СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ З ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Світлана Іщенко

Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

Анотація. Стаття присвячена вивченню структури та змісту фахової підготовки педагогів професійного навчання з харчових технологій. Встановлено, що процес розвитку структури навчально-педагогічної діяльності майбутніх педагогів професійного навчання неможливий без активного впровадження інноваційних компонентів (інноваційної діяльності), специфіка яких спрямована на виокремлення особливостей професійно-педагогічної діяльності педагога професійного навчання. Сучасне суспільство вимагає від майбутнього фахівця з харчових технологій, як трудового ресурсу, так і знань, умінь та навичок, які забезпечать стале функціонування та подальший розвиток країни у європейському вимірі. В статті науково обґрунтовано та проаналізовано структуру та зміст фахової підготовки педагогів професійного навчання з харчових технологій в сучасних умовах, що забезпечує високу ефективність освітнього процесу.

Ключові слова: фахова підготовка, педагог професійного навчання, структура і зміст, харчові технології.

Детальніше

УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ БІОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШЕСТИКЛАСНИКІВ

Тетяна Коршевнюк

Інститут педагогіки НАПН України (Київ)

Суттєві переваги і значний потенціал компетентнісного підходу в середній освіті щодо накопичення учнями досвіду діяльності в конкретних ситуаціях, самостійного розв’язування пізнавальних, соціально-етичних проблем, задач життєвого самовизначення, вибору стилю і способу життя зумовили значну увагу до нього педагогічної спільноти. Водночас у вітчизняній методиці навчання біології відсутня єдина концепція компетентнісно орієнтованого навчання, не створено навчально-методичного інструментарію, що забезпечує формування та оцінювання предметної біологічної компетентності.

Детальніше

ЗАВДАННЯ З ФІЗИКИ ЯК ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ В СТАРШІЙ ШКОЛІ

Іван Косогов, Геннадій Шишкін

Бердянський державний педагогічний університет

Анотація. У статті представлено результати проведеного дослідження з проблем використання завдань з практичним змістом в підготовці випускників старшої школи як засобу реалізації практико-орієнтованого навчання. Аналіз стану фізичної освіти свідчить про те, що з різних причин інтерес учнів до вивчення фізики постійно знижується. Розробка та використання в навчальному процесі системи завдань з практичним змістом, дає можливість частково розв’язати проблему розвитку інтересу учнів до фізико-технічних знань, формування міцних навичок їх застосування у практичній діяльності.

Доведено, що для підвищення якості підготовки учнів старшої школи до практичного застосування набутих знань необхідне здійснення єдиного підходу до навчання різних предметів, єдиного концептуального підходу до конструювання змісту навчального процесу. В статті розглядаються структура і зміст практико-орієнтованих завдань, представлено аналіз основних груп завдань.

Доведено, що застосування у навчальному процесі практико-орієнтованих завдань забезпечує формування більш глибоких теоретичних знань та практичного досвіду їх використання при вирішенні життєво проблем, поясненні природних явищ, підготовку учнів до практичної діяльності.

Ключові слова: фізика, інтеграція, навчальний процес, практико-орієнтовані завдання.

Детальніше

МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОТРУДОВИХ УМІНЬ І НАВИЧОК В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Наталка Котелянець

Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (Кропивницький)

Одним з провідних напрямків виховання і розвитку молодших школярів є формування трудової діяльності, успішність якої залежить від того, якою мірою учні оволоділи знаннями та вміннями, які є основою будь-якої професійної діяльності.

Психолого-педагогічні аспекти загальнотрудових знань і вмінь учнів розглядаються в дослідженнях С. Батишева, Ю. Васильєва, А. Воробйова, B. Гусєва, В. Ледньова, Л. Ліфьорова, Ю. Цини та інших.

Детальніше

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЗА ПРОФІЛЕМ «ТЕХНОЛОГІЯ ВИРОБІВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ»

Олена Лихолат

ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

Анотація. Стаття присвячена проблемі теоретичного аналізу педагогічних умов професійної освіти за профілем «Технологія виробів легкої промисловості». На основі системного підходу здійснена спроба розкриття механізмів імплементації едукаційного процесу в практику професійної освіти. З’ясовано, що центральною проблемою професійної освіти є проблема особистісного і соціального становлення спеціаліста як суб’єкта професійної дії. Структура навчально-виховного процесу, яка запозичена від старої школи, не відповідає вимогам сучасності. Серцевиною сучасної системи професійної освіти сьогодні має стати процес едукації, який виражається у триєдності таких процесуальних компонентів, як навчання, розвиток і виховання. Головною основою едукаційного процесу професійної освіти стає партнерство. Викладач перестає бути носієм знань, він перетворюється на фасилітатора, який має бути щирим. відкритим. здатним до емпатії та на прояв професійної позиції педагога. Лише за таких умов можливе повноцінне становлення професіонала.

Ключові слова: професійна освіта, методика, педагогічні умови, едукаційний процес, партнерство, фасилітатор, легка промисловість.

Детальніше