно побудувати залежності. Тому моделювання процесів можливо розрахувати в пакеті MathCad, чому створені програмні блоки можна використовувати при написанні курсових і дипломних робіт для магістрантів спеціальності «Електроенергетика‚ електротехніка та електромеханіка».

Детальніше

ПОРІВНЯННЯ НАЯВНИХ ХМАРО ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ СТАТИСТИКИ

УДК 378.096:004.738.5

ГАВРИЛЮК Ольга Дмитрівна

аспірант Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України

ORCID: 0000-0001-9761-6511

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Динамічний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема й хмаро орієнтованих, суттєво впливає як на процес здобуття освіти так й на її здобувачів. Останнім часом технології хмарних обчислень змінили характер мережі Інтернету від статичного середовища до високо динамічного середовища, що дозволяє користувачам запускати програми, спільно працювати, обмінюватися відомостями, створювати віртуальні додатки, вчитися он-лайн тощо [1]. Дослідниця Т. Л. Архіпова стверджує, що «технології «хмарних обчислень» вносять суттєві зміни у процес навчання будь-якої дисципліни, забезпечуючи оптимальний збір, збереження, пошук, опрацювання та представлення даних, при цьому не потребуючи внесення змін до навчальних планів закладів освіти» [1, с. 72].

Т. З. Кінь (Ting Sie King), вважає, що хмарні технології – це технології для динамічної масштабності, гнучкості, низьких витрат та доступності [5]. Дослідник доводить, що це технології, що направленні на консолідацію ІТ-інфраструктур, аутсорсинг ІТ-ресурсів, та групи обчислювальних ресурсів на базі серверів, сховищ, мереж та програм зі спільним доступом [5].

НАВЧАННЯ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ КОМП’ЮТЕРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ СТУДЕНТІВ ІНФОРМАТИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кузьмін Анатолій

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Кузьміна Наталія

Одним з напрямів навчання сучасних методів комп’ютерного моделювання студентів інформатичних спеціальностей та прикладної математики є розгляд таких оптимізаційних задач, для яких класичні методи і алгоритми оптимізації неефективні: задачі, в яких цільова функція, екстремальне значення якої треба знайти, має «складний рельєф», тобто велику кількість близько розташованих локальних екстремумів та одночасно кілька глобальних екстремумів; у постановці задачі оптимізації відсутні вимоги гладкості (неперервності та диференційованості), яким повинна задовольняти цільова функція; у постановці задачі оптимізації необов’язково знати аналітичний вигляд цільової функції. Достатньо мати процедуру обчислення самої функції для всіх допустимих значень її аргументів тощо.

Детальніше

МОДЕЛЮВАННЯ В МАТЕМАТИЦІ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗАДАЧ

УДК 510.8

КОРІНЧУК Наталія Юріївна

голова предметно-циклової комісії викладачів математики та фізики, викладач-методист математики

Луцького педагогічного коледжу.

ORCID ID - 0000-0001-7977-0654

E-mailmatfizlpk@ukr.net

КОРІНЧУК Володимир Васильович

голова методичної комісії викладачів математики, викладач математики

Луцького вищого професійного училища будівництва та архітектури.

ORCID ID – 0000-0003-1084-6897

E-mail – [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Моделювання є важливим засобом розв’язання багатьох прикладних та практичних задач з математики. Особливого значення набуває математичне моделювання при викладанні природничо-математичних та фундаментальних дисциплін. Зазначені вище навчальні дисципліни покликані сформувати у студентів систему знань з методології та інструментарію побудови й використання різних типів математичних моделей. Тому виникає необхідність у розкритті сутності математичного моделювання під час викладання цих дисциплін у закладах вищої освіти І-ІІ рівня акредитації та у закладах професійно-технічної освіти.

Детальніше

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись