МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ НАУКОВИХ ЕЛЕКТРОННИХ БІБЛІОТЕК ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НАУКОВИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

УДК 001.891:[004.921.78:005.921.-022.324-001.341] 

ІВАНОВА Світлана Миколаївна –

кандидат педагогічних наук,

завідувач відділу відкритих освітньо-наукових інформаційних систем

Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

ORCID ID 0000-0002-3613-9202

e-mail: [email protected]

НОВИЦЬКА Тетяна Леонидівна –

науковий співробітник відділу відкритих освітньо-наукових інформаційних систем

Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

ORCID ID 0000-0003-2591-5218

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Важливими характеристиками інформаційного суспільства є швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та процес постійного зростання їх ролі. Через збільшення обсягів даних, необхідних для забезпечення життєдіяльності людського суспільства, розвитку і вдосконалення технологій, накопичення та розповсюдження відомостей. З огляду на це, одним із необхідних засобів, що забезпечуватиме інформаційне обслуговування різних категорій користувачів, стає електронна бібліотека.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА ЗАНЯТТЯХ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

УДК 378.147.227

АБУВАТФА Самі

асистент кафедри анатомії людини

Донецького національного медичного університету

ORCID ID 0000-0001-7245-2602

e-mail: [email protected]

ЛУНГОЛ Ольга Миколаївна

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри медичної фізики та інформаційних технологій №2

Донецького національного медичного університету

ORCID ID 0000-0001-8128-0072

e-mail: [email protected]

СУХОВІРСЬКА Людмила Павлівна

кандидат педагогічних наук,

в.о. зав. кафедри медичної фізики та інформаційних технологій №2

Донецького національного медичного університету

ORCID ID 0000-0003-0353-9354

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Метою Стратегії розвитку медичної освіти в Україні, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 лютого 2019 р. № 95-р, є побудова якісної системи медичної освіти в Україні для забезпечення сфери охорони здоров’я медичними працівниками з високим рівнем підготовки. Природничо-наукові дисципліни є невід’ємною частиною освітнього процесу закладів вищої медичної освіти й являються основою для формування у студентів професійних компетентностей, розвитку клінічного мислення та причинно-наслідкових зв’язків. До природничо-наукових дисциплін відносяться анатомія людини, фізіологія, патофізіологія, мікробіологія, медична хімія тощо. Однією з фундаментальних дисциплін в системі медичної освіти, які складають теоретичну основу підготовки майбутніх висококваліфікованих лікарів, є медична та біологічна фізика, яка інтегрується з такими дисциплінами як медична хімія, медична біологія та ін. й закладає основи вивчення таких фахових дисциплін, як фізіологія, патофізіологія, біохімія, радіаційна медицина, гігієна та екологія, оториноларингологія, офтальмологія, фармакологія та ін.

Детальніше

Зміст спецкурсу «Використання системи «Бібліометрика української науки» для наукових і науково-педагогічних працівників

УДК 001.891:[004.921.78:005.921.-022.324-001.341]

КІЛЬЧЕНКО Алла Віленівна –

науковий співробітник відділу мережних технологій і баз даних

Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

ORCID ID 0000-0003-2699-1722

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми.

Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в галузь науки та освіти відкрило великі можливості для її розвитку у всьому світі, в тому числі й в Україні. Актуальність цієї теми підтверджено законодавчими документами на державному рівні: Законами України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (2015 р.), «Про інноваційну діяльність», «Про Концепцію Національної програми інформатизації», Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року щодо інформатизації освіти за напрямом розроблення та впровадження інформаційно-аналітичних технологій, Методикою оцінювання ефективності діяльності наукових установ Національної академії наук України. Використання електронних систем відкритого доступу надає нові можливості оцінювання публікаційної активності науковців, рівня ефективності їх наукової діяльності, дозволяє відстежувати актуальність наукових досліджень, публікацій, кількість переглядів, завантажень та цитувань електронних версій наукової продукції через аналіз значень показників інформаційних систем. Тому актуальною є проблема розвитку інформаційно-дослідницької компетентності наукових і науково-педагогічних працівників в аспекті використання засобів ІКТ, що вимагає від них постійної самоосвіти, саморозвитку, підвищення кваліфікації з метою підтримки високого професійно-педагогічного рівня [12].

Детальніше