АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА РОЗВИТОК САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО В ПРОЦЕСІ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

УДК 378. 147

ЯРХО Тетяна Олександрівна -

доктор педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри вищої математики

Харківського національного автомобільно-дорожнього університету

ORCID iD 0000-0003-2669-5384

e-mail: [email protected]

ЄМЕЛЬЯНОВА Тетяна Вікторівна -

кандидат фізико-математичних наук, доцент,

доцент кафедри вищої математики

Харківського національного автомобільно-дорожнього університету

ORCID iD 0000-0001-7451-8193

e-mail: [email protected]

ЛЕГЕЙДА Дмитро Вікторович -

 кандидат фізико-математичних наук,

 доцент кафедри будівельної механіки

Харківського національного університету будівництва та архітектури

ORCID iD 0000-0002-8983-0822

[email protected]

ПТАШНИЙ Олег Дмитрович –

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри вищої математики

Харківського національного  автомобільно-дорожнього університету

ORCID iD 0000-0001-6123-7253

[email protected]

Постановка проблеми. У роботі [8, с. 167] нами введено авторське означення фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців у ЗВО, що є інтегрованим процесом генералізації знань та, зокрема, передбачає формування креативного мислення тих, хто навчається. Відповідно до нашого розуміння природи креативності [8, с. 158], вона визначається діалектичним взаємозв'язком розумових здібностей та мотиваційних цінностей. Отже, здатності особистості до генерування нестандартних ідей, до ініціативного знаходження нетрадиційних способів вирішення проблем є обумовленими, у тому числі, внутрішньою пізнавальною мотивацією. Як зазначалося нами [8, с. 287], остання виховується в такому навчальному процесі, в якому об’єднано викладання, вивчення і саморозвиток особистості.

ВЧИТЕЛЬ ТА ШКОЛЯР: ПЕДАГОГІКА ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ У ОСВІТНЬОМУ ПОСТУПІ ЧЕРЕЗ ВЗАЄМНУ ДОВІРУ

УДК 37:09

Безена Іван Михайлович

завідувач кафедри соціально-гуманітарної освіти
КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти»,
доктор філософії (к.філос.н.), Україна,
             м. Дніпро, ORCID ID 0000-0001-8024-2274

E-mail: [email protected]

Анотація. Особистості вчителя та школяра,  в сучасному світі тісно пов’язані із освітнім процесом, який направлено на розвиток і формування молодої людини. Особливою системою для особистості є освітня  сфера, яка стає визначальною в контекстах індивідуального розвитку та формування компетентностей для життєвих практик. Сучасний світ постає перед особистістю викликами: негативними, так і позитивними, глобальними та регіональними, суспільними та індивідуальними, вчитель та школярі.

Сучасна особистість має сформувати власні принципи комфортності і довіри в ході освітньої діяльності, відповідальної свободи і послідовної діяльності, а вчитель має в освітньому процесі взяти за основу принципи справедливості, відкритості та розвивального освітнього середовища. Відповідно, суспільство робить спроби адаптувати освітню систему, її зміст та освітнє середовище до нових викликів світової цивілізації та потреб особистості. Інформаційна культура в освітньому середовищі надає можливості для особистості сприймати відомості, осмислювати  та діяти відповідно до їх потреби. Ключовими фігурами сучасного освітнього середовища є вчитель та школярі, від їх взаємовідносин залежить ступінь поступу у формуванні компетентностей для життєвих практик.

Ключові слова: вчитель, школяр, педагогіка індивідуальності, освітній поступ, взаємність, довіра, культура свободи, розумна людина, розвиток, зовнішні та внутрішні аспекти, практика життя, цінності.

Детальніше