ФОРМУВАННЯ СПІЛЬНИХ ДЛЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВМІНЬ УЧНІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

Єфіменко Світлана

Сучасне суспільство висуває нові вимоги до освіти. Однією із яких є – формування особистостей, спроможних критично мислити та приймати альтернативні рішення життєвих та професійних проблемних ситуацій. Ініціативність, самостійність, гнучкість, креативність – ці особистісні риси стають одними з найбільш важливих на сучасному етапі розвитку суспільства. А їх формування потребує нових підходів до освітнього процесу. Вимоги часу, реформування системи освіти в Україні орієнтують сучасних педагогів на застосування педагогічних технологій, що сприяють розвитку компетентної особистості з урахуванням її індивідуальних особливостей. Мета, що постає перед освітою, читко окреслює головні напрями, за якими вона має реалізуватися. Серед них, одним із вагомих, є перехід від традиційної (предметно-орієнтованої) до інноваційної – особистісно-орієнтованої парадигми освіти, що безпосередньо пов’язано з реалізацією в освітньому процесі компетентнісного підходу.

ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ З ФІЗИКИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

УДК: 373.5.091.313:53(06)

Запорізький національний університет

Андрєєв Андрій, Мелешко Олена, Тихонська Наталія

Вміння підбирати або розробляти авторські творчі завдання для організації пошукової (зокрема, інноваційної) діяльності учнів у процесі їх навчання є важливою складовою професійної компетентності майбутнього вчителя фізики [1]. Ці завдання мають бути відкритими, тобто такими, що не мають наперед відомого розв’язку, а самих розв’язків може бути декілька. Ґрунтуючись на запропонованих А. В. Хуторським етапах розроблення відкритих евристичних завдань [2], авторами запропоновано методичні особливості створення завдань для організації інноваційної діяльності учнів у навчальному процесі з фізики: