НОВІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ

Криворізький державний педагогічний університет

Величко Каріна

Сучасний етап розвитку цивілізованого суспільства, з притаманними йому високими  темпами науково-технічного прогресу, характеризується активно протікаючим процесом інформатизації: цінність інформації та питома вага інформаційних послуг у всіх сферах суспільного життя стрімко зросли. Інформація - інфа про фактичні данні та сукупність знань про залежність між ними, яка являється об’єктом збереження, переробки та передачі. Для загального продукту, який обумовлює формування високоорганізованого інформаційного середовища, впливаючого на всі суспільно значущі види людської діяльності. Інформаційне середовище - сукупність інформаційних об’єктів та зв’язків між ними, засоби та технології збирання, накопичення, передачі, обробки та розповсюдження інформації, саме знань, а також організаційні та юридичні структури, які підтримують інформаційні процеси. Удосконалення інформаційного середовища суспільства ініціює формування прогресивних тенденцій розвитку виробничих сил, процеси інтелектуалізації діяльності членів суспільства у всіх його аспектах, включаючи і сферу освіти, зміни структури суспільних взаємовідношень та взаємозв’язків.

Під інформатизацією суспільства розуміють глобальний соціальний процес виробництва та повного використання інформації  як суспільного ресурсу, забезпечуючого інтенсифікацію економіки, прискорення науково-технічного прогресу, процесу інтелектуалізації  суспільства.

Інформатизація суспільства – об’єктивний соціальний процес, пов'язаний із підвищенням ролі та ступенем впливу інтелектуальних  видів діяльності на всі сторони життя людства, це процес перебудови життя суспільства на основі все більш повного використання дійсного, повного та своєчасного знання у всіх  його проявах людської діяльності. Центр  тяжіння в суспільному розподілі праці переміщується із сфери матеріального виробництва в область отримання, переробку, передачу, збереження, представлення та використання інформації.

Інформатизація  суспільства стимулює зміну змісту, методів та організаційних форм  навчання. Однією із ключових умов успішного розвитку процесу інформатизації  суспільства в її пріоритетному направленні являється інформатизація освіти -  еволюційний процес перебудови інформаційного  середовища сфери освіти, направлений на розробку методології використання сучасних засобів передачі та отримання інформації та забезпечення ресурсами для введення цієї методології.

СПИСОК ДЖЕРЕЛ:

  • Волкова Н.В. Формування інформаційної культури і професійної компетентності у студентів технолого-педагогічного факультету / Н.В. Волкова // Збірник наукових праць / гол. ред. В.К. Буряк. – Кривий Ріг: КДПУ, 2008. – [вип. 22]. – С.105–111.
  • Волкова Н.В. Формування інформаційної культури та розвиток освіти / Н.В. Волкова // Наукові записки [вип. XVII]. – Х.: Основа: Харк. нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна, 2006. – С.31–36.
  • Глиссан О. Компьютерное поколение / О.Г. Глиссан, М. Верт / Курьер ЮНЕСКО. – – Апрель. – С.82-86.