Анотації до курсів

АНОТАЦІЯ до курсу
«Література Постмодернізму»
для студентів ОПР «Магістр» денної і заочної ф.н.

Курс «Література Постмодернізму» спрямований на поглиблене вивчення основних тенденцій розвитку літератури другої половини ХХ – початку ХХІ ст. і містить в собі широкий і різнобічний матеріал, зумовлений складністю і невпорядкованістю культурно-історичної ситуації, методологічною перебудовою сучасного літературознавства.

Мета курсу – вияв домінуючих напрямків розвитку сучасного літературного процесу, вивчення принципів постмодерної естетики, вироблення навичок орієнтації в літературному просторі кінця ХХ століття - першому десятилітті ХХ ст.

Завдання вивчення дисципліни:
• вияв і вивчення філософських, культурних та літературних джерел, що визначили сучасний дискурс Постмодернізму;
• аналіз проблеми взаємодії теоретичних моделей і художньої практики в постмодерній літературі;
• розкриття специфіки постмодерної філософії та естетики;
• вивчення індивідуальних творчих моделей письменників-постмодерністів (зокрема, Дж. Барнса, Д. Коупленда, Т. Стоппарда, Дж. Фаулза, Е. Берджеса, Р. Дала тощо).

Вивчення дисципліни передбачає значну самостійну роботу студента, основні форми роботи – підготовка доповідей для семінарів, аналіз прочитаних текстів, написання есе.

Форма контролю – екзамен.


АНОТАЦІЯ до курсу
«Історія зарубіжної літератури (Твори Нобелівських лауреатів)»
для студентів ОПР «Магістр» денної і заочної ф.н.

Курс «Історія зарубіжної літератури (Твори Нобелівських лауреатів)» покликаний ознайомити студентів із вибраними творами письменників-лауреатів Нобелівської премії з літератури.

Неоромантик Редьярд Кіплінг, «магічний реаліст» Салман Рушді, драматург-абсурдист Гарольд Пінтер, публіцист Світлана Алексієвич – представники різних національностей, історичних епох, літературних напрямків та жанрів. Але те, що їх об’єднує – знаковість та висока художність їхніх творів, що визначили літературний процес їхнього часу і продовжують впливати на розвиток сучасної літератури.

Завдання курсу: дослідити індивідуальні авторські манери письменників, виявити закономірності їхньої творчості, спробувати здійснити нове – сучасне – прочитання їхніх творів, дослідити принципи художності та джерела впливу класичних творів на сучасного читача.

Вивчення дисципліни передбачає значну самостійну роботу студента, основні форми роботи – підготовка доповідей для семінарів, аналіз прочитаних текстів, написання есе.

Форма контролю – екзамен.