Наукові конференції ЦДУ

ОСНОВНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ І КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ

Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Мехед Катерина, Мехед Ольга

Зростання вимог в освіті щодо професійної готовності майбутнього педагога до професійної діяльності складається з компетентнісних складових, що, зокрема, передбачають інформаційну компетентність [2]. У ході професійної підготовки майбутніх фахівців-педагогів широко застосовується сучасна комп’ютерна техніка, зумовлена сучасним інформаційним розвитком суспільства. Для дієвого здійснення, контролю та регулювання освітніх процесів важливим є застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у ході професійної підготовки здобувачів освіти закладу вищої освіти [3]. Вивчення та аналіз рівня впровадження ІКТ та перспектив використання інноваційних освітніх технологій освіти у професійній підготовці майбутніх вчителів, а також розроблення та упровадження новітніх програмних засобів є актуальним питанням сучасної професійної освіти [1].

Основними перевагами використання ІКТ вважається можливість індивідуалізації навчання; розширення обсягу годин для самоосвіти та виконання індивідуальних завдань з дисциплін; стрімке зростання інформаційних потоків в Internet; інтенсифікації студентської самостійної роботи; підвищегння мотиваційної та пізнавальної самостійної роботи у ході застосування відповідних форм діяльності; ефективна організація пізнавальної діяльності сучасними засобами моделювання; використання типових професійних ситуацій за впровадження мультимедіа; автоматизований контроль якості знань; якісне застосування одержаних знань та набутих компетентностей у науковій роботі; постійне тренування знань, умінь і навичок; розвиток творчих здібностей; наявність зворотного зв’язку; можливість ефективного поєднання в освітній діяльності візуальної та звукової форм навчання. І як результат -  здобувачі освіти опановують нові інформатичні та математичні компенетності на основі вже здобутих раніше [1, 5].

У закладах вищої освіти своєчасне застосування та освоєння ІКТ має надзвичайно важливу роль. Чільне місце серед різних засобів ІКТ посідає використання телекомунікацій у освітньому процесі. ІКТ швидко довели свою актуальність щодо застосування в науці та освіті [4]. Проте необхідно враховувати, що їх ефективне провадження потребує певних матеріальних затрат на організацію навчання порівняно з традиційними технологіями, що пояснюється необхідністю використання значної кількості технічних (комп'ютери, модеми тощо), програмних (підтримка технологій навчання) засобів, а також з адекватною підготовкою організаційно-методичної допомоги (спеціальні курси, інструкції, тренування для здобувачів освіти та для викладачів), нових підручників і навчальних посібників.

Висновки. У сучасному освітньому просторі відбувається накопичення досвіду, пошук шляхів підвищення якості освіти і нових форм використання ІКТ у освітніх процесах. Певні труднощі використання ІКТ в освіті виникають у зв’язку з відсутністю не тільки методичної бази їх використання, а й методології розробки ІКТ для освіти, що вимагає від педагога на практиці орієнтуватися в основному на власний досвід і вміння емпірично знаходити шляхи ефективного застосування інформаційних технологій.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  • Бодненко Т.В. Професійно-орієнтоване навчання технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних систем : монографія. Черкаси: Вид. «ІнтролігаТОП», 2016.372с
  • Мехед Д. Б., Мехед О. Б., Салтиков О. М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в організації контролю і коригування навчальних досягнень студентів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи.- Випуск 33. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. 91-95.
  • Мехед О. Б., Мехед Д. Б., Мехед К. М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій при здійсненні соціально-педагогічної діяльності. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 14–15 (170–171). Чернігів : НУЧК, 2021.С. 27-31
  • Третяк О. П., Мехед О. Б., Тюпіна Н. В. Організація самостійної роботи студентів за допомогою хмарної технології збереження інформації (хмара Google). Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Київ-Вінниця, 2015. №43. С. 14 – 16.
  • Швидкий А. Л., Мехед Д. Б., Мехед О. Б. Особливості впровадження інформаційних технологій у навчальний процесс (психологічний аспект). Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 61. Херсон : ХДУ, 2012. С. 401- 406