ВИКОРИСТАННЯ ІДЕЙ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО ДЛЯ РОЗВИТКУ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

АНАСТАСІЯ ІЗМАЙЛОВА
(студентка 5 курсу факультету педагогіки та психології)
Кіровоградський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка
Кіровоград
Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Прибора

У наш час проблема взаємодії людини і природи є однією з гострих наукових проблем світового співтовариства. Виробнича діяльність людського суспільства спричинила глибоку екологічну кризу, яка загрожує знищити людство, якщо воно не змінить свого ставлення до природи та не вживатиме необхідних практичних і законодавчих заходів для збереження навколишнього середовища [6, 5].

Гострота сучасної екологічної ситуації в Україні і в усьому світі, зокрема, породжує безліч проблем: одна з них – екологічне виховання молодшого покоління, здатного гармонійно співіснувати з природою, раціонально використовувати та відтворювати її багатства, психологічно готового оберігати природу [4, 59].

МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

ЮЛІЯ ЗАГРІЙЧУК
(студентка 5 курсу факультету педагогіки та психології)
Кіровоградський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка
Кіровоград
Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Тетяна Прибора

Головним обов’язком учителів і вихователів у контексті проблеми морального виховання є утвердження у школярів принципів загальнолюдської моралі; виховання в них поваги до батьків, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, національних і культурних цінностей України, її державного й соціального устрою; підготовка їх до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди тощо. Але в сучасній школі серед дітей чимала кількість із досить стійкими негативними й нездоровими нахилами, що віднаходять своє проявлення у різних негативних вчинках та діях, зокрема в явно умисних порушеннях норм та правил поведінки, в ігноруванні обов’язкових вимог вчителя тощо. Провідне місце у педагогічній спадщині В. Сухомлинського займає ідея гуманізму, людяності та доброзичливості. Про моральну досконалість педагог говорив як про складову всебічно розвиненої особисті.

ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ АВТОРСЬКИХ КАЗОК ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО

Жеребко Юлія, Єрьоміна Тетяна
(студенти третього курсу Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв)
Бердянський державний педагогічний університет,
м. Бердянськ
Науковий керівник – кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки БДПУ Л. Ярощук

Постановка проблеми в загальному вигляді та їх зв’язок із важливими практичними завданнями. Важливу роль у розвитку дітей відіграють казки. Вони розвивають фантазію, правильне мовлення, внутрішній світ дитини, творчий потенціал, мають багатогранне виховне значення. Читання казок – це не тільки приємне проведення часу, а й набуття життєвих навичок, наприклад, усвідомлення того, що добро завжди переможе зло.

ПОГЛЯДИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО НА ФОРМУВАННЯ, ЗМІЦНЕННЯ І ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Віта Бутенко
(аспірант, І курс)
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, м. Суми
К. пед. н., доцент кафедри дошкільної та початої освіти Світлана Кондратюк

Постановка проблеми. Протягом останніх десятиліть проблема здоров’я підростаючого покоління набула особливої актуальності, трансформувавшись у глобальну проблему існування цивілізації в окресленому часопросторі. Майбутнє кожної країни залежить від усвідомлення вагомості цієї цінності, від конкретних зусиль, спрямованих на піклування про здоров’я дітей, створення сприятливих умов для їх повноцінного розвитку та щасливого зростання. Тому одним з пріоритетних напрямів державної політики є проблема збереження здоров’я підростаючого покоління. Для її розв’язання необхідно створювати відповідні умови, забезпечувати органічне поєднання навчально-виховного та оздоровчого процесів. У зв’язку з цим є надзвичайно актуальним та своєчасним звернення до науково-практичної спадщини Василя Олександровича Сухомлинського, педагогічні, публіцистичні та літературні праці якого, збагатили здоров’язбережувальну педагогіку України новими положеннями і думками.

В. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ І ЗДОРОВ’Я УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Марія Барбулат
(студентка 2 курсу факультету педагогіки та психології)
Кіровоградський державний педагогічний університет
імені Володимира Винниченка, м. Кіровоград
Науковий керівник к.пед.н., проф. Тетяна Довга

Щороку наприкінці вересня прогресивна педагогічна громадськість відзначає річницю з Дня народження видатного українця, відомого світу педагога  –Василя Олександровича Сухомлинського. Відійшли в минуле роки, коли директор Павлиської середньої школи радо зустрічав на шкільному порозі кожного свого учня. Цей директор – педагог-гуманіст, світоч вітчизняної педагогічної науки. Праці Василя Олександровича Сухомлинського відомі не лише в Україні, а й далеко за її межами,. його досвід вивчається в багатьох країнах світу. Сучасним директорам шкіл, безумовно, є що запозичити у видатного педагога, його практичні напрацювання є настільними для вихователів. Вчителям також є чого навчитися з його творів, вони дають можливість відчути тонкощі дитячої душі, свідчать про  важливість збереження і примноження життєвих сил дитини.