• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18

Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

ТИМОЩУК Ірина Володимирівна

кандидат педагогічних наук

доцент кафедри іноземної мови та перекладу

Київського національного університету культури і мистецтв

e-mail:[email protected]

Анотація

У статті розглянуто формування гуманістичних цінностей у студентів 1 та 2 курсів. Звернено увагу на те, що у даному віковому періоді відбувається переоцінка гуманістичних цінностей, що пояснюється переходом від шкільного до університетського навчання. Вказано, що роль іноземної мови у формуванні гуманістичних цінностей має універсальний характер. Це пояснюється можливістю обговорення на заняттях з іноземної мови широкого кола актуальних тем, яке дозволяє всебічно впливати на формування гуманістичних цінностей. Розкрито ідентифікацію, емоційне обумовлювання, наслідування, мотиваційне опосередкування, конформність, вживання у соціальну роль, підтримання внутрішньої узгодженості поглядів як складові механізму формування гуманістичних цінностей на заняттях з іноземної мови.

Ключові слова: педагогіка, іноземна мова, гуманістичні цінності, навчання, виховання, формування, механізм.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Атестація та самоатестація загальноосвітніх шкіл / Сметанський М. І., Галузяк В. М., Слободянюк М. І., Шахов В. І. – Вінниця: Віноблдрукарня, 2002. – 317 с.

2. Бовть О. Б. Цінності агресивних підлітків / О. Б. Бовть // Цінності освіти і виховання: наук.- метод. зб. / За заг. ред. О. В. Сухомлинської. – К., 1997. – С. 141–142.

3. Бойко Е. И. Механизмы умственной деятельности / Е. И. Бойко. – М.: Педагогика, 1976. – 248 с.

4. Педагогіка: навч. посіб. / Галузяк В. М., Сметанський М. І., Шахов В. І. – 2-е вид. – Вінниця: Книга-Вега, 2003. – 416 с.

5. Романовський О. Г. Освітнє середовище як важлива передумова формування гуманітарно-технічної еліти / О. Г. Романовський // Педагогіка і психологія. – 2002. – № 3. – С. 93–97.

6. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М.: Изд-во АПН СССР, 1976. – 316 с.

7. Тульчинский Г. Л. Разум, воля, успех: О философии поступка / Г. Л. Тульчинский. – Л.: Изд-во Ленинградс. унта, 1990. – 216 с.

8. Bennett C. Skinerian view of human freedom / Carson M.A. Bennett // Humanist. – 1990. – V. 50. – № 4. – P. 18–20.

9. Freud S. Neue Folge der Vorlesungen zur Einführung in die Psychoanalyse / Sigmund Freud. – 1933. – Frankfurt am Main: Fischer-Taschenbuch-Verl, 1991. – 205 s.

10. Rogers C. R. Freedom to learn / Carl R. Rogers. – Columbus, OH : Merrill, 1969. – 358 р.

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись