• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ТЕАТРАЛЬНА ПЕДАГОГІКА ЯК МИСТЕЦЬКО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА У СИСТЕМІ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-МУЗИКАНТІВ

ІРИГІНА Світлана Олександрівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент

кафедри диригентсько-хорової підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

e-mail: [email protected]

Анотація

    Для минулого і сьогодення світової та вітчизняної педагогіки характерно зближення педагогічної і мистецької діяльності. Педагогічна підготовка майбутніх хормейстерів у жанрі хорового театру стає вельми затребуваною і невід'ємною частиною диригентсько-хорової освіти. У статті визначено феномен «театральна педагогіка» як мистецько-педагогічну проблему (у ракурсі диригентсько-хорової підготовки майбутнього вчителя-музиканта), розкрито змістовну сутність поняття «театралізація», викладено ії прояви у музичному мистецтві, названі відмінні риси хорової театралізації.

Ключові слова: підготовка майбутніх педагогів-хормейстерів; театралізація хорової музики; хоровий театр; театральна педагогіка; виховний потенціал хорового театру.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Загвязинский В. И. Теория обучения: Современная интерпретация: учеб. пособие. / В. И. Загвязинский. – М.: Академия, 2001. – 192 с.

2. Овчинникова Т. К. Хоровой театр в современной отечественной музыкальной культуре: автореф. дис. … канд. искусствоведения: 17.00.02. – Ростов-на-Дону, 2009. – 21 с.

3. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва. Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін / Г. М. Падалка. – К. Освіта України. – 2008. – 272 с.

4. Смирнова Т. А. Вища диригентськохорова освіта в Україні: минуле і сучасність / Т. А. Смирнова. – Харків: Константа, 2002. – 256 с.

5. Тевосян А. Т. Немного о хоровом театре / А. Т. Тевосян // Искусство в школе. – 1998. – № 5. – С. 59–64.

6. Харитонов В. В. Взаимосвязь искусств / Харитонов В. В. – Екатеринбург: Изд-во Урал. унта, 1992. – 147 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись