• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

ФОРМУВАННЯ ВИКЛАДАЦЬКОГО СКЛАДУ ВІТЧИЗНЯНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ У ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

РАДУЛ Валерій Вікторович –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

РАДУЛ Ольга Сергіївна –

доктор педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена історії формування викладацького складу у вітчизняних університетах. У ХІХ – на початку ХХ ст. викладачами університетів були професори, ад’юнкти, доценти, основними науковими ступенями – кандидат, магістр і доктор. На основі Статутів університетів, Правил розглядаються вимоги до зайняття вакантних посад та здобуття наукових ступенів.

Ключові слова: історія вітчизняної освіти, університети, викладачі, підготовка викладачів, статути.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Багалей Д. И. Опыт истории Харьковского университета: в 2 т. / Багалей Д. И. – Т. 2. – Харьков, 1904. – 1136 с.

2. Историко-филологический факультет Харьковского университета за первые сто лет его существования (1805–1905) Под. Ред. М. Г. Халанского и Д. И. Багалея; Вступ. ст. Т. Г. Павловой. – Х: Изд-во САГА, 2007.

3. История Московского университета: в 2 т. – Т. 1. – М.: Изд-во Московского университета, 1955. – 562 с.

4. Киевский университет: Документы и материалы. 1834–1984 / [сост. В. А. Замлинский, А. А. Буравченков, А. В. Долинский и др.]. – К.: Вища школа, 1984. – 191 с.

5. Нариси історії Київського національного університету імені Тараса Шевченка / [В. В. Різун, М. С. Тимошик, А. Є. Конверський та ін.]. – К.: Наша культура і наука, 2004. – 440 с.

6. Новаківська Л. В. Університетські педагогічні інститути в системі вітчизняної освіти (1811–1859 рр.) // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – Умань: ФОП Жовтий О. О. – 2015. – Вип. 12. – Ч. 2. – С. 264–272.

7. Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.) / Радул О. С. – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – 536 с.

8. Статут університету 1804 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 414–437.

9. Статут університету 1835 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 438– 457.

10. Статут університету 1863 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 463–488.

11. Статут університету 1884 року // Радул О. С. Історія вищої школи Європи (V ст. – середина ХХ ст.). – Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2011. – С. 492–520.

12. Харьковский университет им. А. М. Горького за 150 лет. – Харьков, 1955.

13. Шакирова Л. Р. Организация педагогической подготовки в Казанском университете в ХІХ в. / Л. Р. Шакирова // Педагогика. – 2005. - № 6. – С. 90–93.

14. Щетинина Г. И. Университеты в Росии и устав 1884 г. / Щетинина Г. И. – М.: Наука, 1976. – 231 с.

15. Эймонтова Р. Г. Русские университеты на грани двух эпох. От России крепостной к России капиталистической / Эймонтова Р. Г. – М.: Наука, 1985. – 350 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись