УПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ТА ФІЗИКИ

Романенко Тетяна

доктор педагогічних наук, доцент кафедри автоматизації та

комп’ютерно-інтегрованих технологій

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

м. Черкаси, Україна

Основним завданням процесу підготовки вчителя інформатики та фізики за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є процес забезпечення психолого-педагогічними та методичними розробками, за допомогою яких можна створити найоптимальніші умов упровадження засобів інноваційних ІКТ для інтенсифікації процесу навчання, збільшення його ефективності та якісних показників.

Але, не повністю вирішена проблема упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізики в закладах вищої освіти [2; 3].

Провідні педагоги серйозно займаються створенням та застосуванням концепції впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в закладах вищої освіти (ЗВО). Тому, майже всі галузі набувають розвиту, який ґрунтований на масовому використанні ІКТ.

У процесі професійної підготовки вчителя інформатики та фізики застосування ІКТ надає можливості миттєвого зворотного зв'язку між користувачем та засобами ІКТ, візуалізації навчальної інформації про реальні або віртуальні об'єкти чи закономірності явищ та процесів, зберігання матеріалів великих об’ємів та їх передачі, надання доступу та звернення користувача до потрібних розділів, автоматизації обчислення, здійснення інформаційно-пошукової діяльності, оброблення результатів навчального експерименту або його повторення, автоматизації навчального процесу та його контролю [1].

Володіння засобами ІКТ – є однією з основних вимог професійної підготовки не тільки майбутнього вчителя інформатики та фізики, а й інших фахівців, є досить складною та актуальною проблемою.

У зв’язку з сучасним станом інформатизації навчального процесу саме на вчителі інформатики лежить основне навантаження упровадження засобів ІКТ в навчальний процес школи, підбору, розроблення педагогічних програмних засобів, їх педагогічно виваженого застосування у навчальний процес різних навчальних предметів, організації проектів, створення умов формування інформатичних компетентностей учнів.

Враховуючи психологічні та фізіологічні особливості учнів, майбутній вчитель інформатики має вміти допомогти розкрити учням їхній творчий потенціал, створити особисте освітнє спрямування.

Проте, майбутній вчитель інформатики та фізики є й організатором управління навчально-виховним процесом, здійснює моніторинг, оцінювання й аналіз результатів навчання та виховання, тобто є провідним координатором з упровадження та застосування сучасних ІКТ у навчальному процесі школи. З урахуванням процесу профілізації старшої школи та широкого використання методу проектів, інноваційних технологій навчання у школі, сучасний вчитель інформатики повинен мати належну підготовку застосування ІКТ. Застосування ІКТ у навчальному процесі надасть можливість організовувати неперервне і ґрунтовне засвоєння навчального матеріалу. Його можна здійснити за допомогою навчального середовища Moodle, що є найпоширенішим інструментом створення динамічних курсів серед викладачів та вчителів світу.

Враховуючи потреби навчального процесу вчитель має можливість створювати потрібні елементи дистанційного курсу за допомогою навчального середовища Moodle.

У процесі використання ІКТ, зокрема, динамічного навчального середовища Moodle для професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики надається можливість формування у майбутніх фахівців професійних компетентностей, розвитку інформатичного мислення, навчання дистанційно, зростання якості набування освіти не тільки спеціальності 014 Середня освіта “Інформатика”, 014 Середня освіта “Фізика”, а й для інших спеціальностей закладів вищої освіти.

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання для професійної підготовки майбутнього вчителя інформатики та фізики є невід’ємною частиною сучасного навчального процесу, що потребує постійного оновлення, врахування сучасних тенденцій розвитку.

Список джерел

  1. Нові інформаційні технології в освіті – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://it-tehnolog.com/statti/novi-informatsiyni-tehnologiyi-v-osviti.

  2. Бодненко Т.В., Русіна Н.Г., Висоцький О.С. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій навчання в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційних технологій / Вісник Черкаського національного університету. – Серія: Педагогічні науки. – № 7. 2018. – С. 96-103.

  3. Бодненко Т.В. Використання інформаційних технології для підготовки вчителя інформатики // Інформаційні технології в професійній діяльності: Матеріали XІ Всеукраїнської науковопрактичної конференції. – Рівне: РВВ РДГУ.- 2018. – С. 45-46.