ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА ЗАНЯТТЯХ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ

Донецький національний медичний університет

Абуватфа Самі, Лунгол Ольга, Суховірська Людмила  

Дослідивши використання ментальних карт в процесі навчання різних природничо-наукових дисциплін закладів вищої медичної освіти, ми встановили, що до основних принципів створення ментальних карт відносять: концентрація об’єкта уваги (поняття, явище, закон, фізична закономірність тощо) в центральному образі; похідні поняття, пов’язані з центральним об’єктом, розходяться від нього у вигляді гілок; гілки позначають ключовими образами і словами й формують зв’язану вузлову структуру (систему).

Сучасний інформаційний простір пропонує численні програмні продукти для створення ментальних карт, таких, як Сoogle, MindMeister, MindMup, Loopy, WiseMapping, Mind42, iMindMap тощо. Ментальні карти ми пропонуємо студентам використовувати як в процесі написання лекції, під час практичного заняття, так і в процесі самостійного опрацювання навчального матеріалу з метою створення цілісного, структурного блоку інформації з чіткою та логічною послідовністю, ієрархією понять, явищ, законів, закономірностей.

Фундаментальні дисципліни: анатомія людини, фізіологія, медична хімія,  медична та біологічна фізика, в системі медичної освіти, складають теоретичну основу підготовки майбутніх висококваліфікованих лікарів. Використовуючи ментальні карти у власній педагогічній діяльності, ми встановили, що їх особливо доцільно застосовувати для засвоєння студентами-іноземцями уявлень про найважливіші закономірності, що лежать в основі медичних методів досліджень.