• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

КУЛЬТУРОЛОГІЧНА ПАРАДИГМА В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ

ТУШЕВА Вікторія Володимирівна

доктор педагогічних наук, доцент, професор

кафедри теорії і методики мистецької освіти

Харківського національного педагогічного

університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

Анотація

    В статті обґрунтовується необхідність застосування культурологічної парадигми, яка закладає теоретичне і методологічне підгрунття для переходу мистецької освіти у новий культурний вимір і виступає головним стратегічним напрямом її модернізації. Висвітлені різні концепції культури, що розширюють розуміння культурологічної освіти, взаємозвʼязок культури й освіти та культури й мистецтва. Розкриті методологічно значущі принципи культуротворчості, культуровідповідності, полікультурності. Окреслені можливі зміни у змісті мистецької освіти, що спричинюють корегування освітніх технологій на нормативному рівні.

    Ключові слова: культура, культурологічна парадигма, культура особистості, культуровідповідність, культуротворчість, полікультурність, мистецька освіта, мистецтво, культуро-освітнє середовище.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Библер В. С. От наукоучения – к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век / В. С. Библер. – М. : Политиздат, 2008. – 413 с.

2. Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / С. И. Гессен. – М. : Школа–Пресс, 2005. – 448 с.

3. Запесоцкий А. С. Культурология образования // Методологические и технологические основы образовательной деятельности / А. С. Запесоцкий. – СПб: Издательство СПб ГУП, 2012. – С. 120–183.

4. Тушева В. В. Культурологічні основи вищої педагогічної освіти // Педагогіка і психологія професійної освіти / В. В. Тушева. – 2005. – № 5. – С. 25–35.

5. Философия культуры. Становление и развитие / Под ред. М. С. Кагана, Ю. В. Петрова, В. В. Прозерского. – СПб: Издательство «Лань», 2008. – 448 с.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись