ПРО ОДНУ З ПРОБЛЕМ УДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ОПП СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ)

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Рябець Сергій, Крамаренко Наталія, Рябець Іван

Модернізація змісту освіти зазвичай відстає від викликів сьогодення. І справа тут не тільки в діджиталізації суспільства. Слід звернути увагу на потребу перегляду переліку освітніх компонентів, їхню кількість, зміст, структуру тощо. Тому, розробка саме цього напрямку вбачається нами достатньо актуальною. Отже, за мету нашого дослідження маємо досвід впровадження в ОПП СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ) опанування наскрізної дисципліни «Основні процеси обробки матеріалів».

Проблема раніше вирішувалась поділом учнів та, відповідно, студентів на дві групи, що опановували дисципліни технічних видів праці та обслуговуючих видів праці, що на той час всіх влаштовувало. Проте, відміна поділу, оптимізація класів вимагають універсалізації підготовки (інтеграції дисциплін).

Проблему такої підготовки реалізовували по кафедрі ТМТПОПБЖ ЦДПУ ім. В.Винниченка введенням нової освітньої компоненти «Основні процеси обробки матеріалів», вивчення якої передбачає:

- по семестрове опанування процесів обробки відповідно до різних видів матеріалів (деревина, метал, текстильні матеріали, харчові технології, технології побутової діяльності);

- кожен з вищевказаних підрозділів дисципліни за структурою містить відповідно лекційні й лабораторні заняття;

- у цьому ж семестрі пропонується практичне відпрацювання вмінь та навичок роботи з таким же матеріалом.

Практичний досвід впровадження дисципліни «Основні процеси обробки матеріалів» переконує в доцільності такого підходу, де вивчення характерне і для хлопців, і для дівчат. При цьому, зберігаються усі традиційні підходи: можливість проглянути та вивчити матеріал теми, застосовуючи ІКТ, а потім закріпити його при проходженні тестування. Підбір відповідних відеоматеріалів (наприклад, YouТube ресурс) дозволяє продемонструвати приклади обробки оригінальних виробів відповідними техніками, які придатні для застосування в технологічній освіті [1].

Висновки. Отже, застосування елементів інтегрованого навчання в трудовій та технологічній підготовці дає можливість модернізувати зміст технологічної освіти, крокуючи з вимогами сучасних підходів.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. Биков В.Ю., Овчарук О.В. Оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та педагогів в умовах євро інтеграційних процесів в освіті: посібник. Київ: Педагогічна думка, 2017. 160 с.