Комплексна комп’ютерна навчальна програма для програмованого навчання органічній хімії

Речицький Олександр

кандидат хімічних наук, доцент, доцент кафедри хімії та фармації

Херсонський державний університет

м. Херсон, Україна

Решнова Світлана

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри хімії та фармації

Херсонський державний університет

м. Херсон, Україна

Горшкова Аліса

викладач кафедри хімії та фармації

Херсонський державний університет

м. Херсон, Україна

Сучасна наука і освіта, зокрема хімія, не можуть ефективно розвиватися без використання комп’ютерних технологій.

Мета дослідження: розробка комплексної комп’ютерної навчальної програми для програмованого навчання органічній хімії.

Розроблена комплексна комп’ютерна навчальна програма для програмованого навчання органічній хімії включає електронний підручник, електронний задачник, програму комп’ютерного контролю знань,  програму статистичного аналізу результатів контролю, програму зворотного зв’язку [2, 4].

ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ТА ФІЗИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

УДК 378:004

РОМАНЕНКО Тетяна Василівна

доктор педагогічних наук,

доцент кафедри автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

ORCID ID: 0000-0002-9790-2718

e-mail: [email protected]

Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. Важливим завданням процесу підготовки вчителя інформатики та фізики за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є процес забезпечення психолого-педагогічними та методичними розробками, за допомогою яких можна створити найоптимальніші умов упровадження засобів інноваційних ІКТ для інтенсифікації процесу навчання, збільшення його ефективності та якісних показників.

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ

Семко Лариса

науковий співробітник відділу математичної та інформатичної освіти

Інституту педагогіки НАПН України

Застосування нових інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в навчальному процесі дозволяє направити інтелектуальний потенціал учнів на позитивний розвиток. Саме на заняттях під керівництвом вчителя учні можуть навчитися використовувати комп'ютерні технології для всебічного розвитку свого інтелекту, оволодіти засобами отримання інформації для вирішення навчальних, а згодом і виробничих завдань, набути навичок, які допоможуть продовжувати освіту протягом усього життя. Нові ІКТ відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Трифонова Олена

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри природничих наук та методик їхнього навчання,

докторант Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький, Україна

Інформаційно-цифрова компетентність (ІЦК) магістрів комп’ютерних технологій (КТ) розглядається як невід’ємна складова знань і практичної діяльності у цифровому інформаційному просторі та виступає інтегратором знань, умінь, навичок усвідомлено оперувати різними об’ємами інформації засобами цифрових пристроїв у навчанні, наприклад фізики і технічних дисциплін. У цьому зв’язку ми зробили висновок, що ІЦК розвивається у професійному середовищі, де присутні умови навчання суб’єктів навчання, соціум, що їх оточує. Аналіз показників освітньої програми магістра КТ показав, що вони включають педагогічні та інженерні компоненти, які складають ціннісно-мотиваційний, змістовий, діяльнісний та рефлексивний блоки. На їхній основі нами створена модель розвитку ІЦК майбутніх магістрів КТ. Модель містить три етапи розвитку ІЦК: теоретико-методологічний, концептуальний та моніторинговий. Кожен етап складається з конкретного наповнення. Перший включає стратегічно-нормативні завдання, науково-методологічні засади, предмет та мету. Другий має змістово-наукове наповнення розвитку ІЦК та науково-педагогічні умови реалізації змісту наповнення. Третій містить діагностичні функції та результативні показники.