• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

DIGITAL ART ЯК ІНТЕРАКТИВНА ФОРМА ОСВОЄННЯ СУЧАСНОГО КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ

КИРИЧЕНКО Олена Іванівна –

кандидат мистецтвознавства, доцент

кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

https://orcid.org/ 0000-0002-2879-3300

e-mail : [email protected]

Анотація

  Розглядається цифрове мистецтво як особлива інтерактивна форма мистецтва новітніх технологій, яка здатна підвищити високу мотивацію і творчий потенціал в навчальному процесі. Цифрове мистецтво має ряд основоположних принципів, серед яких основними є інтерактивність і спрямованість на комунікацію. Виявляються можливості використання деяких форм digital art, де майбутні фахівці зможуть реалізувати свої творчі здібності в нетрадиційних художніх практиках, використовуючи вже набуті навички та знання під час навчання живопису та рисунку.

Ключові слова: цифрове мистецтво, мультімедіа, новітні технології, віртуальна реальність, інтерактивність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Агафонова Н. Морфология Digital Art: актуализация искусствоведческого подхода / Н. Агафонова // Искусство и культура. – Витебск:
Изд. Витебского гос. ун-та, 2011. – № 2 (2). – С. 40–45.

2. Деникин А. А. Мультимедиа и искусство: от мифов к реалиям / А. А. Деникин // Художественная культура: Электронное периодическое рецензируемое научное издание. – 2014, № 3 (12). – URL: http://artculturestudies.sias.ru/2014-3/yazyki/843.html

3. Ерохин С. В. Цифровое компьютерное искусство / С. В. Ерохин. – СПб.: Алетейя, 2011. – 188 с.

4. Кириченко Е. И. Цифровое искусство: способ коммуникации или средство новой художественной образности? / Е. И. Кириченко // Научное обозрение: электрон. журн. – Выпуск: № 1 / 2018 (январь-март) // URL: https://srjournal.ru/2018/id91/

5. Красильников И. М. Педагогика цифровых искусств – новое направление развития теории и практики художественного образования / И. М. Красильников // Проблемы современного образования. – 2011, № 6. – С. 111–123.

6. Ландяк О. М. Медіа-арт в контексті сучасного екранного мистецтва / О. М. Ландяк, Д. О. Коновалов // Парадигма пізнання: гуманітарні питання. Сер.: мистецтво, мистецтвознавство. – К.: Центр міжнародного наукового співробітництва «ТК Меганом», 2015. – С. 104–118.

7. Пол К. Цифровое искусство / пер. А. Глебовской / Кристиана Пол. – М.: Ад Маргинем Пресс, 2017. – 272 с.

8. Пруденко Я. Історія медіа-арту в Україні. Досвід архівування / Яніна Пруденко. – URL: http://www.mediaartarchive.org.ua/publication/dosvid -arkhivuvannya/

9. Растригіна А. М. Інтеграція цифрових технологій у мистецький освітній простір ВНЗ / А. М. Растригіна // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол. В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. – Вип. 163. – С. 32–38.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись