Наукові конференції ЦДУ

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ

Донецький національний медичний університет

Пилипенко Олена

Сучасні реалії вносять корективи в різні сфери життя та навчання. Тому освітній процес повинен бути налаштований та адаптований під потреби та проблеми сьогодення.

Використання сучасних інформаційних технологій та цифровізації навчального процесу допомагає підвищити якість навчального процесу на заняттях природничого циклу, зокрема і з медичної хімії, біоорганічної та біологічної в Донецькому національному медичному університеті. Дистанційне онлайн навчання з використанням інформаційних технологій будується таким чином, що всі етапи подачі та засвоєння матеріалу чітко структуровані та лаконічно пов’язані. Структурована інформація краще сприймається та створює впевненість у розумінні мети та цілей навчання[1, с.98].

Для того, щоб студент протягом вивчення циклу з медичної хімії краще орієнтувався по темах та завданнях, створюється дорожня карта заняття з допомогою технології «Education Roadmap» [2]. В даному путівнику по предмету зазначені чітко час занять, форми роботи, види оцінювання, дедлайни по практикумах, ресурси для користування. Ця технологія  створює повну візуалізацію шляху навчання предмету. Також такий підхід допомагає рівномірно розподілити завантаженість завданнями та вчасно їх здавати в чітко зазначені терміни. В Education Roadmap також передбачається коригування тривалості занять та виведення проміжних форм оцінювання.

Користування на заняттях такою технологією як «OKR – Objective & Key Results» допомагає оптимізувати час та мотивувати студентів до навчання[3]. Згідно такої програми, потрібно зі студентами сформулювати загальну мету, якої вони повинні досягти до завершення циклу. Для цього використовується Roadmap та силабус дисципліни. Як приклад, метою може бути успішно зданий екзамен з медичної хімії або «вивчення та розуміння 90%матеріалу з біологічної хімії» чи «підготуватися до успішної здачі ліцензійного іспиту КРОК-1». Далі створюються необхідні маркери для поетапного досягнення мети.

Тобто два обов’язкові складники даної технології це постановка завдань та ключові дії. Все повинно бути прописаним та оговореним, щоб студенти чітко рухалися за планом до успішного результату. Дана технологія ОКР допомагає студентам чітко рухатися до поставленої мети за сформованими завданнями та діями[4].

Ще одним важливим засобом взаємодії між студентами та викладачами під час вивчення природничих дисциплін, є використання спеціальних онлайн дошок. Наприклад, Jamboard від Google[5]. Дані інтерактивні дошки покликані допомогти передати інформацію, яку слід прописувати, оскільки на слух вона сприймається тяжко. В хімічних дисциплінах це формули, рівняння реакцій, електронні конфігурації та ін.

Тому володіючи знаннями про сучасні інформаційні технології, можна організувати зрозумілі, чітко структуровані заняття з рівномірним розподілом навантаження та зрозумілою подачею матеріалу.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1) Prokopiv Liubov New information technologies as a means of intensification of students' scientific and research activities / L. Prokopiv// Сontemporary technologies in the educational process. – Katowice School of Technology. – 2020. Р. 97-106

2)  Figma. Figma. URL: https://www.figma.com/community/figjam

3) Методика OKR - Objectives and Key Result. Talent Management. URL: https://www.talent-management.com.ua/3295-metodika-okr-objectives-and-key-results

4) What Are OKRs and How Do They Align Teams?. Betterworks. URL: https://www.betterworks.com/okrs/

5) Google Jamboard: можливості для дистанційного навчання URL: https://vseosvita.ua/news/google-jamboard-mozhlyvosti-dlia-dystantsiinoho-navchannia-36229.html