• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАННЯ У ВИЩИЙ ШКОЛІ: ДІАЛОГІЧНИЙ ПІДХІД

Геннадій Дьяконов
(Кіровоград, Україна)

У статті розглядаються теоретичні проблеми діалогічного підходу до навчання, аналізуються основні закономірності й особливості побудови діалогічного навчання психології у вищій школі  та розкривається роль спільної продуктивної діяльності в навчанні як основи діалогічного навчання.

Ключові слова: навчання, вища школа, діалог, діалогічний підхід, діалог культур, репродуктивне навчання, творче навчання.

 

В статье рассматриваются теоретические проблемы диалогического подхода к обучению, анализируются основные закономерности и особенности построения диалогического обучения психологии в высшей школе и   раскрывается роль совместной продуктивной деятельности в обучении как основы диалогического обучения.

Ключевые слова:обучение, высшая школа, диалог, диалогический подход, диалог культур, репродуктивное  обучение, творческое учение.

 

In the article the theoretical problems of the dialogic approach to teaching are examined, basic conformities and features of constructing the dialogic teaching psychology at higher school and the role of joint productive activity are  revealed as the bases of the dialogic teaching.

Keywords:studies, higher school, dialogue, dialogic approach, dialogue of cultures, reproduction studies, creative studies.

Детальніше...

ЦЕЛИТЕ И СЪДЪРЖАНИЕТО НА ОБУЧЕНИЕТО КАТО СЛЕДСТВИЕ ОТ РАЗВИТИЕТО НА СОЦИОКУЛТУРНАТА СРЕДА

Елена Лавренцова, Петър Петров
(Стара Загора, България)

В статията се разглеждат особеностите и характера на влиянието на социокултурната среда върху целите на образованието и обучението. Предприет е анализ на това, как процесите на глобализацията и тотална интелектуализация, протичащи в съвременния свят, рефлектират върху принципите и начина на функционирането на един от водещите социални институти - института на образованието, променяйки неговата парадигмално-целева и съдържателна насоченост.

Ключови думи: образование, обучение, цел, глобализация, социокултурна среда, икономика и обществото на знанието.
 

The specifics and the character of the influence of the socio-cultural environment on the purposes of education and training are regarded in the paper. An analysis has been undertaken, related to processes of globalization and total intellectualization taking place in the modern world which are reflected on the principals and the manner of functioning of one of the main social institutes – the institute of education, transforming its paradigm, purpose and content orientation.

Keywords:education, training, purpose, globalization, socio-cultural environment, knowledge-based economy and society.      

Детальніше...

АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ У СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНОГО ВНЗ НА ОСНОВІ КОМПЛЕКСНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ТА ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ

Володимир Моркун,
Світлана Грищенко

(Кривий Ріг, Україна)

Професійні знання та досвід викладачів дозволяють якісно поєднувати традиційні форми навчання з інноваційними комп’ютерними технологіями, застосовувати їх комплексно, що значно підвищує пізнавальний інтерес і таким чином сприяє більш ефективному виконанню навчальних завдань.

Ключові слова:інтерактивні методи та засоби, пізнавальний інтерес, інформаційні технології.

 

Professional knowledge andexperience of teachers can qualitatively combine traditional learning with innovative computer technologies and be applied in a complex that significantly improves cognitive interest and thus contributes to a more effective implementation of learning tasks.

Keywords:іnteractivemethods and tools, learning interest, information technology.

Детальніше...

ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ПРОЕКТНОГО МЕТОДА В СТРУКТУРЕ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ИССЛЕДОВАНИЯ

Йоланта Ласаускене
(Вильнюс, Литва)

Зита Мальцене
(Панeвежис, Литва)

В статье рассматривается проектный метод в структуре педагогического исследования: раскрывается его особенности, значениеивозможностииспользования висследованиях профессиональнойдеятельностиучителя.Педагогический проектвструктуре педагогического исследованияявляетсяодим из методов апробации педагогических идей.На основе научного анализaпедагогического проекта может быть подготовлены курсовые проекты, заключительные проекты бакалавра и магистра.

Ключевые слова:проектный метод,проект как исследовательский метод,методология проектa,технологическое конструирование проекта, диагностика, качественныйанализ, контент анализ.

 

This paper presents action research as the research method: it reveals peculiarities, importance and application possibilities of action research in  the structure of educational research of teachers. Action research (final projects of music pedagogy) is an efficient way to integrate educational research into teaching practice. The aim of the study was to provide the conception of action research as the research method and to reveal its methodological aspects.

Key words:action research, action research as the research method, methodology of action research, designing of action research, diagnostics, qualitative analysis, content analysis.

Детальніше...

ЗАГАЛЬНОСВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ГРОМАДСЬКО-ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ РЕСУРСАМИ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Владислав Фадєєв
(Євпаторія, Україна)

Стаття присвячена аналізу загальносвітових тенденційгромадсько-державного управління освітніми ресурсами вищих навчальних закладів. Досліджено особливості управління освітніми ресурсами вищої освіти Франції, Великобританії, Австралії, Канади, Німеччини, Нідерландів, Польщі, Фінляндії.

Ключові слова: система, тенденції, управління, освітні ресурси, вищі навчальні заклади.

 

The article deals with the global trends of public governance of educational resources in higher education. The features of manageing educational resources of higher education of France, Britain, Australia, Canada, Germany, the Netherlands, Poland, Finland are analized.

Keywords: system, trends, management, educational resources, institutions of higher education.

Детальніше...

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись