Керівники секції:

Черкасов Володимир Федорович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри музично-теоретичних та інструментальних дисциплін Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.

Растригіна Алла Миколаївна – професор, доктор педагогічних наук, завідувачка кафедри вокально-хорових дисциплін і методики музичного виховання КДПУ імені Володимира Винниченка.

 

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ КОМП'ЮТЕРНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА

Юлія Самойленко
(Житомир, Україна)

У статті обґрунтовується доцільність запровадження мультимедійних комп’ютерних програмних засобів у процес професійної підготовки майбутнього вчителя-філолога  у ВНЗ; розглядаються основні характеристики комп’ютерних програмних засобів; досліджуються основні можливості комп’ютерних програмних засобів; аналізується досвід застосування комп’ютерних програмних засобів у освітньому процесі; вивчається педагогічний потенціал цих засобів навчання для розвитку особистості майбутнього вчителя-філолога; розглядаються змістовий і організаційний аспекти застосування комп’ютерних програмних засобів у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя-філолога.  

Ключові слова. Мультимедійні комп’ютерні програмні засоби, інформаційні технології, майбутній учитель-філолог, основні характеристики, можливості, анімація, звукові ефекти, графіка, гіпермедіа, мультимедіа. 

В статье дается обоснование эффективности внедрения мультимедийных компьютерных программных средств в процесс профессиональной подготовки будущего учителя-филолога в ВУЗе; рассматриваются основные характеристики мультимедийных компьютерных программных средств; раскрываются основные возможности  мультимедийных компьютерных программных средств; анализируется опыт их применения в образовательном процессе; изучается педагогический потенциал этих средств обучения для развития личности будущего учителя-филолога; рассматриваются содержательный и организационный аспекты использования мультимедийных компьютерных программных средств в процессе профессиональной подготовки будущего учителя-филолога.

Ключові слова.  Мультимедийные компьютерные программные средства, информационные технологии, будущий учитель-филолог, основные характеристики, возможности, анимация, звуковые эффекты, графика, гипермедиа, мультимедиа.

The article provides the analysis of the effectiveness of Multimedia Computer Software for the professional teacher training, considers principal characteristics of Multimedia Computer Software and their role in professional training of prospective teacher of philology, emphasizes principal possibilities of Multimedia Computer Software and the possible methods of their usage for prospective teachers of philology education, analyzes experience of using Multimedia Computer Software during the process of education, studies the pedagogical potential of these means of education for the development of professional qualities, defines the content and organizational aspects of Multimedia Computer Software in the process of professional teacher training.

Key words. Multimedia Computer Software, Information Technologies, prospective philology teacher, principal characteristics, possibilities, sound effects, animation, graphics, hypermedia, multimedia.

ВИКОРИСТАННЯ ПРИКЛАДНИХ ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНИХ РЕСУРСІВ В КУРСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Ніжегородцев Владислав, Поденежко Олександр
(Ірпінь, Україна)

Анотація. Сучасні інформаційні технології у галузі підготовки економічного напряму дозволяють майбутніх фахівцям краще вивчити сутність професійної діяльності. Розв’язок ситуаційних економічних задач за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій формує здатність у випускників продемонструвати відповідні знання, уміння і цінності в розв’язку всіх можливих задач майбутньої професії. Такадіяльністьмотивує майбутніх економістів до самостійногопошукуновихзнань для практичного застосування у системі економічного профілю.

Ключові слова: інформаційні технології, професійна підготовка, інформаційно-аналітичні ресурси, індивідуальні завдання.

Аннотация. Современные информационные технологии в области подготовки экономического направления позволяют будущих специалистам лучше изучить сущность профессиональной деятельности. Решение ситуационных экономических задач с помощью информационно-коммуникационных технологий формирует способность у выпускников продемонстрировать соответствующие знания, умения и ценности в решении всех возможных задач будущей профессии. Такая деятельность мотивирует будущих экономистов к самостоятельному поиску новых знаний для практического применения в системе экономического профиля.

Ключевые слова: информационные технологии, профессиональная подготовка, информационно-аналитические ресурсы, индивидуальные задания.

Summary. The modern information technologies in the economic training allow future professionals  to study better the essence of professional activity. The solution of situational economic tasks with the help of  information and communication technologies form s in the graduates  the ability to demonstrate relevant knowledge, skills and values in the handling  of all possible problems of the future career.   This activity motivates future economists to independent search of  new knowledge for  practical use in the system of economics.

Key words: information technologies, professional  training, information and analytical resources, individual tasks.

ІННОВАЦІЙНА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ КОМП'ЮТЕРНІЙ ГРАФІЦІ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ВУЗІВ.

Ірина Малиніна
(Харків, Україна)

Анотація: Дана стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню, необхідності інноваційних розробок і апробацій в процесі дослідно-пошукової роботи, моделі інноваційної методики навчання студентів творчих спеціальностей педагогічних вузів комп'ютерній графіці. Автор розкриває необхідність розробки нових інноваційних методик з комп'ютерної графіці. На основі аналізу ринку праці визначається пріоритети нових навчальних методик комп'ютерної графіки, які розвивають потенціальні можливості студентів, їх творчу активність, новаторство та професіоналізм.

Ключові слова: комп'ютерна графіка, інноваційні методики, професійна освіта, професійна діяльність, молодий спеціаліст.

Аннотация: Данная статья посвящена теоретическому обоснованию необходимости инновационных разработок и апробаций в процессе опытно-поисковой работы, модели инновационной методики обучения студентов творческих специальностей педагогических вузов компьютерной графике. Автор раскрывает необходимость разработки новых инновационных методик по компьютерной графике. На основе анализа рынка труда определяется приоритеты новых учебных методик компьютерной графики, развивающих потенциальные возможности студентов, их творческую активность, новаторство и профессионализм.

Ключевые слова: компьютерная графика, инновационные методики, профессиональное образование, профессиональная деятельность, молодой специалист.

Abstract: This article is devoted to the theoretical basis of the innovative developments and approbations during the pilot exploration. The model of innovative methods of computer graphics training for students of creative specialties of pedagogical institutes of higher education is described in the article. The author reveals the necessity of developing new innovative techniques for computer graphics. The priority of the new computer graphics training methods developing the students’ potential, creativity, innovation and professionalism is determined based on the analysis of the labour market.

Keywords: computer graphics, innovative techniques, vocational education, professional activities, young professional.

ВИКОРИСТАННЯ ПРИНЦИПУ СИМЕТРІЇ ПРИ РОЗВ`ЯЗУВАННІ ЗАДАЧ З ФІЗИКИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ АВІАЦІЙНОГО ПРОФІЛЮ

Ольга Кузьменко
(Кіровоград, Україна)

У статті аналізується та розглядаєтьсяпоняття симетрії, яке покладено в основу сучасних фізичних теорій.Принципи симетрії використовуються в об’єднуючих фізичних теоріях. Проте слід відзначити, що теорія великого об’єднання, заснована на принципах симетрії, знаходиться у стадії розробки. Роль принципів інваріантності (у фізиці) ще не вичерпана, і ми далекі від універсального закону природи. Симетрія виявляє взаємозв´язок фізичних законів, спрощує розуміння складних процесів, що протікають у мікросвіті та розглядаються у фізиці.У статті простежено вплив принципу симетрії на розвиток умінь та навичок студентів при розв`язуванні задач у процесі навчання фізики, а також на їхню самостійну пізнавально-пошукову діяльність у вищих навчальних закладах авіаційного профілю. Розглянуто приклади розв`язування фізичних задач з розділу механіка.

Ключові слова: симетрія, навчальний процес, фізика, механіка, принципи симетрії, розв`язування задач.

В статье анализируется и рассматривается понятие симметрии, которое положено в основу современных физических теорий. Принципы симметрии используются в объединенных физических теориях. Однако следует отметить, что теория большого объединения, основанная на принципах симметрии, находится в стадии разработки. Роль принципов инвариантности (в физике) еще не исчерпана, и мы очень далеки от универсального закона природы. Симметрия обнаруживает взаемосвязь физических законов, упрощает понимание сложных процессов, которые протекают в микромире и рассматриваются в физике. В статье прослежено влияние принципа симметрии на развитие умений и навыков студентов при решении задач в процессе обучения физике, а также на их самостоятельную    познавательно-поисковую деятельность в высших учебных заведениях авиационного профиля. Рассмотрены примеры решения физических задач из раздела механика.

Ключевые слова: симметрия, учебный процесс, физика, механика, принципы симметрии, решение задач.

The concept of symmetry, which is fixed in basis of modern physical theories, is analysed and examined in the article. The principles of symmetry are used in unifying physical theories. However it should be noted that the theory of large association, based on the principles of symmetry, is in the stage of development. The role of principles of invariance (in physics) has not been outspent yet, and we are very far away from the universal natural law. Symmetry finds out connections of physical laws, simplifies understanding of difficult processes which are examined in physics. Influence of the principalof symmetry is traced on the development of abilities and skills of students in the process of tasks solutionwhile studying physics, and also on their independent cognitive searching activity in higher educational establishments of aviation type. The examples of solutions of physical tasks are considered from the section of mechanic.

Keywords: symmetry, educational process, physics, mechanics, principles of symmetry, solutions of tasks.

НАВЧАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЧНА ПРАКТИКА В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Оксана Куторжевська
(Полтава, Україна)

У статті зроблено спроби розкрити деякі аспекти проблемиготовності майбутніх соціальних педагогів до інноваційної діяльності засобами навчальної технологічної практики. З огляду на вивчені психолого-педагогічні погляди вчених проаналізовано соціально-педагогічну інновацію як нововведення в соціально-педагогічну діяльність. Встановлено, що навчальна технологічна практика в умовах соціальних центрів, соціальних реабілітаційних закладів є важливою ланкою у системі підготовки майбутнього соціального педагога і виступає як етап формування професійної компетентності. Протягом проходження практики майбутні соціальні педагогизапозичають досвід інноваційної, креативної діяльності педагогів соціальних центрів: у студентів закладаються підвалини професіоналізму, генерується бажання до інноваційної діяльності.  

Ключові слова: майбутні соціальні педагоги, інноваційна діяльність, навчальна технологічна практика, підготовка, реабілітаційні центри.

В статье сделаны попытки раскрыть некоторые аспекты проблемы готовности будущих социальных педагогов к инновационной деятельности средствами учебной технологической практики. Учитывая изучены психолого-педагогические взгляды ученых проанализированы социально-педагогическую инновацию как нововведения в социально-педагогическую деятельность. Установлено, что учебная технологическая практика в условиях социальных центров, социальных реабилитационных учреждений является важным звеном в системе подготовки будущего социального педагога и выступает как этап формирования профессиональной компетентности. В течение прохождения практики будущие социальные педагоги заимствуют опыт инновационной, креативной деятельности педагогов социальных центров: у студентов закладываются основы профессионализма, генерируется желание к инновационной деятельности.

Ключевые слова: будущие социальные педагоги, инновационная деятельность, учебная технологическая практика, подготовка, реабилитационные центры.

The article attempts to reveal some aspects of future social workers for innovation of educational technology practice. Given studied psycho-pedagogical views of scientists analyzed the social and educational innovation as innovations in social and educational activities. Established that educational technology practice in terms of social centers, social rehabilitation institutions are an important link in the system of the future social teacher and serves as the stage of formation of professional competence. During the practical training of future social workers borrows experience innovative, creative teachers of social centers: the students laid the foundations of professionalism, desire to generate innovation.

Keywords: future social pedagogues, innovation, educational technology practices, training, rehabilitation centers.