ДО ПРОБЛЕМИ ДІАГНОСТИКИ SOFT SKILLS ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Пуляк Ольга, Мироненко Наталя

Сучасні жорсткі обмеження до форм проведення занять та до освітнього процесу загалом стали глобальним тестом на перевірку соціально-психологічних Soft skills усіх учасників освітнього процесу. В першу чергу це стосується стресостійкості, адаптивності і креативності – вміння керувати емоціями в стресових ситуаціях, знаходити розв’язок в нестандартних умовах та швидко змінювати стратегію.

Більшість фахівців з менеджменту освіти прогнозують, що й після завершення карантинних заходів (COVID-19) збережуться технологій онлайн-навчання та змусять викладачів проводять заняття з будь-якої локації й охоплювати велику аудиторію слухачів. За тими ж прогнозами такі умови можуть сприяти зменшенню витрат на освіту за рахунок розділення освітніх послуг на онлайнові та офлайнові. Наразі все більш популярними стають масові відкриті онлайн курси, навчальні комунікації, якісний відео контент тощо. З одного боку, це створює нові можливості вибору джерел отримання сучасного інформаційного контенту здобувачам освіти, а з іншого, значно зменшує можливості розвитку соціальних та комунікативних навичок.

Отже, наразі перед педагогами постала ще одне нагальна проблема –забезпечення професійної підготовки й формування м’яких навичок майбутніх фахівців в умовах дистанційного та/або змішаного навчання. Наш досвід показує, що тренінгові форми навчання і в онлайн форматі за допомогою використанням новітніх інструментів уможливлюють індивідуальну траєкторію розвитку здобувача освіти. До таких інструментів можна віднести розширені можливостей сервісу Zoomе, зокрема опитувальники цього сервісу, роботи в малих групах за допомогою об’єднання здобувачів у різних сесійні кімнати, демонстрації напрацювань із використанням онлайн-дошок Google Jamboard та Miro для спільної віддаленої роботи. Але в такій роботі саме розвиток соціально-психологічних Soft skills складно діагностувати. Для реального впровадження та відстеження динаміки формування таких навичок є потреба у створенні відповідного інструментарію для належної діагностики та коректування.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Абрамова Л., Пуляк О., «Розвиток Soft skills студентів у процесі вивчення дисципліни «Управління персоналом». Наукові записки молодих учених, № 6, 2020. URL: https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/SNYS/article/view/1791
  2. Несторенко Т.П. «Економіка суперзірок»: можливості та загрози для сфери освіти». Український журнал прикладної економіки, 2020. том 7, № 2, с. 8-15.
  3. Пуляк О., Абрамова О., «Викладачки завершили стажування за програмою «Школа інформування та комунікації». URL: https://phm.cuspu.edu.ua/facultet/novini/2235-vykladachky-zavershyly-stazhuvannia-za-prohramoiu-shkola-informuvannia-ta-komunikatsii.html