РОЗРОБКА АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ОБЛІКУ «AXIM»

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Болілий Василь, Максименко Андрій, Максименко Яна

Актуальність розробки програмного продукту пов’язана з нинішніми тенденціями ринку продажу та активним впровадженням сучасних технологій в наше життя [1].

Очевидно, що паперові носії продовжують втрачати свою цінність за рахунок наявності сучасних носіїв того самого продукту, який споживач оцінює суб’єктивно. Паперові носії втрачають свою привабливість і не лише тому, що їх форма відповідає стану семи- або восьмирічної давнини, не тому, що носій не набув універсальної форми, а через відсутність подальшого розвитку. Причина полягає в тактильних відчуттях. Навіть у сфері освіти відбувається зміщення у бік електронних підручників. Тому майбутнє паперових носіїв – менше 30% ринку. Решту місця займуть електронні носії, що за певних умов цілком можуть замінити паперові [2, 3].

Впровадження розробленого програмного продукту дозволить упорядкувати облік, полегшити пошук інформації по товарам, автоматизувати схему продажу товару та вести контроль залишку товарів в магазині [1].

Для функціювання системи «AXIM» в точці продажу потрібно тільки встановити гаджет, який буде містити браузер. Тому для роботи з даною системою можна використовувати звичайний пристрій з мінімальними характеристиками та щойно встановленою системою без додаткових налаштувань, так як браузер є в будь якій системі відразу.

У даній роботі розглядається створення Web-додатку для продажу товарів роздрібної торгівлі, роботи з електронним документообігом (товарними накладними, витратно-прибутковими накладними, замовленнями, товарними чеками), контролю надходження, продажу товару а також контролю залишку в режимі реального часу.

Користувач (продавець або власник) взаємодіє із системою за допомогою комп’ютера шляхом використання автоматизованої системи обліку «AXIM» (АКСІМ). Програма відправляє повідомлення на сервер та переходить в режим очікування відповіді. На сервері повідомлення потрапляє в клас Controller, де обробляється і перетворюється в дані, які передаються в клас для роботи з базою даних. В цьому класі дані «розбираються», виконуються запити до бази даних з цими даними, а результат виконання повертається в клас Controller, який передає їх в клас для формування відповіді від серверу – View. Цей клас повертає графічну інтерпритацію тих даних, які були сформовані в класі DBAdapter та передані класом Controller. Після цього користувач бачить відповідь від серверу на своєму гаджеті.

Власник – це такий тип користувача, який має доступ до всіх функціональних можливостей програмного продукту. При вході в систему Власник бачить робочий стіл та основне меню.

Продавець – користувач, який має обмеження при роботі з системою. Він має спрощене меню для роботи та обмежений функціонал. Саме тому в нашій системі під час створення користувача вказується його тип (до якої групи він буде належати), а під час входу перевіряється належність до групи. Також в групи Продавець є можливість додавати дані клієнта до системи, які будуть використовуватися для персоналізації користувача, при розсилці цільових повідомлень про персональні знижки, знижки та цікаві пропозиції точки продажу.

При виборі пункту «Продаж» робоча область ділиться на три частини: меню (у формі кнопок), область пошуку товару (зліва) та область формування чеку(справа).

Функція «Повернення» доступна для обох типів облікових записів. Куплений товар, відповідно до чинного законодавства України, можна повернути протягом 14 днів.

Якщо номер чеку введено вірно та він підлягає поверненню, продавцю залишається тільки вказати кількість товару, який повертають, та причину повернення цього товару.

Причина повернення буде використовуватися для підрахунку статистики по товарах та поставщиках цих товарів. Звіти про повернуті товари, їх кількість та причину повернення можна отримати двома способами:

        1. переглянути щомісячні звіти (за потреби можна завантажити на пристрій в форматі .xlsx);

        2. переглянути статистику в даний момент (доступно для поточного місяця).

Функція «Керування ціною» доступна тільки для користувача, який належить до групи Власник. Інтерфейс простий та інтуїтивно зрозумілий.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Етапи розробки системи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://studfiles.net/preview/5484912/page:2 (дата звернення 10.10.2018).

  2. Паперові чи електронні носії? | Освітній портал «Педагогічна преса» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://pedpresa.ua/116932-paperovi-chy-elektronni-nosiyi.html (дата звернення 10.10.2018)

  3. Fielding Roy. Architectural Styles and the Design of Network-based Software Architectures. — University of California, Irvine[en], 2000.