ДОШКІЛЬНА ТА ПОЧАТКОВА ОСВІТА У КРАЇНАХ ЄС

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Дячук Павло, Перфільєва Людмила

Враховуючи, що різноманітність культур, традицій, особливостей, у тому числі і у сфері освітніх систем, є значним надбанням країн Європейського Союзу, то першочерговим завданням є їх збереження. Дошкільна та початкова освіта закладає основи загальноосвітньої підготовки людини. Пріоритетне завдання дошкільної та початкової освіти на сучасному етапі – надати оптимальні передумови для самореалізації школяра [1].

Так в Австрії початкова освіта є обов’язковою. Діти, які починають ходити до початкової школи повинні досягти 6-річного віку до 1 вересня року, в якому починається І клас. Перехід до середньої школи І рівня вимагає завершення IV класів початкової школи з позитивними оцінками.

У структурі системи освіти Бельгії чітко виділені 4 рівні: дошкільний, початковий (6-12 років), середній та вища освіта. Структура системи освіти у Болгарії складається з таких рівнів: дошкільна освіта; шкільна освіта; вища освіта.

Загальна організація та реформи структури системи обов’язкової освіти Північної Ірландії характеризується за дев’ятьма параметрами: дошкільна освіта, початкова освіта перехід від початкової до середньої освіти, середня освіта.

Обов’язкова освіта у Великій Британії починається з п’яти років. Із чотирьох років передбачені підготовчі класи. Що цікаво, діти вчать техніку й мистецтво. На наступну сходинку (початкова, підготовча школа) – учні переходять у вісім років.

Дослідження освітніх систем країн Європейського Союзу, спрямоване на виявлення сутності, головних напрямів та чинників, що зумовлюють спільність та розбіжність у функціонуванні та розвитку освіти країн Європейського Союзу та України.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

  1. С. О. Сисоєва, Т. Є. Кристопчук Освітні системи країн Європейського Союзу: загальна характеристика: навч. посіб. Київський університет імені Бориса Грінченка. Рівне: Овід, 2012. 352 c.