УПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ТА ФІЗИКИ

Романенко Тетяна

доктор педагогічних наук, доцент кафедри автоматизації та

комп’ютерно-інтегрованих технологій

Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

м. Черкаси, Україна

Основним завданням процесу підготовки вчителя інформатики та фізики за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є процес забезпечення психолого-педагогічними та методичними розробками, за допомогою яких можна створити найоптимальніші умов упровадження засобів інноваційних ІКТ для інтенсифікації процесу навчання, збільшення його ефективності та якісних показників.

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Трифонова Олена

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри природничих наук та методик їхнього навчання,

докторант Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка,

м. Кропивницький, Україна

Інформаційно-цифрова компетентність (ІЦК) магістрів комп’ютерних технологій (КТ) розглядається як невід’ємна складова знань і практичної діяльності у цифровому інформаційному просторі та виступає інтегратором знань, умінь, навичок усвідомлено оперувати різними об’ємами інформації засобами цифрових пристроїв у навчанні, наприклад фізики і технічних дисциплін. У цьому зв’язку ми зробили висновок, що ІЦК розвивається у професійному середовищі, де присутні умови навчання суб’єктів навчання, соціум, що їх оточує. Аналіз показників освітньої програми магістра КТ показав, що вони включають педагогічні та інженерні компоненти, які складають ціннісно-мотиваційний, змістовий, діяльнісний та рефлексивний блоки. На їхній основі нами створена модель розвитку ІЦК майбутніх магістрів КТ. Модель містить три етапи розвитку ІЦК: теоретико-методологічний, концептуальний та моніторинговий. Кожен етап складається з конкретного наповнення. Перший включає стратегічно-нормативні завдання, науково-методологічні засади, предмет та мету. Другий має змістово-наукове наповнення розвитку ІЦК та науково-педагогічні умови реалізації змісту наповнення. Третій містить діагностичні функції та результативні показники.

КВАЛІМЕТРИЧНІ МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ ПРЕДМЕТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ФІЗИКИ

Мельник Юрій

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти

Інститут педагогіки НАПН України

м. Київ, Україна

Визначення рівнів сформованості такої інтегрованої характеристики особистості як компетентність лише описовими методами – процес досить суб’єктивний і не завжди можливий. Оскільки аналіз, вимірювання й кількісне оцінювання якості об’єктів різної природи є предметом вивчення науки кваліметрії, то, як свідчить практика, з метою підвищення вірогідності отриманих результатів доцільно поєднувати якісні методи діагностики з елементами кваліметричного аналізу.