• вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький
  • (0522) 32-17-18
filfak_logo

Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Фока Марія Володимирівна

доктор філологічних наук, доцент, професор кафедри, в.о. завідувача кафедри

Освіта:
Чорноморський державний університет імені Петра Могили, 2011 р. Спеціальність: Мова та література (англійська). Кваліфікація: Магістр з філології, викладач (вчитель) англійської і французької мов та зарубіжної літератури в навчальних закладах I-IV рівнів акредитації.

Напрями наукової та професійної діяльності: поетика підтексту літературно-художнього твору, синтез мистецтв у літературі, стратегії перекладу літературних синтетичних образів, літературна освіта

Тема кандидатської дисертації: «Синкретизм образного світу Павла Тичини» (2009 р.).

Тема докторської дисертації: «Поетика підтексту в літературно-художніх системах Сходу і Заходу» (2018 р.).

Транслітерація імені: Mariia Foka

ORCID iD: 0000-0001-9172-4642

ПрофіліScopusWeb of ScienceGoogle Scholar

Відзнаки:

  • Стипендіат Кабінету Міністрів України (наукова стипендія для молодих учених, 2014–2016 рр.);
  • Подяка Міністерства освіти і науки України (2021 р.);
  • Подяка Кіровоградської обласної державної адміністрації (2016 р.);
  • Подяка Управління освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (2010 р.);
  • Почесна грамота ректорату ЦДПУ ім. В. Винниченка  (2018 р.);
  • Почесна грамота ректорату ЦДПУ ім. В. Винниченка (2013 р.);
  • Диплом ЦДПУ ім. В. Винниченка (2019 р.);
  • Грамота КДПУ ім. В. Винниченка  (2012 р.).
  • Нагороджена знаком ЦДПУ ім. В. Винниченка «Науковий потенціал університету» (2022 р.).

Дисципліни, які викладає: «Академічна англійська мова», «Сучасне літературознавство в ЗЗСО», «Література Англії», «Англійська література», «Теоретичний курс англійської мови», «Технології навчання англійської мови», «Методологія та організація наукових досліджень з іншомовної лінгводидактики».

Основні публікації

Монографії:

  1. Фока М.В. Поетика підтексту в літературно-художніх системах Сходу і Заходу. Кропивницький : МПП «Антураж А», 2018. 544 с.
  2. Фока М. Subtext of a fictional work as a literary problem / Підтекст літературно-художнього твору як літературознавча проблема. Relevant issues of development and modernization of the modern science: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine : monograph. Riga, Latvia: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018. P. 381–406.
  3. Фока М. Підтекст в одивненому художньому світі химерних творів В. Шевчука. Development of philological sciences in countries of the European Union taking into account the challenges of XXI century : monograph. Lublin : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018. P. 454–475.
  4. Фока М. Між Сходом і Заходом: До проблеми імпліцитних смислів у повісті Г. Гессе «Сіддгартга». Development of modern science: the experience of European countries and prospects for Ukraine. Riga, Latvia: Baltija Publishing, 2019. P.319–339.
  5. Фока М. Літературна освіта як складова навчання вчителя англійської мови. Англійська мова в професійній підготовці майбутніх учителів: монографія. Кропивницький : Ексклюзив-Систем, 2021. С. 92–111.

Посібники:

1. Фока М. English Phonetics : навчально-методичний посібник. Кропивницький : Авангард, 2019. 196 с.

2. Фока М. Lecture Notes on Theoretical Course of the English Language. Кропивницький : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2019. 159 с.

3. Фока М. Contemporary English Literature : хрестоматія. Кропивницький : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2019. 128 с.

4. Фока М., Лисенко Л.О. Fundamentals of English Lexicology / Основи англійської лексикології : навчально-методичний посібник. Кропивницький, 2022. 118 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, у тому числі Scopus або Web of Science Core Collection:

1. Klochek H., Foka M. The Interaction of Receptive Poetics and Psycholinguistics: On the Way to the Synergetic Effect. Pertanika Journal of Social Science and Humanities. 2022.  Volume 30, Issue 3. P. 1095–1108. (WoS; Scopus) https://doi.org/10.47836/pjssh.30.3.09

Статті у наукових фахових виданнях України:

1. Фока М. Технології розвитку критичного мислення студента-філолога в процесі літературного навчання. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград, 2020. Випуск 190. С. 53–56.

2. Фока М. Композиційні та лінгвостилістичні особливості ділового листування англійською мовою. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія «Філологія. Соціальні комунікації». 2020. Том 31 (70), № 1. С. 158–163.

3. Фока М. Змалювання психологічних станів персонажа як шлях до психологізму «нової драми». Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету: збірник наукових праць. Серія: Філологія. Одеса, 2020. Випуск 45, том 2. С. 21–24.

4. Фока М. Підтекстові смисли в оповіданні Е. Хемінгуея «Канарка для дочки»: спроба декодування. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2022. № 3. С. 303–307.

5. Фока М.В. Психологізм «нової драми» Г. Ібсена «Ляльковий дім» та В. Винниченка «Брехня»: порівняльний зріз. Наукові записки. Серія: Філологічні науки. 2023. № 204. С. 77–84.

 

Image

Столітні традиції якісної освіти!

Підписатись