ФОРМИ РОБОТИ ГРУПОВОГО НАВЧАННЯ

Салоїд К.О.

Науковий керівник – професор Калініченко Н.А.

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка

Групова форма організації навчальної діяльності – це форма організації навчання в малих групах учнів, об'єднаних спільною навчальною метою. За такої організації навчання вчитель керує роботою кожного учня опосередковано, через завдання, якими він спрямовує діяльність групи. Групове навчання відкриває для учнів можливості співпраці зі своїми ровесниками, дозволяє реалізувати природне прагнення кожної людини до спілкування, сприяє досягненню учнями високих результатів засвоєння знань та формування вмінь [4, c.20].

ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ

Коваленко К.С.

Науковий керівник - професор Калініченко Н.А.

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка

До історико-педагогічних передумов проблемного навчання відносять ідеї активізації навчання, які вчені висловлювали протягом становлення і розвитку педагогіки, задовго до виділення їх у самостійну наукову дисципліну. Це стає підґрунтям для поширеного твердження, що проблемне навчання – явище не нове, а його концепція безпосередньо випливає з ідей активізації.

ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА З ЕЛЕМЕНТАМИ ВПРОВАДЖЕННЯ STEAM-ОСВІТИ

Іваненко С.С.

Високобайрацький навчально-виховний комплекс

«заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти»

Кропивницької районної ради Кіровоградської області

Актуальність проблеми. STEM –освіта - освіта нового покоління! STEM-освіта – інноваційний напрямок в системі української освіти, метою якої є формування STEM-компетенцій здобувачів освіти, розвиток експериментальних навичок., передбачає формування конкурентноспроможної особистості, формування ініціативної особистості, яка генерує інноваційні ідеї. STEM –освіта - здійснює інтегрований міждисциплінарний підхід до вивчення будь-якого питання, шляхом використання проєктного, практикоорієнтованого навчання для успішного життя та кар'єри.

ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ОБДАРОВАНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ

Бугай Н.В.

Науковий керівник – професор Калініченко Н.А.

Центральноукраїнський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка

Підтримка та розвиток учнів, що володіють потенціалом до високих досягнень, є одним із пріоритетних напрямів сучасної світової та української освіти. Це відображено в базових державних нормативних документах, таких як: Національна стратегія розвитку освіти України на 2012-2021 рр., Концепція профільного навчання у старшій школі, Указ Президента України «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді». Інститут обдарованої дитини НАПН України досліджує феномен обдарованості, розробляє програми і технології навчання і безперервної освіти. Діти, які прагнуть пізнати світ, проявляють здатність засвоювати матеріал підвищеної складності, розвивати свої природні здібності.